‘Camacuc’ convertix la destrucció de la dana en una campanya de foment de la lectura en les escoles

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La revista ‘Camacuc’, que ha vist arrasat el seu local a la localitat valenciana de Paiporta a causa de la dana, ha convertit la destrucció de la riuada en «una campanya de foment de la lectura» per mitjà de subscripcions escolars per a seguir fomentant «la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes».

Al llarg de 2024 la publicació infantil el valencià Camacuc ha celebrat el seu 40 aniversari. Faltaven encara alguns homenatges i actes d’aniversaris que, com quasi tot en la zona 0 de la catàstrofe, han quedat ajornats sense data.

Així i tot, Joan Escrivà, fundador de la revista, no va dubtar en cap moment que, més prompte que tard, es posarien a treballar per refer tot el que l’aigua i el fang havia destrossat «primer netejàrem el local on s’ubica ‘Camacuc’, amb l’ajuda d’amics i voluntaris, i immediatament després començàrem a atendre les peticions de col·laboracions i noves subscripcions que han sigut moltes».

Entre els missatges de seguidors i seguidores de la revista hi havien molts de persones que volien fer una donació econòmica o material que contribuira a la tornada de «l’única revista de còmic en valencià» que hi ha al territori valencià, però com explica el responsable del projecte cultural, ells «no volen diners».

«Camacuc sempre ha tingut un objectiu molt clar: fomentar la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes i fer-los feliços, per això férem una crida per demanar que les persones que volgueren col·laborar feren subscripcions per a les escoles afectades per la dana».

I així, d’una manera quasi improvisada, va nàixer una col·laboració entre persones anònimes i col·legis dels pobles afectades per la dana que permetrà que moltes xiquetes i xiquetes puguen gaudir dels personatges de ‘Camacuc’ a les seues escoles.

«El fang ha colpejat durament la vida i la cultura valenciana. És necessari mesures de reconstrucció i de foment que impulsen la presència de la lectura i les activitats culturals alhora que reconstruïm les infraestructures», explica Joan Escrivà.

El número 325 de la revista Camacuc, el darrer de l’any del seu 40 aniversari, no arribà als seus destinataris en la data prevista. «El mateix dia 29 de vesprada acabàrem de corregir la revista i no l’enviàrem a impremta perquè era tard. ‘Ja l’enviarem demà’, pensàrem», recorda Joan.

Aquella nit el fang se la va emportar i no es va poder salvar res, però, gràcies a la col·laboració i l’ajuda de moltes persones, la revista està quasi preparada per a enviar-se de nou i en unes setmanes arribarà als subscriptors i subscriptores.

EDICIÓ ESPECIAL DIGITAL

A més a més, gràcies a l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), les xiquetes i xiquets poden gaudir durant estos dies d’una edició especial en format digital de ‘Camacuc’, es tracta d’una iniciativa solidària en la qual han participat diverses publicacions membres de l’associació posant cadascú un contingut per tirar una maneta al renaixement de la revista. Esta publicació està disponible en la plataforma Iquiosc.cat.

Des del 29 d’octubre les xarxes socials i el correu electrònic de la revista ‘Camacuc’ s’han omplit de missatges de suport i estima. «Ens hem emocionant molt llegint els missatges de suport, hem rebut oferiments de tot tipus i per això volem agrair a totes i cadasquna d’aquestes persones la seua generositat i el seu recolzament. Ens han donat molta energia i ens han fet sentir la importàcia de Camacuc», conclou Joan Escrivà.

Últimes notícies

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.
FILMOTECA D'ESTIU