Bustinduy advertix d’uns pressupostos autonòmics ‘més restrictius’ si no hi ha acord en la senda d’estabilitat

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha advertit que l’elaboració dels pressupostos autonòmics i municipals seria “més restrictiva” si no s’aconseguix un acord sobre els objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Així s’ha expressat el ministre este dijous en declaracions als mitjans de comunicació a Dénia, en ser preguntat per si li va sorprendre el vot en contra de Junts als objectius d’estabilitat pressupostària i de deute públic per al conjunt de les administracions.

Sobre este tema, Bustinduy ha apuntat que li va generar “una certa incomprensió”, ja que al seu juí “el plantejament que es va portar al Congrés per a l’elaboració dels pressupostos era un plantejament que dotava d’un major marge fiscal, tant a les comunitats autònomes com als ajuntaments. “En cas que no es forge un acord en este sentit, l’escenari cap al qual aniríem en l’elaboració de pressupostos seria més restrictiu”, ha advertit.

En este context, també ha qualificat de “paradoxal” el vot en contra del PP i ha sostingut que les conseqüències són “molt negatives per als seus propis interessos i els de la ciutadania” en les autonomies i municipis on governa.

“El plantejament pressupostari que es votava esta setmana, per exemple, hauria suposat un marge de 300 milions d’euros addicionals per a la Comunitat Valenciana i el PP va votar en contra. Este és un cas en el qual l’interès polític a curt termini, l’interès partidista a curt termini, col·lisiona i xoca amb l’interès general, fins i tot dels governs autonòmics i locals de la dreta”, ha censurat.

En relació a les seues competències, ha apuntat que el fet que enguany 2024 no hi haja hagut PGE ha implicat que hi haja “un pressupost sensiblement inferior” al que hagueren tingut en matèria de dependència i de servicis socials.

“Crec que cal plantejar-se també si, més enllà de la legítima disputa política, del debat, de la contraposició d’interessos, que és del que viu una democràcia, si no hi ha ocasions en les quals hauria d’imperar l’interès general, que crec que és el que la immensa majoria de la ciutadania espera dels actors polítics”, ha expressat el ministre.

En relació a això, ha indicat que la societat espanyola és “fragmentària, diversa i plural”, per la qual cosa ha instat a les formacions polítiques a ser “capaces de tendir ponts, almenys en les qüestions que són clarament d’interès general, perquè prevalga el benestar i l’interès de la ciutadania sobre els interessos privats o particulars dels partits”.

En la mateixa línia, ha advocat per tenir “capacitat d’escolta, de diàleg i de negociació”, que ha admès que “en ocasions resulta més senzill i en altres menys”, però ha defensat que el govern de coalició “ha demostrat tenir esta capacitat d’escolta, de negociació i d’acord”.

El problema principal que té la dreta en este país és que no té esta capacitat de trenar acords amb qui pensa diferent. I crec que seria molt positiu per a la democràcia espanyola que normalitzàrem que en una societat plural i diversa cal entendre’s”, ha insistit Bustinduy.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.