Ajuntament adopta mesures preventives per a reduir molèsties acústiques a Russafa mentre s’avalua la ZAS

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat el divendres una sèrie de mesures «prèvies i preventives» al barri de Russafa per a «minimitzar les possibles molèsties acústiques que pogueren produir-se durant el procés d’avaluació dels resultats com a Zona Acústicament Saturada (ZAS)».

L’Ajuntament de València ja ha realitzat l’estudi sonométric previ, si escau a una declaració de ZAS del barri de Russafa, segons establixen les ordenances municipals, ha indicat el consistori en un comunicat.

L’estudi sonométric ha sigut elaborat mitjançant quatre fases de mesurament en sengles estacions de mesurament en continu, dotades amb equips Brüel & Kjaer 2245, i comprovacions amb calibrador de Brüel & Kjaer 4231, a les quals s’ha sumat una altra fase addicional en tres punts d’especial significació acústica.

En estos moments, els serveis municipals es troben en fase de revisió dels resultats obtinguts per l’estudi sonométric. Per tant, s’està a l’espera de l’emissió de l’informe tècnic i mesures preventives que es posen en pràctica que avalue si escau l’inici d’expedient la declaració de Zona Acústicament Saturada del barri de Russafa.

D’esta forma, l’Ajuntament, amb l’objectiu de «disminuir el nivell sonor exterior fins a situar-ho en els objectius de qualitat acústica», ha aprovat el tall de tràfic durant els períodes on els nivells sonors superen els objectius de qualitat; la intensificació de la vigilància per agents de l’autoritat; el control del compliment dels limitadors de potència acústica en locals amb ambientació sonora, i l’adopció de mesures de conscienciació a través de la difusió de cartells i tríptics en la zona.

Així mateix, s’ha aprovat l’augment d’inspeccions i controls de consum de begudes en via pública fóra del local; el reforç dels serveis de neteja en via pública i control del dipòsit de residus de vidre en els contenidors durant el dia i no en horari nocturn; la prohibició, entre les 22.00 i les 8.00 hores de l’expedició de begudes i aliments en l’exterior dels establiments, a través de finestres o barres disposades a aquest efecte i recayentes en via pública, i la limitació de l’ús de màquines expenedores en via pública, que només es podran utilitzar durant l’horari de funcionament de l’activitat.

El consistori ha apuntat que les mesures són «proposades i iniciatives que s’apliquen per a millorar i garantir la qualitat de vida dels veïns del barri de Russafa» i ha agregat que s’establixen d’acord amb l’Ordenança de Protecció contra la Comunicació Acústica, en estes zones de la ciutat «on existisquen nombroses activitats destinades a l’ús d’establiments públics i nivells de recepció en l’ambient exterior, produït per l’addició de les múltiples activitats existents i per l’activitat de les persones que utilitzen aquests establiments».

«NOVA FASE, SENSE PRECEDENTS»

L’Associació per una Hostaleria en Russafa (Al Balansi) ha considerat que les mesures de l’Ajuntament suposen un «bon abordatge del problema del soroll», doncs, ha ressaltat, impliquen una «nova fase, sense precedents, en la lluita contra la contaminació acústica en les zones d’oci, així com en la millora per la convivència ciutadana». «Sempre hem reivindicat la importància i necessitat d’engegar un pla de mesures per a lluitar contra el soroll, identificant les causes objectives de les molèsties i amb un bon treball de camp al barri», ha assegurat l’entitat en un comunicat.

En esta línia, els hostalers de la zona han valorat que es tracta d’una «aposta per a fer compatible la protecció de les pimes, els llocs de treball que creen i la qualitat de vida al barri», al mateix temps que han reiterat el seu suport «a tot tipus de mesures de prevenció, i, particularment, a les anunciades pel govern local, que, per primera vegada, tracten la problemàtica de les tendes 24 hores o l’impacte acústic del tràfic, abordant així de forma global i transversal la problemàtica del soroll».

Últimes notícies

Anselmi debuta amb un Elx ple de joves contra el Kaizer Chiefs sud-africà

Martín Anselmi debuta este dissabte en la banqueta de l Elx sense fitxatges nous i amb molts canterans davant el Kaizer Chiefs, en el primer amistós de la pretemporada a Pinatar Arena.

Oltra inicia la seua ronda veïnal a Orriols com a candidata a l’alcaldia de València

Mónica Oltra ha iniciat al barri d’Orriols el seu primer encontre veïnal com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València, on ha recollit propostes i queixes d’entitats i veïnat.

Aemet activa avís groc per fortes tronades amb granís a l’interior de València este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc este dissabte a la vesprada per tronades amb probable granís a l’interior de València, després d’un divendres de màximes de fins a 40 graus a diverses comarques valencianes i alacantines.

Aldaia proposa canviar la via de la C-3 per un tramvia i soterrar el barranc de la Saleta

Els Comités Locals d’Emergència d’Aldaia plantegen substituir la via de la C-3 per un tramvia, soterrar el barranc de la Saleta i crear un parc inundable i un embassament com a alternativa al projecte estatal de 150 milions.

La nova connexió entre l’A-3 i el By-pass nord alleujarà l’accés oest a València

Transportes ha licitat per 6,4 milions la redacció del projecte d’una nova connexió entre l’A-3, a l’altura de Cheste, i el By-pass nord de València, amb unes obres estimades en 193 milions per a millorar l’accés oest a l’àrea metropolitana.

Serveis nocturns de Metrovalencia per a seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina

Metrovalencia ha organitzat deu circulacions extra de metro i reforços en el tramvia la nit de diumenge a dilluns per facilitar els desplaçaments dels aficionats que seguixen la final del Mundial entre Espanya i Argentina a València.

Pla de xoc acordat amb tallers per a retirar més prompte els pneumàtics usats al País Valencià

Medi Ambient ha acordat amb tallers i gestors un pla de xoc per a accelerar la retirada de pneumàtics fora dús i normalitzar un servici tensionat des de les riuades de 2024.

Una guàrdia civil fora de servici permet la detenció d’un grup que robava amb l’abraç afectuós a València

La Policia Nacional ha detingut a València tres persones que robaven amb la tècnica de l’abraç afectuós, després que una guàrdia civil fora de servici les identificara i avisara al 112.