Alacant demana el trasllat dels festius de les Fogueres a setembre

Foguera d'Alacant

L’Ajuntament pretén celebrar la festa en setembre, una data condicionada per l’evolució de la pandèmia | Wikipedia

 

La comissió de Presidència de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat este divendres per unanimitat sol·licitar a la Generalitat el trasllat dels festius de Fogueres previstos per al 22 i el 24 de juny al 3 i 4 de setembre. En el primer dels casos se sol·licita al Consell que la festa local prevista per al 22 de juny es canvie pel 3 de setembre. En el segon, es demana a la Generalitat que tinga a bé modificar la festa autonòmica del 24 de juny al 4 de setembre.

 

El canvi de dates, que ha de ser ratificat en el ple ordinari del pròxim dijous, es produïx per a adaptar les festivitats a la previsió de celebrar la festa de Fogueres en la primera setmana del mes de setembre, situació que seguix condicionada per l’evolució de la pandèmia i subjecta a garantir en primer lloc l’adequada protecció sanitària de tots els veïns de la ciutat d’Alacant.

 

Sense anar més lluny, Madrid cancel·lava ahir totes les festes i verbenes programades fins al mes de novembre a causa de la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.

Zorita i Sumacàrcer freguen els 39 graus en el segon dia del pic de calor a la Comunitat

Zorita del Maestrazgo i Sumacàrcer han registrat 38,8 graus en el segon dia del pic de l’episodi càlid, amb alerta groga per altes temperatures en tota la província de València i el sud d’Alacant.

Plans especials de seguretat i emergències per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost comptarà amb un Pla Especial de Seguretat i un altre de Protecció Civil per a ordenar la mobilitat, reforçar la seguretat i coordinar la resposta davant possibles emergències a tot l’Estat.

L’ATV facilita 29.314 declaracions de la renda a una setmana del tancament de campanya

El termini finalitza el 30 de juny i la cita prèvia es pot sol·licitar fins al dia 29

La Generalitat reclama 4.000 milions a l’Estat per a la dependència i veu curta la inversió actual

La consellera Elena Albalat considera insuficient la inversió estatal de 2.218 milions per a la dependència i exigix al Govern que salde un deute de 4.000 milions amb la Comunitat Valenciana.