Sanitat rebrà 20 milions de dosis de la vacuna de Pzifer a principis del 2021

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, espera que «esta setmana o la pròxima» es puguen signar alguns contractes més amb noves companyies farmacèutiques per a adquirir una futura vacuna contra el Covid-19, entre elles amb les companyies Pfizer i Biontech, que este dilluns anunciaven que la seua vacuna és eficaç en més del 90%, després de l’«èxit» de la primera anàlisi intermèdia del seu assaig de fase 3.

 

De manera que, «si tot fora molt bé» a la fi d’enguany podrien començar a arribar la primera dosi de vacunes, sent menys optimista el ministre ha assenyalat principis de l’any que ve. D’eixa manera depenent dels termes del contracte amb Pfizer, Sanitat calcula que podrien arribar a Espanya unes 20 milions de dosis de manera que es podria immunitzar a uns 10 milions de persones, ja que la vacuna ha d’administrar-se en dos dosis.

 

La vacuna que serà gratuïta per a la població Espanya, ja que serà administrada dins del Sistema Nacional de Salut (SNS), serà distribuïda i administrada d’acord amb el que diguen els experts en vacunació. «Fa mesos hi ha un grup de treball amb les CCAA i el ministeri de Sanitat per a fixar els paràmetres de qui cal administrar-la, (…) alineant els criteris amb la resta de socis europeus», ha assenyalat.

 

Descarten la vacunació obligatòria

D’altra banda, en una entrevista en TVE recollida per Europa Press, davant de la possibilitat que la població no vulga vacunar-se del Covid-19, el ministre ha descartat la vacunació obligatòria i advertit als antivacunes i negacionistes que el Govern serà «molt clar i contundent» contra «la gent que diu mentides i juga a l’anti ciència».

 

Per a convéncer a la població que es vacunen, «el Govern farà els que hem fet, explica la veritat a la ciutadania, i la veritat és que les vacunes salven vides». D’esta forma, ha tornat a recordat que la seua fabricació es fa amb criteris de seguretat, i que existix un marc regulador europeu i estatunidenc «molt estricte».

 

El ministre, que afirma que esta podria ser una «llum al final del túnel», considera que la ciutadania «respondrà en termes favorables i correctes» quan es pose en marxa la campanya de vacunació contra el Covid-19. A demés, ha reiterat que, «si tot va com és previst», una volta es fan les comprovacions de seguretat clínica, Sanitat calcula que «al voltant de maig podríem tindre un percentatge important de població espanyola i europea vacunada», ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.