Borrell demana als europeus que: “Baixen la calefacció i el consum de gas”

Els ambaixadors europeus a Brussel·les han consensuat els detalls tècnics i legals necessaris per a ampliar les sancions contra Rússia i Bielorússia per la invasió d’Ucraïna. Els ministres d’Exteriors van donar el vistiplau polític divendres passat en una reunió extraordinària (i curta) en la qual va participar el secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken.


I els diplomàtics han conclòs el treball necessari per a afegir a 160 individus a la llista negra comunitària (amb prohibició d’entrada en la Unió i congelació d’actius), expulsar a tres bancs bielorussos de SWIFT i ampliar les restriccions d’exportació als instruments de navegació marítima.


Les sancions són el millor instrument per a castigar l’economia russa, però no l’únic ni segurament suficient a curt termini. El dimarts EUA i el Regne Unit van anunciar el veto a la compra de petroli rus, alguna cosa que la UE, no obstant això, no farà. La dependència energètica és massa alta, perquè fins al 45% del gas que es consumeix en els 27 arriba de Rússia. I en alguns països quasi el 100% del seu gas arriba d’allí.


L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, llança una petició als ciutadans europeus a la meitat de la guerra entre Rússia i Ucraïna. Demana baixar la calefacció en els habitatges i consumir menys gas.


“Els europeus necessiten que el soroll de les bombes a les 5 del matí en caure sobre Kíev els desperte del seu somni de benestar i els permeta afrontar els desafiaments que el món projecte sobre nosaltres”, ha assegurat en el Parlament Europeu. “Tallen el gas a les seues cases, disminuïsquen la dependència de qui ataca a Ucraïna i comprometem-nos mes en una defensa col·lectiva”, demanava Borrell.


“Desafortunadament depenem del gas rus, així que el primer a fer és acabar amb aquesta  dependència“.


També ha expressat que la Unió Europea ha de continuar treballant per a crear una defensa col·lectiva i reclama als Estats membres augmentant la despesa militar.

“El que hem fet durant el coronavirus cal fer-ho amb Ucraïna. Un compromís col·lectiu davant una tasca històrica. Hem començat tard, però val més tard que mai”, ha dit apuntant a la necessitat de continuar invertint en la defensa col·lectiva.

La UE vol reduir les importacions de gas rus

Com ja va anunciar Joe Biden, president dels Estats Units, que va assegurar que les importacions de gas i petroli rus estaven prohibides, la UE també vol adoptar una mesura similar.
La Comissió Europea presentava una proposta per a reduir dos terços les importacions de gas rus de manera anual i aconseguir així trencar amb la dependència dels combustibles russos per a 2030, com a resposta per la invasió de Rússia a Ucraïna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide s’acomiaden del bàsquet 3×3 després d’una carrera plena d’èxits

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide anuncien la seua retirada del bàsquet 3x3 en un acte en el Museu de la FEB, després de liderar una generació que va acumular medalles europees i una plata olímpica.

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.