L’Audiència Nacional obliga l’empresa del Castor a tornar 210 milions

L’Audiència Nacional ha avalat l’obligació imposada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) a Esgal UGS, societat controlada per ACS, de tornar 209,7 milions d’euros que va carregar la factura del gas després del fiasco del magatzem Castor.

Estos fons, en concret, corresponen als pagaments que la promotora del magatzem Castor va rebre en concepte de «retribució financera» el 2014, 2016 i 2017, afegeix la mateixa informació.

La secció quarta de la sala contenciosa de l’Audiència Nacional ha rebutjat, el 5 de juny passat, el recurs que va interposar Escal UGS contra la resolució de la CNMC, i també condemna la societat promotora del Castor al pagament de les costes processals.

Esta sala ha conclòs que les liquidacions anul·lades per la CNMC són «nul·les de ple dret» i no merament anul·lables perquè «es van realitzar a partir d’un acte legislatiu declarat nul pel Tribunal Constitucional» i perquè ho exigeix ​​«així l’efectivitat d’esta declaració».

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor

Compromís portarà al Congrés les responsabilitats pel Castor Reaccions del portaveu a la Diputació de Castelló, David Guardiola, per a la sentència de l’AN que obliga ACS a tornar “per abusives” 200 milions per les indemnitzacions del projecte.

“Un Govern socialista va establir unes clàusules abusives per garantir als empresaris del Castor les indemnitzacions, eixirà com eixirà el projecte. Un govern popular va fer que fos la ciutadania, els més vulnerables, els que van pagar, a la factura elèctrica, la derrota d’un projecte fallit que va fer tremolar i va atemorir tot el Maestrat”, assegura Guardiola.

“Els còmplices del castor, PP i PSOE, facilitadors del Castor o de la indemnització, han quedat retractats per una sentència de l’Audiència Nacional que obliga ACS a tornar 200 milions d’euros que va cobrar per aquell bluf i haurà de pagar les costes del procés”, explica el portaveu a la Diputació. 

“Els responsables polítics dels dos partits que van possibilitar i facilitar el pagament de les indemnitzacions haurien d’assumir responsabilitats, i Compromís portarà, a través de la Diputada Àgueda Micó este assumpte al Congrés per depurar-les“, finalitza Guardiola.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.