19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Sanitat rebrà 20 milions de dosis de la vacuna de Pzifer a principis del 2021

 

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, espera que «esta setmana o la pròxima» es puguen signar alguns contractes més amb noves companyies farmacèutiques per a adquirir una futura vacuna contra el Covid-19, entre elles amb les companyies Pfizer i Biontech, que este dilluns anunciaven que la seua vacuna és eficaç en més del 90%, després de l’«èxit» de la primera anàlisi intermèdia del seu assaig de fase 3.

 

De manera que, «si tot fora molt bé» a la fi d’enguany podrien començar a arribar la primera dosi de vacunes, sent menys optimista el ministre ha assenyalat principis de l’any que ve. D’eixa manera depenent dels termes del contracte amb Pfizer, Sanitat calcula que podrien arribar a Espanya unes 20 milions de dosis de manera que es podria immunitzar a uns 10 milions de persones, ja que la vacuna ha d’administrar-se en dos dosis.

 

La vacuna que serà gratuïta per a la població Espanya, ja que serà administrada dins del Sistema Nacional de Salut (SNS), serà distribuïda i administrada d’acord amb el que diguen els experts en vacunació. «Fa mesos hi ha un grup de treball amb les CCAA i el ministeri de Sanitat per a fixar els paràmetres de qui cal administrar-la, (…) alineant els criteris amb la resta de socis europeus», ha assenyalat.

 

Descarten la vacunació obligatòria

D’altra banda, en una entrevista en TVE recollida per Europa Press, davant de la possibilitat que la població no vulga vacunar-se del Covid-19, el ministre ha descartat la vacunació obligatòria i advertit als antivacunes i negacionistes que el Govern serà «molt clar i contundent» contra «la gent que diu mentides i juga a l’anti ciència».

 

Per a convéncer a la població que es vacunen, «el Govern farà els que hem fet, explica la veritat a la ciutadania, i la veritat és que les vacunes salven vides». D’esta forma, ha tornat a recordat que la seua fabricació es fa amb criteris de seguretat, i que existix un marc regulador europeu i estatunidenc «molt estricte».

 

El ministre, que afirma que esta podria ser una «llum al final del túnel», considera que la ciutadania «respondrà en termes favorables i correctes» quan es pose en marxa la campanya de vacunació contra el Covid-19. A demés, ha reiterat que, «si tot va com és previst», una volta es fan les comprovacions de seguretat clínica, Sanitat calcula que «al voltant de maig podríem tindre un percentatge important de població espanyola i europea vacunada», ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.

L’efecte Castro es diluïx: el Llevant encadena quatre derrotes seguides

L'equip és penúltim a set punts de la salvació i acumula tres partits sense marcar; l'impuls inicial amb Luís Castro s'ha esvaït.

Detinguts quatre empleats d’immobiliàries a Alacant per estafar a compradors estrangers

La Policia Nacional ha arrestat a tres hòmens i una dona de dos immobiliàries a Alacant per cobrar arres de vivendes inviables i manipular documentació. El perjuí supera els 100.000 euros i la causa continua oberta.

Els detinguts per matar al seu veí a Benimàmet passaran el dimecres a disposició judicial

La família arrestada per la mort a punyalades d'un veí a Benimàmet passarà previsiblement el dimecres a disposició judicial. El crim va ocórrer el diumenge a la vesprada després de l'alerta d'una veïna al 112.

A presó un home sense antecedents amb 17 quilos de cocaïna en el maleter

Un veí de Múrcia de 44 anys ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut a San Isidro amb 15 paquets de cocaïna que sumaven uns 17 quilos. La Guàrdia Civil va intervindre el cotxe i va trobar la droga oculta en bosses en el portaequipajes.