València retira 10.500 tones d’arena acumulada en els passejos per la tempesta Cèlia

Els servicis de neteja de l’àrea d’Ecologia Urbana estan desenvolupant una operació especial en els passejos marítims de les platges urbanes de la ciutat per tal de retirar tota la sorra acumulada durant la tempesta Cèlia i posteriors borrasques que han afectat el litoral valencià. S’estima que quan acabe esta acció s’hauran tornat a les platges 10.500 tones de sorra acumulada a les zones per a vianant, «el que garanteix que les platges i els passejos marítims urbans estaran en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps» ha assenyalat el vicealcalde i regidor de l’àrea, Sergi Campillo.

Les platges urbanes de València es preparen per als visitants de la primavera després del temporal de pluja i vent que ha colpejat la Comunitat Valenciana. L’Ajuntament de València està netejant i condicionant l’arena arrossegada per la tempesta Cèlia dels passejos de les platges urbanes de Malva-Rosa, Cabanyal i Pinedo.

«El temporal d’aigua i de vent que estem patint ha arrossegat milers de tones d’arena des de la platja fins als passejos marítims i este Ajuntament, mitjançant el servici de neteja està duent a terme un dispositiu d’arrossegament per retornar tota la sorra desplaçada dels passejos a la platja», ha explicat el vicealcalde Sergi Campillo.

A més l’arena amuntonada pel vent i la provinent del trasllat s’ha d’escampar i anivellar amb tractors perquè siga més accessible a tots els usuaris de les platges. «Cada matí hi ha 7 equips treballant a les platges del nord i un altre al sud, ja que és al nord on hi ha hagut més acumulació de sorra per la tempesta. I a la vesprada 7 equips més continuen fent feina al nord», ha afegit el regidor d’Ecologia Urbana. Per als treballs es compta amb 10 persones i 9 tractors amb anivelladores.

El temporal ha afectat 2,2 quilòmetres de les platges del Cabanyal i Malva-rosa al nord, i un quilòmetre a la platja de Pinedo, al sud. «S’estima que es mouran 7.000 m³ de sorra, en total unes 10.500 tones, ja que cada dia s’estan movent aproximadament 1.700 tones», ha resumit Sergi Campillo.

Després d’estos treballs, «per a les properes festes de Pasqua s’espera que estes platges, que reben milers de ciutadans i visitants, estiguen en perfectes condicions per a quan arribe el bon temps».

Últimes notícies

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.