Sant Vicent del Raspeig decideix que no hi haja Capitanes ni Banderers a les seues Festes

 

Les Festes de Moros i Cristians de Sant Vicent del Raspeig (L’Alacantí) no tindran capitanes ni banderers. Així es va decidir a l’assemblea general de la Unió de Comparses del municipi, reunida per a dirimir la qüestió després que una de les comparses de la localitat, els Navarros, proposarà una dona per al càrrec.

  

  

La proposta de la comparsa Navarros va sorgir del fet que els estatus de les festes estableixen que “qualsevol persona” podia ocupar els càrrecs de Capità i Abanderada. Així, la comparsa va presentar com a possible capitana a Carmen Victòria Escolano. Davant aquesta situació, des de la Unió de Comparses, presidida per José Ramon Pastor, es va dur a l’assemblea la proposta d’establir de forma clara que els homes siguen capitans i les dones, bandereres. Aquest plantejament va comptar amb 115 vots a favor, 25 en contra i 1 abstenció. La decisió afecta també als xiquets i xiquetes.

  

  

Per la seua banda, la proposta feta per la comparsa Navarros perquè tant homes com dones pogueren ostentar qualsevol dels dos càrrecs va rebre 16 vots a favor, 123 en contra i 5 abstencions.

  

  

Amb el final de l’assemblea, totes les parts han fet una crida a recuperar la cordialitat i deixar de banda la polèmica. Tant la Comparsa Navarros com la Unió de comparses havien presentat informes legals davant aquesta situació. Des de la comparsa s’apel·lava a què el concepte “persones” no definia cap gènere. Per part de la Unió de Comparses, en canvi, es proposava modificar els estatuts per clarificar quin gènere ocuparà cada càrrec.

  

  

Les Festes de Sant Vicent del Raspeig compten amb altres càrrecs, com l’alferes o ambaixador, que poden recaure tant en homes com en dones. Pel que fa al càrrec de Capità i Abanderada, recauen en la mateixa comparsa i tenen el mateix protagonisme. La diferència entre ells es troba en el fet que el capità porta l’espasa, mentre la banderera porta la bandera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.