8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

L’UCI dels Hospitals d’Elda i Sagunt ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial

 

Els deu llits UCI de l’Hospital d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), i les dotze de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial derivada de la segona ona de la pandèmia de coronavirus, segons han informat a Europa Press fonts de CSIF i CCOO.

 

El CSIF ha advertit que els llits de crítics del General d’Alacant, Vinaròs, la Plana i de Castelló ja estan «saturades», pel que ha reclamat «més personal», ja que, encara que s’habiliten noves sales per a pacients Covid, «continua fent falta reforçar les plantilles».

 

Per part seua, des de CCOO han apuntat que l’Hospital d’Elda començarà a suspendre intervencions quirúrgiques des d’este dimarts i la setmana passada ja va suspendre algunes operacions. De la mateixa manera, el General d’Alacant i l’Arnau de València també estan ajornant intervencions per este augment de la pressió assistencial.

 

Situació en Sagunt i Elda

L’Hospital de Sagunt, segons les últimes dades, té 63 pacients Covid ingressats, 12 d’ells en UCI, la totalitat de llits ocupats, i 51 en planta. A demés, uns 130 pacients passen per urgències de mitja al dia de totes les patologies, segons els sindicats.

 

En l’Hospital d’Elda hui dia hi ha 115 positius i 13 casos sospitosos i els deu llits UCI estan plenes –nou d’elles pacients Covid–, mentres que en reanimació hi ha 13 positius, set amb altres patologies, segons han assenyalat des de CCOO i CSIF. En esta àrea de salut, pel que respecta a centres de majors, en la residència La Molineta a Petrer hi ha 30 usuaris positius i cinc treballadors i en la residència Domus VI Elda 30 positius entre treballadors i usuaris.

Últimes notícies

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI