Sant Vicent del Raspeig decideix que no hi haja Capitanes ni Banderers a les seues Festes

 

Les Festes de Moros i Cristians de Sant Vicent del Raspeig (L’Alacantí) no tindran capitanes ni banderers. Així es va decidir a l’assemblea general de la Unió de Comparses del municipi, reunida per a dirimir la qüestió després que una de les comparses de la localitat, els Navarros, proposarà una dona per al càrrec.

  

  

La proposta de la comparsa Navarros va sorgir del fet que els estatus de les festes estableixen que “qualsevol persona” podia ocupar els càrrecs de Capità i Abanderada. Així, la comparsa va presentar com a possible capitana a Carmen Victòria Escolano. Davant aquesta situació, des de la Unió de Comparses, presidida per José Ramon Pastor, es va dur a l’assemblea la proposta d’establir de forma clara que els homes siguen capitans i les dones, bandereres. Aquest plantejament va comptar amb 115 vots a favor, 25 en contra i 1 abstenció. La decisió afecta també als xiquets i xiquetes.

  

  

Per la seua banda, la proposta feta per la comparsa Navarros perquè tant homes com dones pogueren ostentar qualsevol dels dos càrrecs va rebre 16 vots a favor, 123 en contra i 5 abstencions.

  

  

Amb el final de l’assemblea, totes les parts han fet una crida a recuperar la cordialitat i deixar de banda la polèmica. Tant la Comparsa Navarros com la Unió de comparses havien presentat informes legals davant aquesta situació. Des de la comparsa s’apel·lava a què el concepte “persones” no definia cap gènere. Per part de la Unió de Comparses, en canvi, es proposava modificar els estatuts per clarificar quin gènere ocuparà cada càrrec.

  

  

Les Festes de Sant Vicent del Raspeig compten amb altres càrrecs, com l’alferes o ambaixador, que poden recaure tant en homes com en dones. Pel que fa al càrrec de Capità i Abanderada, recauen en la mateixa comparsa i tenen el mateix protagonisme. La diferència entre ells es troba en el fet que el capità porta l’espasa, mentre la banderera porta la bandera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.