El territori valencià acabarà l’any amb 5.000 persones vacunades contra el coronavirus

 

Després de l’arribada este dimarts del primer enviament setmanal de 31.000 dosi de la vacuna Pfizer, este dimecres s’inicia ja la vacunació massiva i simultània en la pràctica totalitat dels departaments de salut del territori valencià. Cada dilluns, a partir del 4 de gener inclòs, arribaran 31.000 vacunes. Concretament, arribaran al centre de distribució d’Alacant 10.000, al de Castelló 5.000, i al de València 16.000.

 

La vacunació es farà en cada departament seguint els criteris de prioritat establits que classifiquen les residències en 4 grups:

  1. Lliures de Covid-19
  2. Fa almenys 90 dies que no registren cap cas actiu
  3. No tenen casos actius en este moment.
  4. Resta de residències

 

Cada departament de salut seguint este criteri ha organitzat la vacunació de la totalitat de les residències de la seua àrea. Esta planificació permet que la vacunació no es detinga en cap departament, ja que mentres en un s’estan fent vacunacions de residències lliures de Covid-19, en un altre es pot estar en un grup diferent.

 

El 18 de gener es posarà la segona dosi

En el dia de hui s’esperar iniciar la vacunació de la primera dosi al mig centenar de residències de tot el territori valencià. D’esta manera, l’any 2020, es tancarà amb uns 5.000 valencianes que hauran rebut la primera dosi de la vacuna contra el coronavirus. A partir del dilluns 18 de gener estes persones rebran una segona dosi completant-se el procés de vacunació.

 

Les vacunes entregades per la farmacèutica en tres punts del territori valencià, es troben emmagatzemades a 80 graus baix zero a on poden conservar-se fins a sis mesos. Quan seran usades, es descongelen fins a conseguir una temperatura d’entre 2 i 8 graus. Un procés que tarda aproximadament dos hores. En estes condicions de refrigeració la vida útil de les vacunes és de cinc dies. 

 

Una volta arriben al punt d’administració, han de ser reconstituïdes amb sèrum fisiològic abans d’injectades per via intravenosa. Una volta feta esta última operació, el període d’ús és de sis hores. Al llarg del primer trimestre de l’any, només de la vacuna Pfizer, s’administraran més de 377.000 dosi, que són 188.000 vacunes completes. Això al marge de les que puguen arribar en les pròximes setmanes de Moderna o Oxford.

Últimes notícies

Onze treballadors de Beniparrell, investigats per furtar més de 7.000 quilos de coure

La Guàrdia Civil ha investigat onze empleats d una empresa de manteniment elèctric de Beniparrell per sostraure i vendre més de 7.000 quilos de coure, valorats en 19.308 euros, en diversos municipis de la província de València.

L’onada de calor deixa avisos per temperatures extremes en huit autonomies

L’Aemet ha activat avisos per altes temperatures en huit comunitats autònomes, inclosa la Comunitat Valenciana, on també es preveuen tempestes fortes.

Rototom obri el reggae a la generació Z amb nous ritmes i més compromís social

El Rototom Sunsplash celebrarà del 16 al 22 d’agost la seua 31a edició a Benicàssim amb un cartell pensat per connectar amb la generació Z, més fusió de ritmes urbans i una potent agenda d’activisme social.

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.
FILMOTECA D'ESTIU