L’UCI dels Hospitals d’Elda i Sagunt ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial

 

Els deu llits UCI de l’Hospital d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), i les dotze de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial derivada de la segona ona de la pandèmia de coronavirus, segons han informat a Europa Press fonts de CSIF i CCOO.

 

El CSIF ha advertit que els llits de crítics del General d’Alacant, Vinaròs, la Plana i de Castelló ja estan «saturades», pel que ha reclamat «més personal», ja que, encara que s’habiliten noves sales per a pacients Covid, «continua fent falta reforçar les plantilles».

 

Per part seua, des de CCOO han apuntat que l’Hospital d’Elda començarà a suspendre intervencions quirúrgiques des d’este dimarts i la setmana passada ja va suspendre algunes operacions. De la mateixa manera, el General d’Alacant i l’Arnau de València també estan ajornant intervencions per este augment de la pressió assistencial.

 

Situació en Sagunt i Elda

L’Hospital de Sagunt, segons les últimes dades, té 63 pacients Covid ingressats, 12 d’ells en UCI, la totalitat de llits ocupats, i 51 en planta. A demés, uns 130 pacients passen per urgències de mitja al dia de totes les patologies, segons els sindicats.

 

En l’Hospital d’Elda hui dia hi ha 115 positius i 13 casos sospitosos i els deu llits UCI estan plenes –nou d’elles pacients Covid–, mentres que en reanimació hi ha 13 positius, set amb altres patologies, segons han assenyalat des de CCOO i CSIF. En esta àrea de salut, pel que respecta a centres de majors, en la residència La Molineta a Petrer hi ha 30 usuaris positius i cinc treballadors i en la residència Domus VI Elda 30 positius entre treballadors i usuaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.