14.5 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Adjudicació d’un nou projecte de connexió per als vianants entre el baixador de Font de Sant Lluís i el barri de la Fonteta

Un nou projecte per millorar l’accessibilitat a la Fonteta

Recentment, la junta de govern de l’Ajuntament de València ha anunciat l’adjudicació d’un important projecte que facilitarà la connexió per als vianants entre el baixador de la Font de Sant Lluís i el dinamitzat barri de la Fonteta. Aquesta iniciativa està destinada a millorar notablement l’accés de la ciutadania, amb una inversió que supera els 255.000 euros, un pas important per a la millora de la infraestructura urbana.

Aquest contracte s’ha adjudicat a l’empresa Becsa, que ha presentat l’oferta més competitiva, valorada en 211.205 euros, amb un cost afegit d’IVA de 44.353 euros. El termini per a l’execució de les obres està fixat en 84 dies, a partir de la confirmació del replantejament del projecte, i l’import total actualitzat del pressupost s’estableix en 300.847 euros, tal com ha informat el consistori.

El projecte consisteix en l’adequació d’una vorera que s’estendrà per la banda sud del Camí Molí de les Fonts, connectant el baixador amb l’àrea urbanitzada del barri, en concret fins a la plaça del Músic Cuesta, situada a uns 200 metres de la estació de tren. Aquesta obra no només milloraria l’accessibilitat, sinó que també fomentarà la seguretat dels vianants en la seva mobilitat per la zona.

A més, s’inclouen dues noves zones de pas de vianants. Una d’elles facilitarà el trànsit cap a la vorera nord, en enllaçar amb l’avinguda Ausias Marc, mentre que l’altre pas de zebra permetrà creuar l’avinguda en direcció al pas inferior de la V-31. En aquest indret, es construirà la nova vorera que connectarà amb la existent en la plaça del Músic Cuesta. Aquesta vorera s’ampliarà fins al número 20 del carrer Vicari José Ramón, millorant de manera significativa l’urbanisme de l’àrea.

El disseny de la nova vorera inclourà diverses millores, com la instal·lació d’escocells per a arbres, seients per descansar i zones d’ombra que beneficien la ciutadania. El projecte contempla també la demolició de formigó ancien i asfalt, així com la pavimentació amb rajola hidràulica. Com a part integral d’iniciativa, s’implementarà un sistema de jardineria i xarxes de reg, a més de mobiliari urbà. Tal com ha expressat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, l’objectiu del govern municipal és impulsar accions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de tots els veïns i veïnes.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.