Sanitat reforça el telèfon Covid-19 per a resoldre dubtes sobre l’inici del curs escolar

 

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat el servici d’atenció telefònica del número 900 300 555 sobre consultes per coronavirus amb motiu de l’inici del curs escolar. D’esta forma, a les consultes sobre informació general de Covid-19 se sumen els dubtes que puguen presentar des de la comunitat educativa sobre els protocols d’inici de curs.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ja havia anunciat esta atenció telefònica: «ampliem el servici d’atenció telefònica, que ja estava en marxa per a la població general, a la comunitat educativa, amb informació específica dels protocols escolars, amb l’objectiu d’atendre els dubtes de tota la comunitat educativa i la població escolar puga disposar de tota la informació que requerisca sobre un retorn a les aules segur».

 

Este servici està en marxa de dilluns a diumenge, des de les 8 hores fins a les 20 hores. Fins a les 12 hores d’este dilluns, este telèfon d’atenció a la comunitat ja havia registrat 330 cridades. 

 

Un locutor segons el motiu de consulta

Per a això, el centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs coberts, que s’aniran incrementant de manera progressiva fins a arribar als 200 professionals, que han rebut una formació específica impartida per Salut Pública sobre la patologia produïda pel coronavirus i els protocols establits per a la tornada al curs escolar.

 

A través d’una primera locució digital s’anirà dirigint a la persona que telefona a un locutor segons el seu motiu de consulta, ja siga sobre qüestions generals de la malaltia, bé sobre l’inici del curs escolar o bé sobre la simptomatologia compatible amb la Covid-19.

 

De la mateixa manera, hi ha altres dos funcions de pulsació digital específiques que tenen com a objectiu millorar l’atenció sanitària. D’una banda, les persones del centre de cridades recolliran els dubtes o reclamacions de població que ja s’han anomenat amb anterioritat. Estes incidències es remetran als departaments de salut corresponent per a agilitzar la seua tramitació i respondre amb agilitat a la ciutadania.

 

Servici complementari a la pàgina web de conselleria de Sanitat

Este servici del centre de cridades complementa a la informació disponible en el portal específic de coronavirus habilitat en la pàgina web de la conselleria de Sanitat i en l’APP GVA Coronavirus. 

 

En estos servicis la població general té a la seua disposició tota la informació actualitzada de dades, protocols sanitaris, mesures de contenció i accés a demanda de cites mèdiques, a demés de poder fer un test orientatiu sobre la seua simptomatologia completa i ser derivat, si fora necessari, a un centre sanitari. 
 

Últimes notícies

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.