15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Sanitat rebrà 20 milions de dosis de la vacuna de Pzifer a principis del 2021

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, espera que «esta setmana o la pròxima» es puguen signar alguns contractes més amb noves companyies farmacèutiques per a adquirir una futura vacuna contra el Covid-19, entre elles amb les companyies Pfizer i Biontech, que este dilluns anunciaven que la seua vacuna és eficaç en més del 90%, després de l’«èxit» de la primera anàlisi intermèdia del seu assaig de fase 3.

 

De manera que, «si tot fora molt bé» a la fi d’enguany podrien començar a arribar la primera dosi de vacunes, sent menys optimista el ministre ha assenyalat principis de l’any que ve. D’eixa manera depenent dels termes del contracte amb Pfizer, Sanitat calcula que podrien arribar a Espanya unes 20 milions de dosis de manera que es podria immunitzar a uns 10 milions de persones, ja que la vacuna ha d’administrar-se en dos dosis.

 

La vacuna que serà gratuïta per a la població Espanya, ja que serà administrada dins del Sistema Nacional de Salut (SNS), serà distribuïda i administrada d’acord amb el que diguen els experts en vacunació. «Fa mesos hi ha un grup de treball amb les CCAA i el ministeri de Sanitat per a fixar els paràmetres de qui cal administrar-la, (…) alineant els criteris amb la resta de socis europeus», ha assenyalat.

 

Descarten la vacunació obligatòria

D’altra banda, en una entrevista en TVE recollida per Europa Press, davant de la possibilitat que la població no vulga vacunar-se del Covid-19, el ministre ha descartat la vacunació obligatòria i advertit als antivacunes i negacionistes que el Govern serà «molt clar i contundent» contra «la gent que diu mentides i juga a l’anti ciència».

 

Per a convéncer a la població que es vacunen, «el Govern farà els que hem fet, explica la veritat a la ciutadania, i la veritat és que les vacunes salven vides». D’esta forma, ha tornat a recordat que la seua fabricació es fa amb criteris de seguretat, i que existix un marc regulador europeu i estatunidenc «molt estricte».

 

El ministre, que afirma que esta podria ser una «llum al final del túnel», considera que la ciutadania «respondrà en termes favorables i correctes» quan es pose en marxa la campanya de vacunació contra el Covid-19. A demés, ha reiterat que, «si tot va com és previst», una volta es fan les comprovacions de seguretat clínica, Sanitat calcula que «al voltant de maig podríem tindre un percentatge important de població espanyola i europea vacunada», ha afegit.

Últimes notícies

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.