Bustinduy advertix d’uns pressupostos autonòmics ‘més restrictius’ si no hi ha acord en la senda d’estabilitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha advertit que l’elaboració dels pressupostos autonòmics i municipals seria “més restrictiva” si no s’aconseguix un acord sobre els objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Així s’ha expressat el ministre este dijous en declaracions als mitjans de comunicació a Dénia, en ser preguntat per si li va sorprendre el vot en contra de Junts als objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Sobre este tema, Bustinduy ha apuntat que li va generar “una certa incomprensió”, ja que al seu juí “el plantejament que es va portar al Congrés per a l’elaboració dels pressupostos era un plantejament que dotava d’un major marge fiscal, tant a les comunitats autònomes com als ajuntaments. “En cas que no es forge un acord en este sentit, l’escenari cap al qual aniríem en l’elaboració de pressupostos seria més restrictiu”, ha advertit.

En este context, també ha qualificat de “paradoxal” el vot en contra del PP i ha sostingut que les conseqüències són “molt negatives per als seus propis interessos i els de la ciutadania” en les autonomies i municipis on governa.

“El plantejament pressupostari que es votava esta setmana, per exemple, hauria suposat un marge de 300 milions d’euros addicionals per a la Comunitat Valenciana i el PP va votar en contra. Este és un cas en el qual l’interès polític a curt termini, l’interès partidista a curt termini, col·lisiona i xoca amb l’interès general, fins i tot dels governs autonòmics i locals de la dreta”, ha censurat.

En relació a les seues competències, ha apuntat que el fet que enguany 2024 no hi haja hagut PGE ha implicat que hi haja “un pressupost sensiblement inferior” al que hagueren tingut en matèria de dependència i de servicis socials.

“Crec que cal plantejar-se també si, més enllà de la legítima disputa política, del debat, de la contraposició d’interessos, que és del que viu una democràcia, si no hi ha ocasions en les quals hauria d’imperar l’interès general, que crec que és el que la immensa majoria de la ciutadania espera dels actors polítics”, ha expressat el ministre.

En relació a això, ha indicat que la societat espanyola és “fragmentària, diversa i plural”, per la qual cosa ha instat a les formacions polítiques a ser “capaces de tendir ponts, almenys en les qüestions que són clarament d’interès general, perquè prevalga el benestar i l’interès de la ciutadania sobre els interessos privats o particulars dels partits”.

En la mateixa línia, ha advocat per tenir “capacitat d’escolta, de diàleg i de negociació”, que ha admès que “en ocasions resulta més senzill i en altres menys”, però ha defensat que el govern de coalició “ha demostrat tenir esta capacitat d’escolta, de negociació i d’acord”.

El problema principal que té la dreta en este país és que no té esta capacitat de trenar acords amb qui pensa diferent. I crec que seria molt positiu per a la democràcia espanyola que normalitzàrem que en una societat plural i diversa cal entendre’s”, ha insistit Bustinduy.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.