Alacant demana el trasllat dels festius de les Fogueres a setembre

Foguera d'Alacant

L’Ajuntament pretén celebrar la festa en setembre, una data condicionada per l’evolució de la pandèmia | Wikipedia

 

La comissió de Presidència de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat este divendres per unanimitat sol·licitar a la Generalitat el trasllat dels festius de Fogueres previstos per al 22 i el 24 de juny al 3 i 4 de setembre. En el primer dels casos se sol·licita al Consell que la festa local prevista per al 22 de juny es canvie pel 3 de setembre. En el segon, es demana a la Generalitat que tinga a bé modificar la festa autonòmica del 24 de juny al 4 de setembre.

 

El canvi de dates, que ha de ser ratificat en el ple ordinari del pròxim dijous, es produïx per a adaptar les festivitats a la previsió de celebrar la festa de Fogueres en la primera setmana del mes de setembre, situació que seguix condicionada per l’evolució de la pandèmia i subjecta a garantir en primer lloc l’adequada protecció sanitària de tots els veïns de la ciutat d’Alacant.

 

Sense anar més lluny, Madrid cancel·lava ahir totes les festes i verbenes programades fins al mes de novembre a causa de la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.
FILMOTECA D'ESTIU