Simón: «Els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis»

 

Actualització 22/01/2021 a les 08.35 hores. Fernando Simón, director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, ha afirmat que «els que s’han posat la vacuna fora del pla haurien de posar-se la segona dosis». Estes declaracions es contraposen amb les de Ximo Puig, qui dijous de matí ha explicat que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi».

 

No obstant això, Simón ha argumentat que no posar eixa segona dosi seria «una errada» i ha continuat dient que «les persones que s’hagen vacunat fora de l’estratègia general de la vacunació han d’assumir la responsabilitat. Des del meu punt de vista seria una errada fer dos coses mal: vacunar-se abans de temps i no posar-se la segona dosi a qui s’ha saltat el pla».

 

Ximo Puig afirma que cap persona que haja rebut la vacuna de forma improcedent deu rebre la segona dosi

El ‘president’ de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dijous que «cap persona que haja rebut la vacuna d’una forma improcedent ha de rebre la segona dosi», davant els casos d’alcaldes i regidors que s’han vacunat en les últimes setmanes sense formar part dels grups prioritaris, entre ells alguns socialistes.

 

De fet, segons han informat fonts de Presidència de la Generalitat, Ximo Puig ja ha traslladat a la Conselleria de Sanitat l’ordre de no administrar la segona dosi a estes persones.

 

«Ho dic amb total contundència», ha asseverat en roda de premsa després de presentar un altre pla d’ajudes al costat dels alcaldes de les tres capitals i els presidents de les diputacions. En la Comunitat s’han donat casos com el dels alcaldes del Verger i Els Poblets, en la Marina Alta (Alacant) o Rafelbunyol, en l’Horta Nord (València), els tres del PSPV, o el de La Nucia, en la Marina Baixa (Alacant), del PP i també diputat provincial.

 

Puig ha defensat que «òbviament s’ha d’assumir la responsabilitat política», preguntat per si els alcaldes vacunats han de seguir l’exemple del conseller de Sanitat de Múrcia, Manuel Villegas, i renunciar al seu càrrec per haver-se colat en la vacunació.

 

Assumir els errors

Sobretot, ha remarcat, en funció de la resposta de cadascun quan va transcendir que havien rebut les dosis. «Quan algú comet un error, i és un error greu saltar-se el sistema de vacunació, el primer i fonamental és assumir que s’ha comés un error», ha sostingut, per això no veu raonable que hi haja alguns que no l’assumiren.

 

El també líder del PSPV ha destacat que «alguns han pres decisions d’assumpció d’esta responsabilitat i uns altres no», encara que creu que l’important és que a la ciutadania li quede clar que «ningú pot saltar-se un sistema de vacunació que, al final, representa l’esperança».

 

«En el territori valencià estava funcionant molt bé la setmana passada, desgraciadament ara s’ha vist minvat per la falta de vacunes», ha lamentat, per a insistir que és «absolutament impossible» que hi haja persones que vulguen saltar-se el protocol.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.