8.2 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Adjudicació d’un nou projecte de connexió per als vianants entre el baixador de Font de Sant Lluís i el barri de la Fonteta

Un nou projecte per millorar l’accessibilitat a la Fonteta

Recentment, la junta de govern de l’Ajuntament de València ha anunciat l’adjudicació d’un important projecte que facilitarà la connexió per als vianants entre el baixador de la Font de Sant Lluís i el dinamitzat barri de la Fonteta. Aquesta iniciativa està destinada a millorar notablement l’accés de la ciutadania, amb una inversió que supera els 255.000 euros, un pas important per a la millora de la infraestructura urbana.

Aquest contracte s’ha adjudicat a l’empresa Becsa, que ha presentat l’oferta més competitiva, valorada en 211.205 euros, amb un cost afegit d’IVA de 44.353 euros. El termini per a l’execució de les obres està fixat en 84 dies, a partir de la confirmació del replantejament del projecte, i l’import total actualitzat del pressupost s’estableix en 300.847 euros, tal com ha informat el consistori.

El projecte consisteix en l’adequació d’una vorera que s’estendrà per la banda sud del Camí Molí de les Fonts, connectant el baixador amb l’àrea urbanitzada del barri, en concret fins a la plaça del Músic Cuesta, situada a uns 200 metres de la estació de tren. Aquesta obra no només milloraria l’accessibilitat, sinó que també fomentarà la seguretat dels vianants en la seva mobilitat per la zona.

A més, s’inclouen dues noves zones de pas de vianants. Una d’elles facilitarà el trànsit cap a la vorera nord, en enllaçar amb l’avinguda Ausias Marc, mentre que l’altre pas de zebra permetrà creuar l’avinguda en direcció al pas inferior de la V-31. En aquest indret, es construirà la nova vorera que connectarà amb la existent en la plaça del Músic Cuesta. Aquesta vorera s’ampliarà fins al número 20 del carrer Vicari José Ramón, millorant de manera significativa l’urbanisme de l’àrea.

El disseny de la nova vorera inclourà diverses millores, com la instal·lació d’escocells per a arbres, seients per descansar i zones d’ombra que beneficien la ciutadania. El projecte contempla també la demolició de formigó ancien i asfalt, així com la pavimentació amb rajola hidràulica. Com a part integral d’iniciativa, s’implementarà un sistema de jardineria i xarxes de reg, a més de mobiliari urbà. Tal com ha expressat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, l’objectiu del govern municipal és impulsar accions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de tots els veïns i veïnes.

Últimes notícies

Aena planteja una pujada moderada de tarifes i avisa d’aeroports al límit com Alacant

Aena proposarà un augment moderat de les tarifes en el DAURA III (2027-2031), menor que en 2026, per a sostindre inversions i costos creixents. Lucena advertix d'aeroports prop de la seua capacitat, com Alacant, i defén mantindre el 'pay out' amb finançament combinat.

Torrent obri la passarel·la del CEIP Joan XXIII i avança en la reconstrucció postdana

Torrent ha posat en marxa la nova passarel·la per als vianants que restablix l'accés al CEIP Joan XXIII i la connexió amb el barri del Xenillet després de la DANA.

El cos trobat a Indonèsia és el de Mateo, de 9 anys; continua la busca de Quique

La família confirma que el cos recuperat a Indonèsia correspon a Mateo, de 9 anys. Els equips han représ la busca de Quique, de 10, després del naufragi en Komodo.

El festival Zevra confirma a Anuel AA com a cap de cartell al juliol

L'artista porto-riqueny tornarà a Cullera per a liderar el quint aniversari de Zevra entre el 24 i el 27 de juliol. L'organització planteja el seu retorn com a ocasió de redempció després d'una gira recent marcada per polèmiques.

Les mínimes baixen de zero en la Comunitat Valenciana i toquen -7,1 a Ademuz

Les mínimes han caigut per davall de zero en nombrosos punts, amb un registre de -7,1 a Ademuz. L'interior ha encadenat gelades enfront de valors positius en la costa.

Desarticulada la major xarxa de metamfetamina a Europa amb droga oculta en marbre

La Policia Nacional, amb suport de la DEA, ha desarticulat la major xarxa europea de metamfetamina, que ocultava la droga en roques i escultures de marbre importades de Mèxic. L'operació deixa nou detinguts, un búnquer amb quasi 3 milions d'euros i múltiples confiscacions.

Detingut a San Fulgencio un escapolit del Regne Unit condemnat per agressió sexual

La Policia Nacional ha arrestat a San Fulgencio a un home reclamat pel Regne Unit, condemnat a cadena perpètua per agressió sexual. L'Audiència Nacional assumix els tràmits d'extradició.

La Guàrdia Civil ha detingut a una parella per catorze robatoris amb força a Nàquera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona per 14 robatoris amb força, 12 en vivendes de Nàquera i 2 en establiments. L'operació 'ROSMONT' es va iniciar després de diversos avisos veïnals i el rastreig de vendes en un portal de segona mà i d'un vehicle sospitós