10.8 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Simón: «Els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis»

 

Actualització 22/01/2021 a les 08.35 hores. Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, ha afirmat que «els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis». Estes declaracions es contraposen amb les de Ximo Puig, qui dijous de matí ha explicat que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi».

 

No obstant això, Simón ha argumentat que no posar eixa segona dosi seria «una errada» i ha continuat dient que «les persones que s’hagen vacunat fora de l’estratègia general de la vacunació han d’assumir la responsabilitat. Des del meu punt de vista seria una errada fer dos coses mal: vacunar-se abans de temps i no posar-se la segona dosi a qui s’ha saltat el pla».

 

Ximo Puig afirma que cap persona que haja rebut la vacuna de forma improcedent deu rebre la segona dosi

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dijous que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi», davant els casos d’alcaldes i regidors que s’han vacunat en les últimes setmanes sense formar part dels grups prioritaris, entre ells alguns socialistes.

 

De fet, segons han informat fonts de Presidència de la Generalitat, Ximo Puig ja ha traslladat a la Conselleria de Sanitat l’ordre de no administrar la segona dosi a estes persones.

 

«Ho dic amb total contundència», ha asseverat en roda de premsa després de presentar un altre pla d’ajudes al costat dels alcaldes de les tres capitals i els presidents de les diputacions. En la Comunitat s’han donat casos com el dels alcaldes del Verger i Els Poblets, en la Marina Alta (Alacant) o Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), els tres del PSPV, o el de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), del PP i també diputat provincial.

 

Puig ha defensat que «òbviament s’ha d’assumir la responsabilitat política», preguntat per si els alcaldes vacunats han de seguir l’exemple del conseller de Sanitat de Múrcia, Manuel Villegas, i renunciar al seu càrrec per haver-se colat en la vacunació.

 

Assumir els errors

Sobretot, ha remarcat, en funció de la resposta de cadascun quan va transcendir que havien rebut les dosis. «Quan algú comet un error, i és un error greu saltar-se el sistema de vacunació, el primer i fonamental és assumir que s’ha comés un error», ha sostingut, per això no veu raonable que hi haja alguns que no l’assumiren.

 

El també líder del PSPV ha destacat que «alguns han pres decisions d’assumpció d’esta responsabilitat i uns altres no», encara que creu que l’important és que a la ciutadania li quede clar que «ningú pot saltar-se un sistema de vacunació que, al final, representa l’esperança».

 

«En el territori valencià estava funcionant molt bé la setmana passada, desgraciadament ara s’ha vist minvat per la falta de vacunes», ha lamentat, per a insistir que és «absolutament impossible» que hi haja persones que vulguen saltar-se el protocol.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.