Sanitat reforça el telèfon Covid-19 per a resoldre dubtes sobre l’inici del curs escolar

 

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat el servici d’atenció telefònica del número 900 300 555 sobre consultes per coronavirus amb motiu de l’inici del curs escolar. D’esta forma, a les consultes sobre informació general de Covid-19 se sumen els dubtes que puguen presentar des de la comunitat educativa sobre els protocols d’inici de curs.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ja havia anunciat esta atenció telefònica: «ampliem el servici d’atenció telefònica, que ja estava en marxa per a la població general, a la comunitat educativa, amb informació específica dels protocols escolars, amb l’objectiu d’atendre els dubtes de tota la comunitat educativa i la població escolar puga disposar de tota la informació que requerisca sobre un retorn a les aules segur».

 

Este servici està en marxa de dilluns a diumenge, des de les 8 hores fins a les 20 hores. Fins a les 12 hores d’este dilluns, este telèfon d’atenció a la comunitat ja havia registrat 330 cridades. 

 

Un locutor segons el motiu de consulta

Per a això, el centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs coberts, que s’aniran incrementant de manera progressiva fins a arribar als 200 professionals, que han rebut una formació específica impartida per Salut Pública sobre la patologia produïda pel coronavirus i els protocols establits per a la tornada al curs escolar.

 

A través d’una primera locució digital s’anirà dirigint a la persona que telefona a un locutor segons el seu motiu de consulta, ja siga sobre qüestions generals de la malaltia, bé sobre l’inici del curs escolar o bé sobre la simptomatologia compatible amb la Covid-19.

 

De la mateixa manera, hi ha altres dos funcions de pulsació digital específiques que tenen com a objectiu millorar l’atenció sanitària. D’una banda, les persones del centre de cridades recolliran els dubtes o reclamacions de població que ja s’han anomenat amb anterioritat. Estes incidències es remetran als departaments de salut corresponent per a agilitzar la seua tramitació i respondre amb agilitat a la ciutadania.

 

Servici complementari a la pàgina web de conselleria de Sanitat

Este servici del centre de cridades complementa a la informació disponible en el portal específic de coronavirus habilitat en la pàgina web de la conselleria de Sanitat i en l’APP GVA Coronavirus. 

 

En estos servicis la població general té a la seua disposició tota la informació actualitzada de dades, protocols sanitaris, mesures de contenció i accés a demanda de cites mèdiques, a demés de poder fer un test orientatiu sobre la seua simptomatologia completa i ser derivat, si fora necessari, a un centre sanitari. 
 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.