18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Alacant demana el trasllat dels festius de les Fogueres a setembre

Foguera d'Alacant

L’Ajuntament pretén celebrar la festa en setembre, una data condicionada per l’evolució de la pandèmia | Wikipedia

 

La comissió de Presidència de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat este divendres per unanimitat sol·licitar a la Generalitat el trasllat dels festius de Fogueres previstos per al 22 i el 24 de juny al 3 i 4 de setembre. En el primer dels casos se sol·licita al Consell que la festa local prevista per al 22 de juny es canvie pel 3 de setembre. En el segon, es demana a la Generalitat que tinga a bé modificar la festa autonòmica del 24 de juny al 4 de setembre.

 

El canvi de dates, que ha de ser ratificat en el ple ordinari del pròxim dijous, es produïx per a adaptar les festivitats a la previsió de celebrar la festa de Fogueres en la primera setmana del mes de setembre, situació que seguix condicionada per l’evolució de la pandèmia i subjecta a garantir en primer lloc l’adequada protecció sanitària de tots els veïns de la ciutat d’Alacant.

 

Sense anar més lluny, Madrid cancel·lava ahir totes les festes i verbenes programades fins al mes de novembre a causa de la pandèmia del coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.