Anuncios

Sanitat rebrà 20 milions de dosis de la vacuna de Pzifer a principis del 2021

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, espera que «esta setmana o la pròxima» es puguen signar alguns contractes més amb noves companyies farmacèutiques per a adquirir una futura vacuna contra el Covid-19, entre elles amb les companyies Pfizer i Biontech, que este dilluns anunciaven que la seua vacuna és eficaç en més del 90%, després de l’«èxit» de la primera anàlisi intermèdia del seu assaig de fase 3.

 

De manera que, «si tot fora molt bé» a la fi d’enguany podrien començar a arribar la primera dosi de vacunes, sent menys optimista el ministre ha assenyalat principis de l’any que ve. D’eixa manera depenent dels termes del contracte amb Pfizer, Sanitat calcula que podrien arribar a Espanya unes 20 milions de dosis de manera que es podria immunitzar a uns 10 milions de persones, ja que la vacuna ha d’administrar-se en dos dosis.

Anuncios

 

La vacuna que serà gratuïta per a la població Espanya, ja que serà administrada dins del Sistema Nacional de Salut (SNS), serà distribuïda i administrada d’acord amb el que diguen els experts en vacunació. «Fa mesos hi ha un grup de treball amb les CCAA i el ministeri de Sanitat per a fixar els paràmetres de qui cal administrar-la, (…) alineant els criteris amb la resta de socis europeus», ha assenyalat.

 

Descarten la vacunació obligatòria

D’altra banda, en una entrevista en TVE recollida per Europa Press, davant de la possibilitat que la població no vulga vacunar-se del Covid-19, el ministre ha descartat la vacunació obligatòria i advertit als antivacunes i negacionistes que el Govern serà «molt clar i contundent» contra «la gent que diu mentides i juga a l’anti ciència».

 

Per a convéncer a la població que es vacunen, «el Govern farà els que hem fet, explica la veritat a la ciutadania, i la veritat és que les vacunes salven vides». D’esta forma, ha tornat a recordat que la seua fabricació es fa amb criteris de seguretat, i que existix un marc regulador europeu i estatunidenc «molt estricte».

 

El ministre, que afirma que esta podria ser una «llum al final del túnel», considera que la ciutadania «respondrà en termes favorables i correctes» quan es pose en marxa la campanya de vacunació contra el Covid-19. A demés, ha reiterat que, «si tot va com és previst», una volta es fan les comprovacions de seguretat clínica, Sanitat calcula que «al voltant de maig podríem tindre un percentatge important de població espanyola i europea vacunada», ha afegit.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Baldoví reivindica que el canvi polític en la Comunitat és possible i crida als decebuts del PSOE

Joan Baldoví sosté que el canvi polític en la Comunitat Valenciana és possible i anima als qui se senten decebuts amb el PSOE a optar per Compromís, que presenta com a alternativa útil per a governar.

La professora de la UPV Elena Pinilla, triada entre les 50 dones líders emergents del món

La investigadora de la UPV Elena Pinilla ha sigut seleccionada per al programa Santander SW50 Emerging Leaders 2026, que reconeix a 50 dones líders emergents de tot el món. La seua trajectòria combina excel·lència científica, docència i divulgació en nanofotònica i física.

Detingut un home per mesos d’assetjament homòfob a una companya en un centre comercial

La Policia Nacional deté a un home de 59 anys per un presumpte delicte d'odi després de mesos de comentaris homòfobs i conductes intimidatòries contra una companya de treball en un centre comercial de València.

Presó per a un home per matar a un amic després d’una discussió i fingir que va trobar el cadàver

Un home de 53 anys ha ingressat a la presó acusat d'homicidi dolós per matar al seu amic de 31 anys després d'una discussió i fingir que va trobar el seu cadàver al costat d'una carretera pròxima a la seua casa a Pilar de la Horadada.

La Policia desarticula xarxes de robatoris de rellotges de luxe amb 34 detinguts des de gener

La Policia Nacional ha esclarit 41 robatoris violents de rellotges de luxe a Espanya des de gener i ha detingut a 34 persones vinculades a xarxes criminals itinerants amb base en Barcelona.

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.
Anuncios