Bustinduy advertix d’uns pressupostos autonòmics ‘més restrictius’ si no hi ha acord en la senda d’estabilitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha advertit que l’elaboració dels pressupostos autonòmics i municipals seria «més restrictiva» si no s’aconseguix un acord sobre els objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Així s’ha expressat el ministre este dijous en declaracions als mitjans de comunicació a Dénia, en ser preguntat per si li va sorprendre el vot en contra de Junts als objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Sobre este tema, Bustinduy ha apuntat que li va generar «una certa incomprensió», ja que al seu juí «el plantejament que es va portar al Congrés per a l’elaboració dels pressupostos era un plantejament que dotava d’un major marge fiscal, tant a les comunitats autònomes com als ajuntaments. «En cas que no es forge un acord en este sentit, l’escenari cap al qual aniríem en l’elaboració de pressupostos seria més restrictiu», ha advertit.

En este context, també ha qualificat de «paradoxal» el vot en contra del PP i ha sostingut que les conseqüències són «molt negatives per als seus propis interessos i els de la ciutadania» en les autonomies i municipis on governa.

«El plantejament pressupostari que es votava esta setmana, per exemple, hauria suposat un marge de 300 milions d’euros addicionals per a la Comunitat Valenciana i el PP va votar en contra. Este és un cas en el qual l’interès polític a curt termini, l’interès partidista a curt termini, col·lisiona i xoca amb l’interès general, fins i tot dels governs autonòmics i locals de la dreta», ha censurat.

En relació a les seues competències, ha apuntat que el fet que enguany 2024 no hi haja hagut PGE ha implicat que hi haja «un pressupost sensiblement inferior» al que hagueren tingut en matèria de dependència i de servicis socials.

«Crec que cal plantejar-se també si, més enllà de la legítima disputa política, del debat, de la contraposició d’interessos, que és del que viu una democràcia, si no hi ha ocasions en les quals hauria d’imperar l’interès general, que crec que és el que la immensa majoria de la ciutadania espera dels actors polítics», ha expressat el ministre.

En relació a això, ha indicat que la societat espanyola és «fragmentària, diversa i plural», per la qual cosa ha instat a les formacions polítiques a ser «capaces de tendir ponts, almenys en les qüestions que són clarament d’interès general, perquè prevalga el benestar i l’interès de la ciutadania sobre els interessos privats o particulars dels partits».

En la mateixa línia, ha advocat per tenir «capacitat d’escolta, de diàleg i de negociació», que ha admès que «en ocasions resulta més senzill i en altres menys», però ha defensat que el govern de coalició «ha demostrat tenir esta capacitat d’escolta, de negociació i d’acord».

El problema principal que té la dreta en este país és que no té esta capacitat de trenar acords amb qui pensa diferent. I crec que seria molt positiu per a la democràcia espanyola que normalitzàrem que en una societat plural i diversa cal entendre’s», ha insistit Bustinduy.

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.