20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

L’UCI dels Hospitals d’Elda i Sagunt ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial

 

Els deu llits UCI de l’Hospital d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), i les dotze de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial derivada de la segona ona de la pandèmia de coronavirus, segons han informat a Europa Press fonts de CSIF i CCOO.

 

El CSIF ha advertit que els llits de crítics del General d’Alacant, Vinaròs, la Plana i de Castelló ja estan «saturades», pel que ha reclamat «més personal», ja que, encara que s’habiliten noves sales per a pacients Covid, «continua fent falta reforçar les plantilles».

 

Per part seua, des de CCOO han apuntat que l’Hospital d’Elda començarà a suspendre intervencions quirúrgiques des d’este dimarts i la setmana passada ja va suspendre algunes operacions. De la mateixa manera, el General d’Alacant i l’Arnau de València també estan ajornant intervencions per este augment de la pressió assistencial.

 

Situació en Sagunt i Elda

L’Hospital de Sagunt, segons les últimes dades, té 63 pacients Covid ingressats, 12 d’ells en UCI, la totalitat de llits ocupats, i 51 en planta. A demés, uns 130 pacients passen per urgències de mitja al dia de totes les patologies, segons els sindicats.

 

En l’Hospital d’Elda hui dia hi ha 115 positius i 13 casos sospitosos i els deu llits UCI estan plenes –nou d’elles pacients Covid–, mentres que en reanimació hi ha 13 positius, set amb altres patologies, segons han assenyalat des de CCOO i CSIF. En esta àrea de salut, pel que respecta a centres de majors, en la residència La Molineta a Petrer hi ha 30 usuaris positius i cinc treballadors i en la residència Domus VI Elda 30 positius entre treballadors i usuaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira

Una infermera de 64 anys mor apunyalada per la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim

La sanitària, de 64 anys, ha mort després de ser atacada amb una arma blanca de grans dimensions en el seu lloc de treball; la seua exparella, de 70, ha sigut detinguda. Ni víctima ni presumpte autor figuraven en VioGén i la investigació continua oberta.