13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Sanitat rebrà 20 milions de dosis de la vacuna de Pzifer a principis del 2021

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, espera que «esta setmana o la pròxima» es puguen signar alguns contractes més amb noves companyies farmacèutiques per a adquirir una futura vacuna contra el Covid-19, entre elles amb les companyies Pfizer i Biontech, que este dilluns anunciaven que la seua vacuna és eficaç en més del 90%, després de l’«èxit» de la primera anàlisi intermèdia del seu assaig de fase 3.

 

De manera que, «si tot fora molt bé» a la fi d’enguany podrien començar a arribar la primera dosi de vacunes, sent menys optimista el ministre ha assenyalat principis de l’any que ve. D’eixa manera depenent dels termes del contracte amb Pfizer, Sanitat calcula que podrien arribar a Espanya unes 20 milions de dosis de manera que es podria immunitzar a uns 10 milions de persones, ja que la vacuna ha d’administrar-se en dos dosis.

 

La vacuna que serà gratuïta per a la població Espanya, ja que serà administrada dins del Sistema Nacional de Salut (SNS), serà distribuïda i administrada d’acord amb el que diguen els experts en vacunació. «Fa mesos hi ha un grup de treball amb les CCAA i el ministeri de Sanitat per a fixar els paràmetres de qui cal administrar-la, (…) alineant els criteris amb la resta de socis europeus», ha assenyalat.

 

Descarten la vacunació obligatòria

D’altra banda, en una entrevista en TVE recollida per Europa Press, davant de la possibilitat que la població no vulga vacunar-se del Covid-19, el ministre ha descartat la vacunació obligatòria i advertit als antivacunes i negacionistes que el Govern serà «molt clar i contundent» contra «la gent que diu mentides i juga a l’anti ciència».

 

Per a convéncer a la població que es vacunen, «el Govern farà els que hem fet, explica la veritat a la ciutadania, i la veritat és que les vacunes salven vides». D’esta forma, ha tornat a recordat que la seua fabricació es fa amb criteris de seguretat, i que existix un marc regulador europeu i estatunidenc «molt estricte».

 

El ministre, que afirma que esta podria ser una «llum al final del túnel», considera que la ciutadania «respondrà en termes favorables i correctes» quan es pose en marxa la campanya de vacunació contra el Covid-19. A demés, ha reiterat que, «si tot va com és previst», una volta es fan les comprovacions de seguretat clínica, Sanitat calcula que «al voltant de maig podríem tindre un percentatge important de població espanyola i europea vacunada», ha afegit.

Últimes notícies

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.