Borriana plantarà divendres que ve 19 creus de maig simbòliques per tota la ciutat

 

Este divendres, 28 de maig, Borriana, com a imatge del reinici de l’activitat fallera després d’un any de paràlisi, d’ajornaments i de restriccions, plantarà 19 creus de maig a manera simbòlica al llarg de tota la ciutat. Les comissions falleres del municipi, com és tradició, muntaran els monuments en les seues ubicacions habituals, omplint de color i aromes els carrers del municipi fins al diumenge dia 30 a la vesprada, quan seran retirats.

Com ha explicat la regidora de Falles, Sara Molina, en esta ocasió “no seran les tradicionals creus de maig a què estem acostumats, emmarcades en jardins amplis, sinó uns monuments al·legòrics, de menor grandària, i sempre tractant d’evitar el tall del trànsit”.

El mateix divendres en què s’instal·laran les creus, les Reines Falleres, Elena Pastor i Julia López, i les seues respectives Corts d’Honor realitzaran en grups reduïts sengles visites simultànies als monuments, que se situaran en aquells llocs en els quals es plantaran les falles, excepcionalment, este mes d’octubre de 2021.

“On es plantarà una falla es planta una creu”, ha afirmat Molina, que ha destacat que “la instal·lació de les creus és un xicotet primer pas cap a les falles de 2021 i el reinici de l’activitat fallera, alhora que es mantenen les restriccions sanitàries per a controlar la pandèmia”.

D’altra banda, el dissabte 29 a les 18.30 hores es farà un lliurament de premis distintiu a totes aquelles falles que hagen participat en esta festivitat. Serà un acte a l’aire lliure, al pati dels Salesians, en el qual les falleres i cavallers acompanyants de Borriana tornaran a retrobar-se, abillats amb la vestimenta regional, per primera vegada en este any.

Així mateix, la responsable de l’àrea de falles, ha recalcat que “les festes són un motor econòmic per a la ciutat”, i ha explicat que amb la celebració simbòlica de les Creus de Maig s’intenta “donar un impuls a alguns dels sectors econòmics que més han patit durant la pandèmia, com ara les floristeries, les perruqueries o les modisteries”.

La festivitat de les Creus de Maig és una festa qualificada d’Interés Turístic Provincial, en la qual els monuments florals, lligats al cicle faller, engalanen els carrers de la capital de la Plana Baixa cada any, a excepció del passat 2020, quan la situació sanitària ho va impedir.

Últimes notícies

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.