Simón: «Els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis»

 

Actualització 22/01/2021 a les 08.35 hores. Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, ha afirmat que «els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis». Estes declaracions es contraposen amb les de Ximo Puig, qui dijous de matí ha explicat que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi».

 

No obstant això, Simón ha argumentat que no posar eixa segona dosi seria «una errada» i ha continuat dient que «les persones que s’hagen vacunat fora de l’estratègia general de la vacunació han d’assumir la responsabilitat. Des del meu punt de vista seria una errada fer dos coses mal: vacunar-se abans de temps i no posar-se la segona dosi a qui s’ha saltat el pla».

 

Ximo Puig afirma que cap persona que haja rebut la vacuna de forma improcedent deu rebre la segona dosi

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dijous que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi», davant els casos d’alcaldes i regidors que s’han vacunat en les últimes setmanes sense formar part dels grups prioritaris, entre ells alguns socialistes.

 

De fet, segons han informat fonts de Presidència de la Generalitat, Ximo Puig ja ha traslladat a la Conselleria de Sanitat l’ordre de no administrar la segona dosi a estes persones.

 

«Ho dic amb total contundència», ha asseverat en roda de premsa després de presentar un altre pla d’ajudes al costat dels alcaldes de les tres capitals i els presidents de les diputacions. En la Comunitat s’han donat casos com el dels alcaldes del Verger i Els Poblets, en la Marina Alta (Alacant) o Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), els tres del PSPV, o el de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), del PP i també diputat provincial.

 

Puig ha defensat que «òbviament s’ha d’assumir la responsabilitat política», preguntat per si els alcaldes vacunats han de seguir l’exemple del conseller de Sanitat de Múrcia, Manuel Villegas, i renunciar al seu càrrec per haver-se colat en la vacunació.

 

Assumir els errors

Sobretot, ha remarcat, en funció de la resposta de cadascun quan va transcendir que havien rebut les dosis. «Quan algú comet un error, i és un error greu saltar-se el sistema de vacunació, el primer i fonamental és assumir que s’ha comés un error», ha sostingut, per això no veu raonable que hi haja alguns que no l’assumiren.

 

El també líder del PSPV ha destacat que «alguns han pres decisions d’assumpció d’esta responsabilitat i uns altres no», encara que creu que l’important és que a la ciutadania li quede clar que «ningú pot saltar-se un sistema de vacunació que, al final, representa l’esperança».

 

«En el territori valencià estava funcionant molt bé la setmana passada, desgraciadament ara s’ha vist minvat per la falta de vacunes», ha lamentat, per a insistir que és «absolutament impossible» que hi haja persones que vulguen saltar-se el protocol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.