Bustinduy advertix d’uns pressupostos autonòmics ‘més restrictius’ si no hi ha acord en la senda d’estabilitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha advertit que l’elaboració dels pressupostos autonòmics i municipals seria “més restrictiva” si no s’aconseguix un acord sobre els objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Així s’ha expressat el ministre este dijous en declaracions als mitjans de comunicació a Dénia, en ser preguntat per si li va sorprendre el vot en contra de Junts als objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Sobre este tema, Bustinduy ha apuntat que li va generar “una certa incomprensió”, ja que al seu juí “el plantejament que es va portar al Congrés per a l’elaboració dels pressupostos era un plantejament que dotava d’un major marge fiscal, tant a les comunitats autònomes com als ajuntaments. “En cas que no es forge un acord en este sentit, l’escenari cap al qual aniríem en l’elaboració de pressupostos seria més restrictiu”, ha advertit.

En este context, també ha qualificat de “paradoxal” el vot en contra del PP i ha sostingut que les conseqüències són “molt negatives per als seus propis interessos i els de la ciutadania” en les autonomies i municipis on governa.

“El plantejament pressupostari que es votava esta setmana, per exemple, hauria suposat un marge de 300 milions d’euros addicionals per a la Comunitat Valenciana i el PP va votar en contra. Este és un cas en el qual l’interès polític a curt termini, l’interès partidista a curt termini, col·lisiona i xoca amb l’interès general, fins i tot dels governs autonòmics i locals de la dreta”, ha censurat.

En relació a les seues competències, ha apuntat que el fet que enguany 2024 no hi haja hagut PGE ha implicat que hi haja “un pressupost sensiblement inferior” al que hagueren tingut en matèria de dependència i de servicis socials.

“Crec que cal plantejar-se també si, més enllà de la legítima disputa política, del debat, de la contraposició d’interessos, que és del que viu una democràcia, si no hi ha ocasions en les quals hauria d’imperar l’interès general, que crec que és el que la immensa majoria de la ciutadania espera dels actors polítics”, ha expressat el ministre.

En relació a això, ha indicat que la societat espanyola és “fragmentària, diversa i plural”, per la qual cosa ha instat a les formacions polítiques a ser “capaces de tendir ponts, almenys en les qüestions que són clarament d’interès general, perquè prevalga el benestar i l’interès de la ciutadania sobre els interessos privats o particulars dels partits”.

En la mateixa línia, ha advocat per tenir “capacitat d’escolta, de diàleg i de negociació”, que ha admès que “en ocasions resulta més senzill i en altres menys”, però ha defensat que el govern de coalició “ha demostrat tenir esta capacitat d’escolta, de negociació i d’acord”.

El problema principal que té la dreta en este país és que no té esta capacitat de trenar acords amb qui pensa diferent. I crec que seria molt positiu per a la democràcia espanyola que normalitzàrem que en una societat plural i diversa cal entendre’s”, ha insistit Bustinduy.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.