Sanitat reforça el telèfon Covid-19 per a resoldre dubtes sobre l’inici del curs escolar

 

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat el servici d’atenció telefònica del número 900 300 555 sobre consultes per coronavirus amb motiu de l’inici del curs escolar. D’esta forma, a les consultes sobre informació general de Covid-19 se sumen els dubtes que puguen presentar des de la comunitat educativa sobre els protocols d’inici de curs.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ja havia anunciat esta atenció telefònica: «ampliem el servici d’atenció telefònica, que ja estava en marxa per a la població general, a la comunitat educativa, amb informació específica dels protocols escolars, amb l’objectiu d’atendre els dubtes de tota la comunitat educativa i la població escolar puga disposar de tota la informació que requerisca sobre un retorn a les aules segur».

 

Este servici està en marxa de dilluns a diumenge, des de les 8 hores fins a les 20 hores. Fins a les 12 hores d’este dilluns, este telèfon d’atenció a la comunitat ja havia registrat 330 cridades. 

 

Un locutor segons el motiu de consulta

Per a això, el centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs coberts, que s’aniran incrementant de manera progressiva fins a arribar als 200 professionals, que han rebut una formació específica impartida per Salut Pública sobre la patologia produïda pel coronavirus i els protocols establits per a la tornada al curs escolar.

 

A través d’una primera locució digital s’anirà dirigint a la persona que telefona a un locutor segons el seu motiu de consulta, ja siga sobre qüestions generals de la malaltia, bé sobre l’inici del curs escolar o bé sobre la simptomatologia compatible amb la Covid-19.

 

De la mateixa manera, hi ha altres dos funcions de pulsació digital específiques que tenen com a objectiu millorar l’atenció sanitària. D’una banda, les persones del centre de cridades recolliran els dubtes o reclamacions de població que ja s’han anomenat amb anterioritat. Estes incidències es remetran als departaments de salut corresponent per a agilitzar la seua tramitació i respondre amb agilitat a la ciutadania.

 

Servici complementari a la pàgina web de conselleria de Sanitat

Este servici del centre de cridades complementa a la informació disponible en el portal específic de coronavirus habilitat en la pàgina web de la conselleria de Sanitat i en l’APP GVA Coronavirus. 

 

En estos servicis la població general té a la seua disposició tota la informació actualitzada de dades, protocols sanitaris, mesures de contenció i accés a demanda de cites mèdiques, a demés de poder fer un test orientatiu sobre la seua simptomatologia completa i ser derivat, si fora necessari, a un centre sanitari. 
 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.