Simón: «Els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis»

 

Actualització 22/01/2021 a les 08.35 hores. Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, ha afirmat que «els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis». Estes declaracions es contraposen amb les de Ximo Puig, qui dijous de matí ha explicat que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi».

 

No obstant això, Simón ha argumentat que no posar eixa segona dosi seria «una errada» i ha continuat dient que «les persones que s’hagen vacunat fora de l’estratègia general de la vacunació han d’assumir la responsabilitat. Des del meu punt de vista seria una errada fer dos coses mal: vacunar-se abans de temps i no posar-se la segona dosi a qui s’ha saltat el pla».

 

Ximo Puig afirma que cap persona que haja rebut la vacuna de forma improcedent deu rebre la segona dosi

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dijous que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi», davant els casos d’alcaldes i regidors que s’han vacunat en les últimes setmanes sense formar part dels grups prioritaris, entre ells alguns socialistes.

 

De fet, segons han informat fonts de Presidència de la Generalitat, Ximo Puig ja ha traslladat a la Conselleria de Sanitat l’ordre de no administrar la segona dosi a estes persones.

 

«Ho dic amb total contundència», ha asseverat en roda de premsa després de presentar un altre pla d’ajudes al costat dels alcaldes de les tres capitals i els presidents de les diputacions. En la Comunitat s’han donat casos com el dels alcaldes del Verger i Els Poblets, en la Marina Alta (Alacant) o Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), els tres del PSPV, o el de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), del PP i també diputat provincial.

 

Puig ha defensat que «òbviament s’ha d’assumir la responsabilitat política», preguntat per si els alcaldes vacunats han de seguir l’exemple del conseller de Sanitat de Múrcia, Manuel Villegas, i renunciar al seu càrrec per haver-se colat en la vacunació.

 

Assumir els errors

Sobretot, ha remarcat, en funció de la resposta de cadascun quan va transcendir que havien rebut les dosis. «Quan algú comet un error, i és un error greu saltar-se el sistema de vacunació, el primer i fonamental és assumir que s’ha comés un error», ha sostingut, per això no veu raonable que hi haja alguns que no l’assumiren.

 

El també líder del PSPV ha destacat que «alguns han pres decisions d’assumpció d’esta responsabilitat i uns altres no», encara que creu que l’important és que a la ciutadania li quede clar que «ningú pot saltar-se un sistema de vacunació que, al final, representa l’esperança».

 

«En el territori valencià estava funcionant molt bé la setmana passada, desgraciadament ara s’ha vist minvat per la falta de vacunes», ha lamentat, per a insistir que és «absolutament impossible» que hi haja persones que vulguen saltar-se el protocol.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.