Sant Vicent del Raspeig decideix que no hi haja Capitanes ni Banderers a les seues Festes

 

Les Festes de Moros i Cristians de Sant Vicent del Raspeig (L’Alacantí) no tindran capitanes ni banderers. Així es va decidir a l’assemblea general de la Unió de Comparses del municipi, reunida per a dirimir la qüestió després que una de les comparses de la localitat, els Navarros, proposarà una dona per al càrrec.

  

  

La proposta de la comparsa Navarros va sorgir del fet que els estatus de les festes estableixen que «qualsevol persona» podia ocupar els càrrecs de Capità i Abanderada. Així, la comparsa va presentar com a possible capitana a Carmen Victòria Escolano. Davant aquesta situació, des de la Unió de Comparses, presidida per José Ramon Pastor, es va dur a l’assemblea la proposta d’establir de forma clara que els homes siguen capitans i les dones, bandereres. Aquest plantejament va comptar amb 115 vots a favor, 25 en contra i 1 abstenció. La decisió afecta també als xiquets i xiquetes.

  

  

Per la seua banda, la proposta feta per la comparsa Navarros perquè tant homes com dones pogueren ostentar qualsevol dels dos càrrecs va rebre 16 vots a favor, 123 en contra i 5 abstencions.

  

  

Amb el final de l’assemblea, totes les parts han fet una crida a recuperar la cordialitat i deixar de banda la polèmica. Tant la Comparsa Navarros com la Unió de comparses havien presentat informes legals davant aquesta situació. Des de la comparsa s’apel·lava a què el concepte «persones» no definia cap gènere. Per part de la Unió de Comparses, en canvi, es proposava modificar els estatuts per clarificar quin gènere ocuparà cada càrrec.

  

  

Les Festes de Sant Vicent del Raspeig compten amb altres càrrecs, com l’alferes o ambaixador, que poden recaure tant en homes com en dones. Pel que fa al càrrec de Capità i Abanderada, recauen en la mateixa comparsa i tenen el mateix protagonisme. La diferència entre ells es troba en el fet que el capità porta l’espasa, mentre la banderera porta la bandera.

Últimes notícies

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.