Simón: «Els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis»

 

Actualització 22/01/2021 a les 08.35 hores. Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, ha afirmat que «els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis». Estes declaracions es contraposen amb les de Ximo Puig, qui dijous de matí ha explicat que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi».

 

No obstant això, Simón ha argumentat que no posar eixa segona dosi seria «una errada» i ha continuat dient que «les persones que s’hagen vacunat fora de l’estratègia general de la vacunació han d’assumir la responsabilitat. Des del meu punt de vista seria una errada fer dos coses mal: vacunar-se abans de temps i no posar-se la segona dosi a qui s’ha saltat el pla».

 

Ximo Puig afirma que cap persona que haja rebut la vacuna de forma improcedent deu rebre la segona dosi

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dijous que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi», davant els casos d’alcaldes i regidors que s’han vacunat en les últimes setmanes sense formar part dels grups prioritaris, entre ells alguns socialistes.

 

De fet, segons han informat fonts de Presidència de la Generalitat, Ximo Puig ja ha traslladat a la Conselleria de Sanitat l’ordre de no administrar la segona dosi a estes persones.

 

«Ho dic amb total contundència», ha asseverat en roda de premsa després de presentar un altre pla d’ajudes al costat dels alcaldes de les tres capitals i els presidents de les diputacions. En la Comunitat s’han donat casos com el dels alcaldes del Verger i Els Poblets, en la Marina Alta (Alacant) o Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), els tres del PSPV, o el de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), del PP i també diputat provincial.

 

Puig ha defensat que «òbviament s’ha d’assumir la responsabilitat política», preguntat per si els alcaldes vacunats han de seguir l’exemple del conseller de Sanitat de Múrcia, Manuel Villegas, i renunciar al seu càrrec per haver-se colat en la vacunació.

 

Assumir els errors

Sobretot, ha remarcat, en funció de la resposta de cadascun quan va transcendir que havien rebut les dosis. «Quan algú comet un error, i és un error greu saltar-se el sistema de vacunació, el primer i fonamental és assumir que s’ha comés un error», ha sostingut, per això no veu raonable que hi haja alguns que no l’assumiren.

 

El també líder del PSPV ha destacat que «alguns han pres decisions d’assumpció d’esta responsabilitat i uns altres no», encara que creu que l’important és que a la ciutadania li quede clar que «ningú pot saltar-se un sistema de vacunació que, al final, representa l’esperança».

 

«En el territori valencià estava funcionant molt bé la setmana passada, desgraciadament ara s’ha vist minvat per la falta de vacunes», ha lamentat, per a insistir que és «absolutament impossible» que hi haja persones que vulguen saltar-se el protocol.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.