Adjudicació d’un nou projecte de connexió per als vianants entre el baixador de Font de Sant Lluís i el barri de la Fonteta

Un nou projecte per millorar l’accessibilitat a la Fonteta

Recentment, la junta de govern de l’Ajuntament de València ha anunciat l’adjudicació d’un important projecte que facilitarà la connexió per als vianants entre el baixador de la Font de Sant Lluís i el dinamitzat barri de la Fonteta. Aquesta iniciativa està destinada a millorar notablement l’accés de la ciutadania, amb una inversió que supera els 255.000 euros, un pas important per a la millora de la infraestructura urbana.

Aquest contracte s’ha adjudicat a l’empresa Becsa, que ha presentat l’oferta més competitiva, valorada en 211.205 euros, amb un cost afegit d’IVA de 44.353 euros. El termini per a l’execució de les obres està fixat en 84 dies, a partir de la confirmació del replantejament del projecte, i l’import total actualitzat del pressupost s’estableix en 300.847 euros, tal com ha informat el consistori.

El projecte consisteix en l’adequació d’una vorera que s’estendrà per la banda sud del Camí Molí de les Fonts, connectant el baixador amb l’àrea urbanitzada del barri, en concret fins a la plaça del Músic Cuesta, situada a uns 200 metres de la estació de tren. Aquesta obra no només milloraria l’accessibilitat, sinó que també fomentarà la seguretat dels vianants en la seva mobilitat per la zona.

A més, s’inclouen dues noves zones de pas de vianants. Una d’elles facilitarà el trànsit cap a la vorera nord, en enllaçar amb l’avinguda Ausias Marc, mentre que l’altre pas de zebra permetrà creuar l’avinguda en direcció al pas inferior de la V-31. En aquest indret, es construirà la nova vorera que connectarà amb la existent en la plaça del Músic Cuesta. Aquesta vorera s’ampliarà fins al número 20 del carrer Vicari José Ramón, millorant de manera significativa l’urbanisme de l’àrea.

El disseny de la nova vorera inclourà diverses millores, com la instal·lació d’escocells per a arbres, seients per descansar i zones d’ombra que beneficien la ciutadania. El projecte contempla també la demolició de formigó ancien i asfalt, així com la pavimentació amb rajola hidràulica. Com a part integral d’iniciativa, s’implementarà un sistema de jardineria i xarxes de reg, a més de mobiliari urbà. Tal com ha expressat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, l’objectiu del govern municipal és impulsar accions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de tots els veïns i veïnes.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.