Sanitat reforça el telèfon Covid-19 per a resoldre dubtes sobre l’inici del curs escolar

 

La conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat el servici d’atenció telefònica del número 900 300 555 sobre consultes per coronavirus amb motiu de l’inici del curs escolar. D’esta forma, a les consultes sobre informació general de Covid-19 se sumen els dubtes que puguen presentar des de la comunitat educativa sobre els protocols d’inici de curs.

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ja havia anunciat esta atenció telefònica: «ampliem el servici d’atenció telefònica, que ja estava en marxa per a la població general, a la comunitat educativa, amb informació específica dels protocols escolars, amb l’objectiu d’atendre els dubtes de tota la comunitat educativa i la població escolar puga disposar de tota la informació que requerisca sobre un retorn a les aules segur».

 

Este servici està en marxa de dilluns a diumenge, des de les 8 hores fins a les 20 hores. Fins a les 12 hores d’este dilluns, este telèfon d’atenció a la comunitat ja havia registrat 330 cridades. 

 

Un locutor segons el motiu de consulta

Per a això, el centre de trucades ha arrancat amb 115 llocs coberts, que s’aniran incrementant de manera progressiva fins a arribar als 200 professionals, que han rebut una formació específica impartida per Salut Pública sobre la patologia produïda pel coronavirus i els protocols establits per a la tornada al curs escolar.

 

A través d’una primera locució digital s’anirà dirigint a la persona que telefona a un locutor segons el seu motiu de consulta, ja siga sobre qüestions generals de la malaltia, bé sobre l’inici del curs escolar o bé sobre la simptomatologia compatible amb la Covid-19.

 

De la mateixa manera, hi ha altres dos funcions de pulsació digital específiques que tenen com a objectiu millorar l’atenció sanitària. D’una banda, les persones del centre de cridades recolliran els dubtes o reclamacions de població que ja s’han anomenat amb anterioritat. Estes incidències es remetran als departaments de salut corresponent per a agilitzar la seua tramitació i respondre amb agilitat a la ciutadania.

 

Servici complementari a la pàgina web de conselleria de Sanitat

Este servici del centre de cridades complementa a la informació disponible en el portal específic de coronavirus habilitat en la pàgina web de la conselleria de Sanitat i en l’APP GVA Coronavirus. 

 

En estos servicis la població general té a la seua disposició tota la informació actualitzada de dades, protocols sanitaris, mesures de contenció i accés a demanda de cites mèdiques, a demés de poder fer un test orientatiu sobre la seua simptomatologia completa i ser derivat, si fora necessari, a un centre sanitari. 
 

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.