17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’Audiència Nacional obliga l’empresa del Castor a tornar 210 milions

L’Audiència Nacional ha avalat l’obligació imposada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Esgal UGS, societat controlada per ACS, de tornar 209,7 milions d’euros que va carregar la factura del gas després del fiasco del magatzem Castor.

Estos fons, en concret, corresponen als pagaments que la promotora del magatzem Castor va rebre en concepte de «retribució financera» el 2014, 2016 i 2017, afegeix la mateixa informació.

La secció quarta de la sala contenciosa de l’Audiència Nacional ha rebutjat, el 5 de juny passat, el recurs que va interposar Escal UGS contra la resolució de la CNMC, i també condemna la societat promotora del Castor al pagament de les costes processals.

Esta sala ha conclòs que les liquidacions anul·lades per la CNMC són «nul·les de ple dret» i no merament anul·lables perquè «es van realitzar a partir d’un acte legislatiu declarat nul pel Tribunal Constitucional» i perquè ho exigeix ​​«així l’efectivitat d’esta declaració».

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor Reaccions del portaveu a la Diputació de Castelló, David Guardiola, per a la sentència de l’AN que obliga ACS a tornar “per abusives” 200 milions per les indemnitzacions del projecte.

“Un Govern socialista va establir unes clàusules abusives per garantir als empresaris del Castor les indemnitzacions, eixirà com eixirà el projecte. Un govern popular va fer que fos la ciutadania, els més vulnerables, els que van pagar, a la factura elèctrica, la derrota d’un projecte fallit que va fer tremolar i va atemorir tot el Maestrat”, assegura Guardiola.

“Els còmplices del castor, PP i PSOE, facilitadors del Castor o de la indemnització, han quedat retractats per una sentència de l’Audiència Nacional que obliga ACS a tornar 200 milions d’euros que va cobrar per aquell bluf i haurà de pagar les costes del procés”, explica el portaveu a la Diputació. 

“Els responsables polítics dels dos partits que van possibilitar i facilitar el pagament de les indemnitzacions haurien d’assumir responsabilitats, i Compromís portarà, a través de la Diputada Àgueda Micó este assumpte al Congrés per depurar-les“, finalitza Guardiola.

Últimes notícies

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.