El territori valencià acabarà l’any amb 5.000 persones vacunades contra el coronavirus

 

Després de l’arribada este dimarts del primer enviament setmanal de 31.000 dosi de la vacuna Pfizer, este dimecres s’inicia ja la vacunació massiva i simultània en la pràctica totalitat dels departaments de salut del territori valencià. Cada dilluns, a partir del 4 de gener inclòs, arribaran 31.000 vacunes. Concretament, arribaran al centre de distribució d’Alacant 10.000, al de Castelló 5.000, i al de València 16.000.

 

La vacunació es farà en cada departament seguint els criteris de prioritat establits que classifiquen les residències en 4 grups:

  1. Lliures de Covid-19
  2. Fa almenys 90 dies que no registren cap cas actiu
  3. No tenen casos actius en este moment.
  4. Resta de residències

 

Cada departament de salut seguint este criteri ha organitzat la vacunació de la totalitat de les residències de la seua àrea. Esta planificació permet que la vacunació no es detinga en cap departament, ja que mentres en un s’estan fent vacunacions de residències lliures de Covid-19, en un altre es pot estar en un grup diferent.

 

El 18 de gener es posarà la segona dosi

En el dia de hui s’esperar iniciar la vacunació de la primera dosi al mig centenar de residències de tot el territori valencià. D’esta manera, l’any 2020, es tancarà amb uns 5.000 valencianes que hauran rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus. A partir del dilluns 18 de gener estes persones rebran una segona dosi completant-se el procés de vacunació.

 

Les vacunes entregades per la farmacèutica en tres punts del territori valencià, es troben emmagatzemades a 80 graus baix zero a on poden conservar-se fins a sis mesos. Quan seran usades, es descongelen fins a conseguir una temperatura d’entre 2 i 8 graus. Un procés que tarda aproximadament dos hores. En estes condicions de refrigeració la vida útil de les vacunes és de cinc dies. 

 

Una volta arriben al punt d’administració, han de ser reconstituïdes amb sèrum fisiològic abans d’injectades per via intravenosa. Una volta feta esta última operació, el període d’ús és de sis hores. Al llarg del primer trimestre de l’any, només de la vacuna Pfizer, s’administraran més de 377.000 dosi, que són 188.000 vacunes completes. Això al marge de les que puguen arribar en les pròximes setmanes de Moderna o Oxford.

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.