L’Audiència Nacional obliga l’empresa del Castor a tornar 210 milions

L’Audiència Nacional ha avalat l’obligació imposada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Esgal UGS, societat controlada per ACS, de tornar 209,7 milions d’euros que va carregar la factura del gas després del fiasco del magatzem Castor.

Estos fons, en concret, corresponen als pagaments que la promotora del magatzem Castor va rebre en concepte de «retribució financera» el 2014, 2016 i 2017, afegeix la mateixa informació.

La secció quarta de la sala contenciosa de l’Audiència Nacional ha rebutjat, el 5 de juny passat, el recurs que va interposar Escal UGS contra la resolució de la CNMC, i també condemna la societat promotora del Castor al pagament de les costes processals.

Esta sala ha conclòs que les liquidacions anul·lades per la CNMC són «nul·les de ple dret» i no merament anul·lables perquè «es van realitzar a partir d’un acte legislatiu declarat nul pel Tribunal Constitucional» i perquè ho exigeix ​​«així l’efectivitat d’esta declaració».

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor Reaccions del portaveu a la Diputació de Castelló, David Guardiola, per a la sentència de l’AN que obliga ACS a tornar “per abusives” 200 milions per les indemnitzacions del projecte.

“Un Govern socialista va establir unes clàusules abusives per garantir als empresaris del Castor les indemnitzacions, eixirà com eixirà el projecte. Un govern popular va fer que fos la ciutadania, els més vulnerables, els que van pagar, a la factura elèctrica, la derrota d’un projecte fallit que va fer tremolar i va atemorir tot el Maestrat”, assegura Guardiola.

“Els còmplices del castor, PP i PSOE, facilitadors del Castor o de la indemnització, han quedat retractats per una sentència de l’Audiència Nacional que obliga ACS a tornar 200 milions d’euros que va cobrar per aquell bluf i haurà de pagar les costes del procés”, explica el portaveu a la Diputació. 

“Els responsables polítics dels dos partits que van possibilitar i facilitar el pagament de les indemnitzacions haurien d’assumir responsabilitats, i Compromís portarà, a través de la Diputada Àgueda Micó este assumpte al Congrés per depurar-les“, finalitza Guardiola.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.