L’UCI dels Hospitals d’Elda i Sagunt ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial

 

Els deu llits UCI de l’Hospital d’Elda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), i les dotze de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València), ja estan plenes per l’augment de la pressió assistencial derivada de la segona ona de la pandèmia de coronavirus, segons han informat a Europa Press fonts de CSIF i CCOO.

 

El CSIF ha advertit que els llits de crítics del General d’Alacant, Vinaròs, la Plana i de Castelló ja estan «saturades», pel que ha reclamat «més personal», ja que, encara que s’habiliten noves sales per a pacients Covid, «continua fent falta reforçar les plantilles».

 

Per part seua, des de CCOO han apuntat que l’Hospital d’Elda començarà a suspendre intervencions quirúrgiques des d’este dimarts i la setmana passada ja va suspendre algunes operacions. De la mateixa manera, el General d’Alacant i l’Arnau de València també estan ajornant intervencions per este augment de la pressió assistencial.

 

Situació en Sagunt i Elda

L’Hospital de Sagunt, segons les últimes dades, té 63 pacients Covid ingressats, 12 d’ells en UCI, la totalitat de llits ocupats, i 51 en planta. A demés, uns 130 pacients passen per urgències de mitja al dia de totes les patologies, segons els sindicats.

 

En l’Hospital d’Elda hui dia hi ha 115 positius i 13 casos sospitosos i els deu llits UCI estan plenes –nou d’elles pacients Covid–, mentres que en reanimació hi ha 13 positius, set amb altres patologies, segons han assenyalat des de CCOO i CSIF. En esta àrea de salut, pel que respecta a centres de majors, en la residència La Molineta a Petrer hi ha 30 usuaris positius i cinc treballadors i en la residència Domus VI Elda 30 positius entre treballadors i usuaris.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.