20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Adjudicació d’un nou projecte de connexió per als vianants entre el baixador de Font de Sant Lluís i el barri de la Fonteta

Un nou projecte per millorar l’accessibilitat a la Fonteta

Recentment, la junta de govern de l’Ajuntament de València ha anunciat l’adjudicació d’un important projecte que facilitarà la connexió per als vianants entre el baixador de la Font de Sant Lluís i el dinamitzat barri de la Fonteta. Aquesta iniciativa està destinada a millorar notablement l’accés de la ciutadania, amb una inversió que supera els 255.000 euros, un pas important per a la millora de la infraestructura urbana.

Aquest contracte s’ha adjudicat a l’empresa Becsa, que ha presentat l’oferta més competitiva, valorada en 211.205 euros, amb un cost afegit d’IVA de 44.353 euros. El termini per a l’execució de les obres està fixat en 84 dies, a partir de la confirmació del replantejament del projecte, i l’import total actualitzat del pressupost s’estableix en 300.847 euros, tal com ha informat el consistori.

El projecte consisteix en l’adequació d’una vorera que s’estendrà per la banda sud del Camí Molí de les Fonts, connectant el baixador amb l’àrea urbanitzada del barri, en concret fins a la plaça del Músic Cuesta, situada a uns 200 metres de la estació de tren. Aquesta obra no només milloraria l’accessibilitat, sinó que també fomentarà la seguretat dels vianants en la seva mobilitat per la zona.

A més, s’inclouen dues noves zones de pas de vianants. Una d’elles facilitarà el trànsit cap a la vorera nord, en enllaçar amb l’avinguda Ausias Marc, mentre que l’altre pas de zebra permetrà creuar l’avinguda en direcció al pas inferior de la V-31. En aquest indret, es construirà la nova vorera que connectarà amb la existent en la plaça del Músic Cuesta. Aquesta vorera s’ampliarà fins al número 20 del carrer Vicari José Ramón, millorant de manera significativa l’urbanisme de l’àrea.

El disseny de la nova vorera inclourà diverses millores, com la instal·lació d’escocells per a arbres, seients per descansar i zones d’ombra que beneficien la ciutadania. El projecte contempla també la demolició de formigó ancien i asfalt, així com la pavimentació amb rajola hidràulica. Com a part integral d’iniciativa, s’implementarà un sistema de jardineria i xarxes de reg, a més de mobiliari urbà. Tal com ha expressat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, l’objectiu del govern municipal és impulsar accions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de tots els veïns i veïnes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.