8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Sant Vicent del Raspeig decideix que no hi haja Capitanes ni Banderers a les seues Festes

 

Les Festes de Moros i Cristians de Sant Vicent del Raspeig (L’Alacantí) no tindran capitanes ni banderers. Així es va decidir a l’assemblea general de la Unió de Comparses del municipi, reunida per a dirimir la qüestió després que una de les comparses de la localitat, els Navarros, proposarà una dona per al càrrec.

  

  

La proposta de la comparsa Navarros va sorgir del fet que els estatus de les festes estableixen que “qualsevol persona” podia ocupar els càrrecs de Capità i Abanderada. Així, la comparsa va presentar com a possible capitana a Carmen Victòria Escolano. Davant aquesta situació, des de la Unió de Comparses, presidida per José Ramon Pastor, es va dur a l’assemblea la proposta d’establir de forma clara que els homes siguen capitans i les dones, bandereres. Aquest plantejament va comptar amb 115 vots a favor, 25 en contra i 1 abstenció. La decisió afecta també als xiquets i xiquetes.

  

  

Per la seua banda, la proposta feta per la comparsa Navarros perquè tant homes com dones pogueren ostentar qualsevol dels dos càrrecs va rebre 16 vots a favor, 123 en contra i 5 abstencions.

  

  

Amb el final de l’assemblea, totes les parts han fet una crida a recuperar la cordialitat i deixar de banda la polèmica. Tant la Comparsa Navarros com la Unió de comparses havien presentat informes legals davant aquesta situació. Des de la comparsa s’apel·lava a què el concepte “persones” no definia cap gènere. Per part de la Unió de Comparses, en canvi, es proposava modificar els estatuts per clarificar quin gènere ocuparà cada càrrec.

  

  

Les Festes de Sant Vicent del Raspeig compten amb altres càrrecs, com l’alferes o ambaixador, que poden recaure tant en homes com en dones. Pel que fa al càrrec de Capità i Abanderada, recauen en la mateixa comparsa i tenen el mateix protagonisme. La diferència entre ells es troba en el fet que el capità porta l’espasa, mentre la banderera porta la bandera.

Últimes notícies

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.

Pérez Llorca ha encapçalat un minut de silenci per la tragèdia de Adamuz en l’arrancada de Fitur

El president de la Generalitat ha guardat un minut de silenci per l'accident de Adamuz en l'inici de Fitur i ha firmat condols en l'expositor andalús.

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.