Baldoví: ‘L’única eixida que li queda al PP si Vox complix la seua amenaça és convocar eleccions’

El síndic de Compromís veu «trist que el futur de 5 milions de valencians s’estiga decidint a un despatx de Madrid»

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha afirmat que «l’única eixida que li queda al Partit Popular, si efectivament Vox complix la seua amenaça de trencar governs, és convocar eleccions», i ha indicat al PP que «no espere res» de la seua formació quan «no ha comptat amb l’oposició per res».

Baldoví, en declaracions als mitjans abans del ple de Les Corts, ha opinat que el president nacional de Vox, Santiago Abascal, «ho té ara molt difícil» per a no trencar els governs autonòmics «després de dir el que ha dit».

El síndic ha assenyalat que «resulta trista que el futur de cinc milions de valencians i valencianes s’estiga decidint en un despatx de Madrid».

Joan Baldoví ha afirmat que «el Partit Popular ja sabia amb qui pactava en el seu moment quan va fer aquell pacte infame del tovalló que tants disgustos està donant al conjunt de cinc milions de valencians i valencianes».

En este sentit, ha indicat que el PP «no espere res» de l’oposició «quan ha sigut incapaç de mantenir els consensos més elementals» i consensos que arribaven 40 anys en esta comunitat autònoma», i «no ha comptat amb l’oposició per res».

Últimes notícies

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.