7.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Alacant demana el trasllat dels festius de les Fogueres a setembre

Foguera d'Alacant

L’Ajuntament pretén celebrar la festa en setembre, una data condicionada per l’evolució de la pandèmia | Wikipedia

 

La comissió de Presidència de l’Ajuntament d’Alacant ha acordat este divendres per unanimitat sol·licitar a la Generalitat el trasllat dels festius de Fogueres previstos per al 22 i el 24 de juny al 3 i 4 de setembre. En el primer dels casos se sol·licita al Consell que la festa local prevista per al 22 de juny es canvie pel 3 de setembre. En el segon, es demana a la Generalitat que tinga a bé modificar la festa autonòmica del 24 de juny al 4 de setembre.

 

El canvi de dates, que ha de ser ratificat en el ple ordinari del pròxim dijous, es produïx per a adaptar les festivitats a la previsió de celebrar la festa de Fogueres en la primera setmana del mes de setembre, situació que seguix condicionada per l’evolució de la pandèmia i subjecta a garantir en primer lloc l’adequada protecció sanitària de tots els veïns de la ciutat d’Alacant.

 

Sense anar més lluny, Madrid cancel·lava ahir totes les festes i verbenes programades fins al mes de novembre a causa de la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.