12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Sant Vicent del Raspeig decideix que no hi haja Capitanes ni Banderers a les seues Festes

 

Les Festes de Moros i Cristians de Sant Vicent del Raspeig (L’Alacantí) no tindran capitanes ni banderers. Així es va decidir a l’assemblea general de la Unió de Comparses del municipi, reunida per a dirimir la qüestió després que una de les comparses de la localitat, els Navarros, proposarà una dona per al càrrec.

  

  

La proposta de la comparsa Navarros va sorgir del fet que els estatus de les festes estableixen que “qualsevol persona” podia ocupar els càrrecs de Capità i Abanderada. Així, la comparsa va presentar com a possible capitana a Carmen Victòria Escolano. Davant aquesta situació, des de la Unió de Comparses, presidida per José Ramon Pastor, es va dur a l’assemblea la proposta d’establir de forma clara que els homes siguen capitans i les dones, bandereres. Aquest plantejament va comptar amb 115 vots a favor, 25 en contra i 1 abstenció. La decisió afecta també als xiquets i xiquetes.

  

  

Per la seua banda, la proposta feta per la comparsa Navarros perquè tant homes com dones pogueren ostentar qualsevol dels dos càrrecs va rebre 16 vots a favor, 123 en contra i 5 abstencions.

  

  

Amb el final de l’assemblea, totes les parts han fet una crida a recuperar la cordialitat i deixar de banda la polèmica. Tant la Comparsa Navarros com la Unió de comparses havien presentat informes legals davant aquesta situació. Des de la comparsa s’apel·lava a què el concepte “persones” no definia cap gènere. Per part de la Unió de Comparses, en canvi, es proposava modificar els estatuts per clarificar quin gènere ocuparà cada càrrec.

  

  

Les Festes de Sant Vicent del Raspeig compten amb altres càrrecs, com l’alferes o ambaixador, que poden recaure tant en homes com en dones. Pel que fa al càrrec de Capità i Abanderada, recauen en la mateixa comparsa i tenen el mateix protagonisme. La diferència entre ells es troba en el fet que el capità porta l’espasa, mentre la banderera porta la bandera.

Últimes notícies

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.