9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Adjudicació d’un nou projecte de connexió per als vianants entre el baixador de Font de Sant Lluís i el barri de la Fonteta

Un nou projecte per millorar l’accessibilitat a la Fonteta

Recentment, la junta de govern de l’Ajuntament de València ha anunciat l’adjudicació d’un important projecte que facilitarà la connexió per als vianants entre el baixador de la Font de Sant Lluís i el dinamitzat barri de la Fonteta. Aquesta iniciativa està destinada a millorar notablement l’accés de la ciutadania, amb una inversió que supera els 255.000 euros, un pas important per a la millora de la infraestructura urbana.

Aquest contracte s’ha adjudicat a l’empresa Becsa, que ha presentat l’oferta més competitiva, valorada en 211.205 euros, amb un cost afegit d’IVA de 44.353 euros. El termini per a l’execució de les obres està fixat en 84 dies, a partir de la confirmació del replantejament del projecte, i l’import total actualitzat del pressupost s’estableix en 300.847 euros, tal com ha informat el consistori.

El projecte consisteix en l’adequació d’una vorera que s’estendrà per la banda sud del Camí Molí de les Fonts, connectant el baixador amb l’àrea urbanitzada del barri, en concret fins a la plaça del Músic Cuesta, situada a uns 200 metres de la estació de tren. Aquesta obra no només milloraria l’accessibilitat, sinó que també fomentarà la seguretat dels vianants en la seva mobilitat per la zona.

A més, s’inclouen dues noves zones de pas de vianants. Una d’elles facilitarà el trànsit cap a la vorera nord, en enllaçar amb l’avinguda Ausias Marc, mentre que l’altre pas de zebra permetrà creuar l’avinguda en direcció al pas inferior de la V-31. En aquest indret, es construirà la nova vorera que connectarà amb la existent en la plaça del Músic Cuesta. Aquesta vorera s’ampliarà fins al número 20 del carrer Vicari José Ramón, millorant de manera significativa l’urbanisme de l’àrea.

El disseny de la nova vorera inclourà diverses millores, com la instal·lació d’escocells per a arbres, seients per descansar i zones d’ombra que beneficien la ciutadania. El projecte contempla també la demolició de formigó ancien i asfalt, així com la pavimentació amb rajola hidràulica. Com a part integral d’iniciativa, s’implementarà un sistema de jardineria i xarxes de reg, a més de mobiliari urbà. Tal com ha expressat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, l’objectiu del govern municipal és impulsar accions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de tots els veïns i veïnes.

Últimes notícies

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.