L’Audiència Nacional obliga l’empresa del Castor a tornar 210 milions

L’Audiència Nacional ha avalat l’obligació imposada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Esgal UGS, societat controlada per ACS, de tornar 209,7 milions d’euros que va carregar la factura del gas després del fiasco del magatzem Castor.

Estos fons, en concret, corresponen als pagaments que la promotora del magatzem Castor va rebre en concepte de «retribució financera» el 2014, 2016 i 2017, afegeix la mateixa informació.

La secció quarta de la sala contenciosa de l’Audiència Nacional ha rebutjat, el 5 de juny passat, el recurs que va interposar Escal UGS contra la resolució de la CNMC, i també condemna la societat promotora del Castor al pagament de les costes processals.

Esta sala ha conclòs que les liquidacions anul·lades per la CNMC són «nul·les de ple dret» i no merament anul·lables perquè «es van realitzar a partir d’un acte legislatiu declarat nul pel Tribunal Constitucional» i perquè ho exigeix ​​«així l’efectivitat d’esta declaració».

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor Reaccions del portaveu a la Diputació de Castelló, David Guardiola, per a la sentència de l’AN que obliga ACS a tornar “per abusives” 200 milions per les indemnitzacions del projecte.

“Un Govern socialista va establir unes clàusules abusives per garantir als empresaris del Castor les indemnitzacions, eixirà com eixirà el projecte. Un govern popular va fer que fos la ciutadania, els més vulnerables, els que van pagar, a la factura elèctrica, la derrota d’un projecte fallit que va fer tremolar i va atemorir tot el Maestrat”, assegura Guardiola.

“Els còmplices del castor, PP i PSOE, facilitadors del Castor o de la indemnització, han quedat retractats per una sentència de l’Audiència Nacional que obliga ACS a tornar 200 milions d’euros que va cobrar per aquell bluf i haurà de pagar les costes del procés”, explica el portaveu a la Diputació. 

“Els responsables polítics dels dos partits que van possibilitar i facilitar el pagament de les indemnitzacions haurien d’assumir responsabilitats, i Compromís portarà, a través de la Diputada Àgueda Micó este assumpte al Congrés per depurar-les“, finalitza Guardiola.

Últimes notícies

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.

Sangare i Affengruber tornaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF

Buba Sangare i David Affengruber s’incorporaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF, amb proves físiques prèvies, després de les seues cites internacionals.

València Basket s’enfrontarà al Barça en les semifinals de la Supercopa Endesa de Badalona

València Basket s’enfrontarà al Barça i el Kosner Baskonia jugarà contra l’Asisa Joventut en les semifinals de la Supercopa Endesa, que se celebraran el 19 i 20 de setembre al Palau Olímpic de Badalona.

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.