11.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

‘Camacuc’ convertix la destrucció de la dana en una campanya de foment de la lectura en les escoles

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La revista ‘Camacuc’, que ha vist arrasat el seu local a la localitat valenciana de Paiporta a causa de la dana, ha convertit la destrucció de la riuada en “una campanya de foment de la lectura” per mitjà de subscripcions escolars per a seguir fomentant “la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes”.

Al llarg de 2024 la publicació infantil el valencià Camacuc ha celebrat el seu 40 aniversari. Faltaven encara alguns homenatges i actes d’aniversaris que, com quasi tot en la zona 0 de la catàstrofe, han quedat ajornats sense data.

Així i tot, Joan Escrivà, fundador de la revista, no va dubtar en cap moment que, més prompte que tard, es posarien a treballar per refer tot el que l’aigua i el fang havia destrossat “primer netejàrem el local on s’ubica ‘Camacuc’, amb l’ajuda d’amics i voluntaris, i immediatament després començàrem a atendre les peticions de col·laboracions i noves subscripcions que han sigut moltes”.

Entre els missatges de seguidors i seguidores de la revista hi havien molts de persones que volien fer una donació econòmica o material que contribuira a la tornada de “l’única revista de còmic en valencià” que hi ha al territori valencià, però com explica el responsable del projecte cultural, ells “no volen diners”.

“Camacuc sempre ha tingut un objectiu molt clar: fomentar la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes i fer-los feliços, per això férem una crida per demanar que les persones que volgueren col·laborar feren subscripcions per a les escoles afectades per la dana”.

I així, d’una manera quasi improvisada, va nàixer una col·laboració entre persones anònimes i col·legis dels pobles afectades per la dana que permetrà que moltes xiquetes i xiquetes puguen gaudir dels personatges de ‘Camacuc’ a les seues escoles.

“El fang ha colpejat durament la vida i la cultura valenciana. És necessari mesures de reconstrucció i de foment que impulsen la presència de la lectura i les activitats culturals alhora que reconstruïm les infraestructures”, explica Joan Escrivà.

El número 325 de la revista Camacuc, el darrer de l’any del seu 40 aniversari, no arribà als seus destinataris en la data prevista. “El mateix dia 29 de vesprada acabàrem de corregir la revista i no l’enviàrem a impremta perquè era tard. ‘Ja l’enviarem demà’, pensàrem”, recorda Joan.

Aquella nit el fang se la va emportar i no es va poder salvar res, però, gràcies a la col·laboració i l’ajuda de moltes persones, la revista està quasi preparada per a enviar-se de nou i en unes setmanes arribarà als subscriptors i subscriptores.

EDICIÓ ESPECIAL DIGITAL

A més a més, gràcies a l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), les xiquetes i xiquets poden gaudir durant estos dies d’una edició especial en format digital de ‘Camacuc’, es tracta d’una iniciativa solidària en la qual han participat diverses publicacions membres de l’associació posant cadascú un contingut per tirar una maneta al renaixement de la revista. Esta publicació està disponible en la plataforma Iquiosc.cat.

Des del 29 d’octubre les xarxes socials i el correu electrònic de la revista ‘Camacuc’ s’han omplit de missatges de suport i estima. “Ens hem emocionant molt llegint els missatges de suport, hem rebut oferiments de tot tipus i per això volem agrair a totes i cadasquna d’aquestes persones la seua generositat i el seu recolzament. Ens han donat molta energia i ens han fet sentir la importàcia de Camacuc”, conclou Joan Escrivà.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.