Bustinduy advertix d’uns pressupostos autonòmics ‘més restrictius’ si no hi ha acord en la senda d’estabilitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha advertit que l’elaboració dels pressupostos autonòmics i municipals seria “més restrictiva” si no s’aconseguix un acord sobre els objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Així s’ha expressat el ministre este dijous en declaracions als mitjans de comunicació a Dénia, en ser preguntat per si li va sorprendre el vot en contra de Junts als objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Sobre este tema, Bustinduy ha apuntat que li va generar “una certa incomprensió”, ja que al seu juí “el plantejament que es va portar al Congrés per a l’elaboració dels pressupostos era un plantejament que dotava d’un major marge fiscal, tant a les comunitats autònomes com als ajuntaments. “En cas que no es forge un acord en este sentit, l’escenari cap al qual aniríem en l’elaboració de pressupostos seria més restrictiu”, ha advertit.

En este context, també ha qualificat de “paradoxal” el vot en contra del PP i ha sostingut que les conseqüències són “molt negatives per als seus propis interessos i els de la ciutadania” en les autonomies i municipis on governa.

“El plantejament pressupostari que es votava esta setmana, per exemple, hauria suposat un marge de 300 milions d’euros addicionals per a la Comunitat Valenciana i el PP va votar en contra. Este és un cas en el qual l’interès polític a curt termini, l’interès partidista a curt termini, col·lisiona i xoca amb l’interès general, fins i tot dels governs autonòmics i locals de la dreta”, ha censurat.

En relació a les seues competències, ha apuntat que el fet que enguany 2024 no hi haja hagut PGE ha implicat que hi haja “un pressupost sensiblement inferior” al que hagueren tingut en matèria de dependència i de servicis socials.

“Crec que cal plantejar-se també si, més enllà de la legítima disputa política, del debat, de la contraposició d’interessos, que és del que viu una democràcia, si no hi ha ocasions en les quals hauria d’imperar l’interès general, que crec que és el que la immensa majoria de la ciutadania espera dels actors polítics”, ha expressat el ministre.

En relació a això, ha indicat que la societat espanyola és “fragmentària, diversa i plural”, per la qual cosa ha instat a les formacions polítiques a ser “capaces de tendir ponts, almenys en les qüestions que són clarament d’interès general, perquè prevalga el benestar i l’interès de la ciutadania sobre els interessos privats o particulars dels partits”.

En la mateixa línia, ha advocat per tenir “capacitat d’escolta, de diàleg i de negociació”, que ha admès que “en ocasions resulta més senzill i en altres menys”, però ha defensat que el govern de coalició “ha demostrat tenir esta capacitat d’escolta, de negociació i d’acord”.

El problema principal que té la dreta en este país és que no té esta capacitat de trenar acords amb qui pensa diferent. I crec que seria molt positiu per a la democràcia espanyola que normalitzàrem que en una societat plural i diversa cal entendre’s”, ha insistit Bustinduy.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.