L’Audiència Nacional obliga l’empresa del Castor a tornar 210 milions

L’Audiència Nacional ha avalat l’obligació imposada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Esgal UGS, societat controlada per ACS, de tornar 209,7 milions d’euros que va carregar la factura del gas després del fiasco del magatzem Castor.

Estos fons, en concret, corresponen als pagaments que la promotora del magatzem Castor va rebre en concepte de «retribució financera» el 2014, 2016 i 2017, afegeix la mateixa informació.

La secció quarta de la sala contenciosa de l’Audiència Nacional ha rebutjat, el 5 de juny passat, el recurs que va interposar Escal UGS contra la resolució de la CNMC, i també condemna la societat promotora del Castor al pagament de les costes processals.

Esta sala ha conclòs que les liquidacions anul·lades per la CNMC són «nul·les de ple dret» i no merament anul·lables perquè «es van realitzar a partir d’un acte legislatiu declarat nul pel Tribunal Constitucional» i perquè ho exigeix ​​«així l’efectivitat d’esta declaració».

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor Reaccions del portaveu a la Diputació de Castelló, David Guardiola, per a la sentència de l’AN que obliga ACS a tornar “per abusives” 200 milions per les indemnitzacions del projecte.

“Un Govern socialista va establir unes clàusules abusives per garantir als empresaris del Castor les indemnitzacions, eixirà com eixirà el projecte. Un govern popular va fer que fos la ciutadania, els més vulnerables, els que van pagar, a la factura elèctrica, la derrota d’un projecte fallit que va fer tremolar i va atemorir tot el Maestrat”, assegura Guardiola.

“Els còmplices del castor, PP i PSOE, facilitadors del Castor o de la indemnització, han quedat retractats per una sentència de l’Audiència Nacional que obliga ACS a tornar 200 milions d’euros que va cobrar per aquell bluf i haurà de pagar les costes del procés”, explica el portaveu a la Diputació. 

“Els responsables polítics dels dos partits que van possibilitar i facilitar el pagament de les indemnitzacions haurien d’assumir responsabilitats, i Compromís portarà, a través de la Diputada Àgueda Micó este assumpte al Congrés per depurar-les“, finalitza Guardiola.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.