Ajuntament adopta mesures preventives per a reduir molèsties acústiques a Russafa mentre s’avalua la ZAS

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat el divendres una sèrie de mesures «prèvies i preventives» al barri de Russafa per a «minimitzar les possibles molèsties acústiques que pogueren produir-se durant el procés d’avaluació dels resultats com a Zona Acústicament Saturada (ZAS)».

L’Ajuntament de València ja ha realitzat l’estudi sonométric previ, si escau a una declaració de ZAS del barri de Russafa, segons establixen les ordenances municipals, ha indicat el consistori en un comunicat.

L’estudi sonométric ha sigut elaborat mitjançant quatre fases de mesurament en sengles estacions de mesurament en continu, dotades amb equips Brüel & Kjaer 2245, i comprovacions amb calibrador de Brüel & Kjaer 4231, a les quals s’ha sumat una altra fase addicional en tres punts d’especial significació acústica.

En estos moments, els serveis municipals es troben en fase de revisió dels resultats obtinguts per l’estudi sonométric. Per tant, s’està a l’espera de l’emissió de l’informe tècnic i mesures preventives que es posen en pràctica que avalue si escau l’inici d’expedient la declaració de Zona Acústicament Saturada del barri de Russafa.

D’esta forma, l’Ajuntament, amb l’objectiu de «disminuir el nivell sonor exterior fins a situar-ho en els objectius de qualitat acústica», ha aprovat el tall de tràfic durant els períodes on els nivells sonors superen els objectius de qualitat; la intensificació de la vigilància per agents de l’autoritat; el control del compliment dels limitadors de potència acústica en locals amb ambientació sonora, i l’adopció de mesures de conscienciació a través de la difusió de cartells i tríptics en la zona.

Així mateix, s’ha aprovat l’augment d’inspeccions i controls de consum de begudes en via pública fóra del local; el reforç dels serveis de neteja en via pública i control del dipòsit de residus de vidre en els contenidors durant el dia i no en horari nocturn; la prohibició, entre les 22.00 i les 8.00 hores de l’expedició de begudes i aliments en l’exterior dels establiments, a través de finestres o barres disposades a aquest efecte i recayentes en via pública, i la limitació de l’ús de màquines expenedores en via pública, que només es podran utilitzar durant l’horari de funcionament de l’activitat.

El consistori ha apuntat que les mesures són «proposades i iniciatives que s’apliquen per a millorar i garantir la qualitat de vida dels veïns del barri de Russafa» i ha agregat que s’establixen d’acord amb l’Ordenança de Protecció contra la Comunicació Acústica, en estes zones de la ciutat «on existisquen nombroses activitats destinades a l’ús d’establiments públics i nivells de recepció en l’ambient exterior, produït per l’addició de les múltiples activitats existents i per l’activitat de les persones que utilitzen aquests establiments».

«NOVA FASE, SENSE PRECEDENTS»

L’Associació per una Hostaleria en Russafa (Al Balansi) ha considerat que les mesures de l’Ajuntament suposen un «bon abordatge del problema del soroll», doncs, ha ressaltat, impliquen una «nova fase, sense precedents, en la lluita contra la contaminació acústica en les zones d’oci, així com en la millora per la convivència ciutadana». «Sempre hem reivindicat la importància i necessitat d’engegar un pla de mesures per a lluitar contra el soroll, identificant les causes objectives de les molèsties i amb un bon treball de camp al barri», ha assegurat l’entitat en un comunicat.

En esta línia, els hostalers de la zona han valorat que es tracta d’una «aposta per a fer compatible la protecció de les pimes, els llocs de treball que creen i la qualitat de vida al barri», al mateix temps que han reiterat el seu suport «a tot tipus de mesures de prevenció, i, particularment, a les anunciades pel govern local, que, per primera vegada, tracten la problemàtica de les tendes 24 hores o l’impacte acústic del tràfic, abordant així de forma global i transversal la problemàtica del soroll».

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.