Borrell demana als europeus que: «Baixen la calefacció i el consum de gas»

Els ambaixadors europeus a Brussel·les han consensuat els detalls tècnics i legals necessaris per a ampliar les sancions contra Rússia i Bielorússia per la invasió d’Ucraïna. Els ministres d’Exteriors van donar el vistiplau polític divendres passat en una reunió extraordinària (i curta) en la qual va participar el secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken.


I els diplomàtics han conclòs el treball necessari per a afegir a 160 individus a la llista negra comunitària (amb prohibició d’entrada en la Unió i congelació d’actius), expulsar a tres bancs bielorussos de SWIFT i ampliar les restriccions d’exportació als instruments de navegació marítima.


Les sancions són el millor instrument per a castigar l’economia russa, però no l’únic ni segurament suficient a curt termini. El dimarts EUA i el Regne Unit van anunciar el veto a la compra de petroli rus, alguna cosa que la UE, no obstant això, no farà. La dependència energètica és massa alta, perquè fins al 45% del gas que es consumeix en els 27 arriba de Rússia. I en alguns països quasi el 100% del seu gas arriba d’allí.


L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, llança una petició als ciutadans europeus a la meitat de la guerra entre Rússia i Ucraïna. Demana baixar la calefacció en els habitatges i consumir menys gas.


«Els europeus necessiten que el soroll de les bombes a les 5 del matí en caure sobre Kíev els desperte del seu somni de benestar i els permeta afrontar els desafiaments que el món projecte sobre nosaltres», ha assegurat en el Parlament Europeu. «Tallen el gas a les seues cases, disminuïsquen la dependència de qui ataca a Ucraïna i comprometem-nos mes en una defensa col·lectiva», demanava Borrell.


«Desafortunadament depenem del gas rus, així que el primer a fer és acabar amb aquesta  dependència«.


També ha expressat que la Unió Europea ha de continuar treballant per a crear una defensa col·lectiva i reclama als Estats membres augmentant la despesa militar.

«El que hem fet durant el coronavirus cal fer-ho amb Ucraïna. Un compromís col·lectiu davant una tasca històrica. Hem començat tard, però val més tard que mai», ha dit apuntant a la necessitat de continuar invertint en la defensa col·lectiva.

La UE vol reduir les importacions de gas rus

Com ja va anunciar Joe Biden, president dels Estats Units, que va assegurar que les importacions de gas i petroli rus estaven prohibides, la UE també vol adoptar una mesura similar.
La Comissió Europea presentava una proposta per a reduir dos terços les importacions de gas rus de manera anual i aconseguir així trencar amb la dependència dels combustibles russos per a 2030, com a resposta per la invasió de Rússia a Ucraïna.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU