Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

La delegada del Govern acusa Abascal i Feijóo de recolzar teories “ultra” en immigració

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acusat els líders de Vox i del Partit Popular, Santiago Abascal i Alberto Núñez Feijóo, de ser els únics dirigents europeus que recolzen el que descriu com a teories ultres procedents de l’altre costat de l’Atlàntic en matèria d’immigració i de prioritat nacional.

En un acte del Fòrum Europa Tribuna Mediterrània, Bernabé ha criticat que l’anomenada prioritat nacional que defenen Vox i el PP en els seus acords de govern va en contra de tot el construït a Espanya en les últimes dècades. Al seu juí, este plantejament trenca amb el consens social i polític que, segons defén, s’ha anat consolidant entorn d’un model de país divers, amb drets reconeguts i una convivència basada en el respecte a les diferències.

Regularització d’immigrants i critica a la prioritat nacional

La delegada ha demanat expressament al PP que, en les seues decisions, prenga nota de la posició dels agents econòmics, dels agents socials i de la societat espanyola en el seu conjunt, que situa majoritàriament a favor del procés de regularització d’immigrants impulsat pel Govern. Amb esta referència, Bernabé ha volgut subratllar que no es tracta només d’un debat entre partits, sinó d’una discussió que afecta el teixit productiu, a les organitzacions socials i a la percepció general de la ciutadania.

En este context, ha defés una idea d’Espanya com a suma de diferents accents i territoris. Segons ha assenyalat, el país s’ha construït durant anys sobre la base d’eixa diversitat, en la qual conviuen diferents identitats i maneres de parlar, i la prioritat nacional que promouen PP i Vox aniria en contra d’eixa realitat. Per a Bernabé, esta consigna política implica donar preferència als uns enfront dels altres, alguna cosa que, al seu juí, posa en qüestió els avanços reeixits en integració i en reconeixement de la pluralitat.

La responsable del Govern ha advertit que el problema apareix quan es comença a pensar, en les seues paraules, com es pensa a l’altre costat de l’Atlàntic. Amb esta expressió s’ha referit a teories que vincula amb posicions més extremes sobre immigració, centrades en el rebuig, l’exclusió o la construcció d’un enemic intern, i que afirma que ja no compten amb suport a Europa. En la seua opinió, estos corrents s’han demostrat divisives i generadores de tensions socials i polítiques.

Bernabé ha remarcat que, segons la seua valoració, cap líder europeu està donant suport a eixes teories ultres de l’altre costat de l’Atlàntic, i ha situat com a excepció a Santiago Abascal i Alberto Núñez Feijóo. Ha estés esta crítica a la resta de líders autonòmics del PP, als quals ha acusat de competir entre si per veure qui aconseguix el discurs més ultra amb la finalitat de tancar pactes de govern amb Vox o mantindre els ja existents.

Malgrat este retret general a la direcció del PP, la delegada ha subratllat que considera que hi ha gent de dins d’eixe partit. S’ha referit així a dirigents i militants que, segons descriu, comencen a sentir vergonya davant uns certs comportaments i davant una mena de missatge que identifica clarament com a discurs d’odi. Per a Bernabé, este tipus de discurs es caracteritza per assenyalar a col·lectius vulnerables, com els immigrants, i presentar-los com a responsables de problemes socials o econòmics.

La representant de l’Executiu ha advertit que el discurs d’odi només porta a accions d’odi. Amb això ha volgut establir un vincle directe entre el llenguatge polític i les conductes que es produïxen posteriorment al carrer o en les institucions. Segons el seu raonament, quan es normalitzen missatges que estigmatitzen a determinades persones pel seu origen, s’alimenta un clima que facilita actituds discriminatòries, agressions verbals o físiques i polítiques més restrictives amb els drets d’estos col·lectius. Des d’esta perspectiva, ha defés la importància de frenar a temps eixe tipus de retòrica per a evitar que es traduïsca en fets concrets que danyen la convivència.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.