Borrell demana als europeus que: “Baixen la calefacció i el consum de gas”

Els ambaixadors europeus a Brussel·les han consensuat els detalls tècnics i legals necessaris per a ampliar les sancions contra Rússia i Bielorússia per la invasió d’Ucraïna. Els ministres d’Exteriors van donar el vistiplau polític divendres passat en una reunió extraordinària (i curta) en la qual va participar el secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken.


I els diplomàtics han conclòs el treball necessari per a afegir a 160 individus a la llista negra comunitària (amb prohibició d’entrada en la Unió i congelació d’actius), expulsar a tres bancs bielorussos de SWIFT i ampliar les restriccions d’exportació als instruments de navegació marítima.


Les sancions són el millor instrument per a castigar l’economia russa, però no l’únic ni segurament suficient a curt termini. El dimarts EUA i el Regne Unit van anunciar el veto a la compra de petroli rus, alguna cosa que la UE, no obstant això, no farà. La dependència energètica és massa alta, perquè fins al 45% del gas que es consumeix en els 27 arriba de Rússia. I en alguns països quasi el 100% del seu gas arriba d’allí.


L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, llança una petició als ciutadans europeus a la meitat de la guerra entre Rússia i Ucraïna. Demana baixar la calefacció en els habitatges i consumir menys gas.


“Els europeus necessiten que el soroll de les bombes a les 5 del matí en caure sobre Kíev els desperte del seu somni de benestar i els permeta afrontar els desafiaments que el món projecte sobre nosaltres”, ha assegurat en el Parlament Europeu. “Tallen el gas a les seues cases, disminuïsquen la dependència de qui ataca a Ucraïna i comprometem-nos mes en una defensa col·lectiva”, demanava Borrell.


“Desafortunadament depenem del gas rus, així que el primer a fer és acabar amb aquesta  dependència“.


També ha expressat que la Unió Europea ha de continuar treballant per a crear una defensa col·lectiva i reclama als Estats membres augmentant la despesa militar.

“El que hem fet durant el coronavirus cal fer-ho amb Ucraïna. Un compromís col·lectiu davant una tasca històrica. Hem començat tard, però val més tard que mai”, ha dit apuntant a la necessitat de continuar invertint en la defensa col·lectiva.

La UE vol reduir les importacions de gas rus

Com ja va anunciar Joe Biden, president dels Estats Units, que va assegurar que les importacions de gas i petroli rus estaven prohibides, la UE també vol adoptar una mesura similar.
La Comissió Europea presentava una proposta per a reduir dos terços les importacions de gas rus de manera anual i aconseguir així trencar amb la dependència dels combustibles russos per a 2030, com a resposta per la invasió de Rússia a Ucraïna.

Últimes notícies

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.

Els metges valencians afronten una altra setmana de vaga i preparen una gran manifestació el dia 20

Els metges de la Comunitat Valenciana encadenen una nova setmana de vaga entre el 18 i el 22 de maig i preparen manifestacions i concentracions per a denunciar la precarietat i la sobrecàrrega assistencial.

Un estudi revela com els mitjans influïxen en la visió ciutadana de la gestió forestal

Un estudi de la UPV mostra que l'enfocament dels mitjans condiciona la percepció social de la gestió forestal sostenible i genera una visió centrada en crisi i incendis.

Detingut a Beniparrell amb quatre botelles d’òxid nitrós i més de 2.500 euros en el cotxe

La Guàrdia Civil deté a Beniparrell a un jove de 21 anys a què intervenen quatre botelles d'òxid nitrós, gran quantitat de globus i 2.510 euros en efectiu.