L’UCI dels Hospitals d’Elda i Sagunt ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial

 

Els deu llits UCI de l’Hospital d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), i les dotze de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial derivada de la segona ona de la pandèmia de coronavirus, segons han informat a Europa Press fonts de CSIF i CCOO.

 

El CSIF ha advertit que els llits de crítics del General d’Alacant, Vinaròs, la Plana i de Castelló ja estan «saturades», pel que ha reclamat «més personal», ja que, encara que s’habiliten noves sales per a pacients Covid, «continua fent falta reforçar les plantilles».

 

Per part seua, des de CCOO han apuntat que l’Hospital d’Elda començarà a suspendre intervencions quirúrgiques des d’este dimarts i la setmana passada ja va suspendre algunes operacions. De la mateixa manera, el General d’Alacant i l’Arnau de València també estan ajornant intervencions per este augment de la pressió assistencial.

 

Situació en Sagunt i Elda

L’Hospital de Sagunt, segons les últimes dades, té 63 pacients Covid ingressats, 12 d’ells en UCI, la totalitat de llits ocupats, i 51 en planta. A demés, uns 130 pacients passen per urgències de mitja al dia de totes les patologies, segons els sindicats.

 

En l’Hospital d’Elda hui dia hi ha 115 positius i 13 casos sospitosos i els deu llits UCI estan plenes –nou d’elles pacients Covid–, mentres que en reanimació hi ha 13 positius, set amb altres patologies, segons han assenyalat des de CCOO i CSIF. En esta àrea de salut, pel que respecta a centres de majors, en la residència La Molineta a Petrer hi ha 30 usuaris positius i cinc treballadors i en la residència Domus VI Elda 30 positius entre treballadors i usuaris.

Últimes notícies

Ximo Puig recolza l’honradesa de Zapatero i confia que rebuig tots els dubtes

Ximo Puig expressa la seua confiança en l'honradesa de José Luis Rodríguez Zapatero i en l'actuació de la justícia, i dona per segur que l'expresident aclarirà totes les qüestions sobre el cas Plus ultra.

El Roig Arena anuncia per a novembre l’únic concert de Estopa en 2026

El Roig Arena albergarà el 28 de novembre l'únic concert de Estopa en 2026, una cita solidària promoguda per Iberdrola amb motiu del seu 125 aniversari.

Moleiro somia amb el Mundial i reivindica la seua plaça per rendiment i no per lesions

Alberto Moleiro confia a guanyar-se un lloc en la llista definitiva d'Espanya per al Mundial pel seu bon any al Vila-real i no per la lesió d'altres jugadors, i afronta amb ambició el tancament de la temporada davant l'Atlètic i el comiat de Marcelino.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb fins a nou possibles comiats

El València tanca la temporada a Mestalla davant el Barcelona en un dol directe per la Lliga Conferència marcat pel final de contracte o cessió de fins a nou futbolistes.

El València Basket perseguix una Eurolliga històrica en la seua primera Final a Quatre

El València Basket disputa este divendres la seua primera Final a Quatre de l'Eurolliga, un format en el qual només dos debutants van aconseguir proclamar-se campions fa mes de dos decadas.

El professorat manté la pressió davant Educació en una jornada clau per a la vaga indefinida

El professorat torna a concentrar-se davant la Conselleria d'Educació en l'octau dia de vaga indefinida, mentres els sindicats valoren l'última oferta de l'administració amb una pujada salarial progressiva i canvis en plantilles i valencià.

Quasi 40 directors d’instituts de Castelló donen suport a la vaga indefinida i advertixen de possibles dimissions

Quasi quaranta directors i directores d'instituts públics de Castelló recolzen la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana i avisen que podrien dimitir si l'administració no desbloqueja la situació en els centres.

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.