17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Sanitat rebutja avançar el toc de queda a pesar de la petició quasi unànime de les comunitats

 

El Ministeri de Sanitat ha rebutjat de nou avançar el toc de queda a les 20.00 hores a pesar que la majoria de comunitats així ho han sol·licitat per a posar límit a la pandèmia i just en el dia en què Espanya bat un nou rècord de contagis durant la reunió del Consell Interterritorial de Salut d’este dimecres.

 

Cantàbria, Castella i Lleó, Andalusia, Balears, Canàries, Madrid, Galícia, País Basc, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Catalunya, Múrcia i la ciutat autònoma de Melilla, havien sol·licitat que els governs regionals pogueren avançar el toc de queda i controlar l’avanç del virus

 

«Ja s’han pres mesures molt dràstiques en la majoria de les comunitats quant a restricció de mobilitat, de tancament de sectors, de reunions. Si s’adopten mesures hui, no vorem els resultats demà. Per això, no es tracta de posar cada volta més mesures si no de vore com funcionen. Ja ho hem fet anteriorment i conseguirem doblegar la corba de la tercera ona», ha explicat el ministre de Sanitat, Salvador Illa. 

 

Valoraran avançar el toc de queda

El ministre de Sanitat, Salvador Illa ha esgrimit durant la reunió que amb l’actual estat d’alarma les comunitats encara tenen marge d’augmentar les restriccions.

 

No obstant això, Illa ha reconegut que en la reunió algunes comunitats han demanat que revisen les ferramentes de les que ja disposen per a lluitar contra la pandèmia, com avançar el toc de queda. En este sentit, el ministre ha reconegut que valoraran estes propostes. «Ho estudiarem, no hem pres cap decisió» ha assenyalat. 

 

Finalment, Salvador Illa ha tornat a repetir que «queden dies durs» però si els ciutadans complixen les mesures que ja estan instaurades, es tornarà a doblegar de nou la corba

Últimes notícies

Robles condecora a la unitat de transports de l’Exèrcit pel seu paper en la dana

Margarita Robles ha condecorat a deu membres de l'Agrupació de Transports núm. 1 pel seu suport logístic durant la dana a València. Defensa ha destacat la seua capacitat de desplegament i la importància dels seus mitjans pesats per a restablir la mobilitat.

El Consell defén el compromís de Feijóo amb València abans, durant i després de la dana

Miguel Barrachina ha assegurat que Feijóo s'ha implicat amb la Comunitat Valenciana abans, durant i després de la dana i ha recordat el 'Pla València' de 12.000 milions que, segons diu, el Govern seguix sense executar. Ha evitat valorar detalls judicials i ha dirigit les seues crítiques al PSOE i a Diana Morant.

La Generalitat busca contactar amb la família del pres valencià alliberat a Veneçuela

El Consell ha confirmat l'alliberament a Veneçuela d'Ernesto Gorbe Cardona i està establint contacte amb la seua família. Exteriors ha confirmat l'excarceració de cinc espanyols dins d'un nombre important d'alliberaments.

El València dona per perduda la temporada de Diakhaby i buscarà un central en el mercat

El València assumix que Mouctar Diakhaby no tornarà esta temporada després de la seua operació muscular. Carlos Corberán fixa com a prioritat fitxar un central al gener.

Sanitat designa a Vall d’Hebron i Germans Trias com a referència en cirurgia de trastorns del moviment

Vall d'Hebron (pediàtric) i Germans Trias (adults) han sigut designats CSUR per a cirurgies de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra el seu impacte.

El València s’aferra a Mestalla i a este efecte Sadiq davant un Elx revelació

El València rep a l'Elx en zona de descens i confia en la seua solidesa a Mestalla i en el retorn de Sadiq. L'Elx, revelació, busca el seu primer triomf fora.

Andalusia, Catalunya i Comunitat Valenciana concentrarien el 60% de l’augment de finançament proposat

La proposta del Govern concentraria sis de cada deu euros addicionals a Andalusia, Catalunya i la Comunitat Valenciana. El total per a les autonomies de règim comú ascendiria a 20.975 milions.

El Consell analitza el nou finançament, exigix fons d’anivellament i critica el pacte unilateral

El Govern valencià analitza la proposta d'Hisenda que assigna 3.667 milions a la Comunitat, detecta tres absències #greu i reclama un fons d'anivellament. A més, qualifica d'impresentables les formes i denúncia un pacte unilateral amb ERC.