Ajuntament adopta mesures preventives per a reduir molèsties acústiques a Russafa mentre s’avalua la ZAS

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat el divendres una sèrie de mesures «prèvies i preventives» al barri de Russafa per a «minimitzar les possibles molèsties acústiques que pogueren produir-se durant el procés d’avaluació dels resultats com a Zona Acústicament Saturada (ZAS)».

L’Ajuntament de València ja ha realitzat l’estudi sonométric previ, si escau a una declaració de ZAS del barri de Russafa, segons establixen les ordenances municipals, ha indicat el consistori en un comunicat.

L’estudi sonométric ha sigut elaborat mitjançant quatre fases de mesurament en sengles estacions de mesurament en continu, dotades amb equips Brüel & Kjaer 2245, i comprovacions amb calibrador de Brüel & Kjaer 4231, a les quals s’ha sumat una altra fase addicional en tres punts d’especial significació acústica.

En estos moments, els serveis municipals es troben en fase de revisió dels resultats obtinguts per l’estudi sonométric. Per tant, s’està a l’espera de l’emissió de l’informe tècnic i mesures preventives que es posen en pràctica que avalue si escau l’inici d’expedient la declaració de Zona Acústicament Saturada del barri de Russafa.

D’esta forma, l’Ajuntament, amb l’objectiu de «disminuir el nivell sonor exterior fins a situar-ho en els objectius de qualitat acústica», ha aprovat el tall de tràfic durant els períodes on els nivells sonors superen els objectius de qualitat; la intensificació de la vigilància per agents de l’autoritat; el control del compliment dels limitadors de potència acústica en locals amb ambientació sonora, i l’adopció de mesures de conscienciació a través de la difusió de cartells i tríptics en la zona.

Així mateix, s’ha aprovat l’augment d’inspeccions i controls de consum de begudes en via pública fóra del local; el reforç dels serveis de neteja en via pública i control del dipòsit de residus de vidre en els contenidors durant el dia i no en horari nocturn; la prohibició, entre les 22.00 i les 8.00 hores de l’expedició de begudes i aliments en l’exterior dels establiments, a través de finestres o barres disposades a aquest efecte i recayentes en via pública, i la limitació de l’ús de màquines expenedores en via pública, que només es podran utilitzar durant l’horari de funcionament de l’activitat.

El consistori ha apuntat que les mesures són «proposades i iniciatives que s’apliquen per a millorar i garantir la qualitat de vida dels veïns del barri de Russafa» i ha agregat que s’establixen d’acord amb l’Ordenança de Protecció contra la Comunicació Acústica, en estes zones de la ciutat «on existisquen nombroses activitats destinades a l’ús d’establiments públics i nivells de recepció en l’ambient exterior, produït per l’addició de les múltiples activitats existents i per l’activitat de les persones que utilitzen aquests establiments».

«NOVA FASE, SENSE PRECEDENTS»

L’Associació per una Hostaleria en Russafa (Al Balansi) ha considerat que les mesures de l’Ajuntament suposen un «bon abordatge del problema del soroll», doncs, ha ressaltat, impliquen una «nova fase, sense precedents, en la lluita contra la contaminació acústica en les zones d’oci, així com en la millora per la convivència ciutadana». «Sempre hem reivindicat la importància i necessitat d’engegar un pla de mesures per a lluitar contra el soroll, identificant les causes objectives de les molèsties i amb un bon treball de camp al barri», ha assegurat l’entitat en un comunicat.

En esta línia, els hostalers de la zona han valorat que es tracta d’una «aposta per a fer compatible la protecció de les pimes, els llocs de treball que creen i la qualitat de vida al barri», al mateix temps que han reiterat el seu suport «a tot tipus de mesures de prevenció, i, particularment, a les anunciades pel govern local, que, per primera vegada, tracten la problemàtica de les tendes 24 hores o l’impacte acústic del tràfic, abordant així de forma global i transversal la problemàtica del soroll».

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.