‘Camacuc’ convertix la destrucció de la dana en una campanya de foment de la lectura en les escoles

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La revista ‘Camacuc’, que ha vist arrasat el seu local a la localitat valenciana de Paiporta a causa de la dana, ha convertit la destrucció de la riuada en «una campanya de foment de la lectura» per mitjà de subscripcions escolars per a seguir fomentant «la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes».

Al llarg de 2024 la publicació infantil el valencià Camacuc ha celebrat el seu 40 aniversari. Faltaven encara alguns homenatges i actes d’aniversaris que, com quasi tot en la zona 0 de la catàstrofe, han quedat ajornats sense data.

Així i tot, Joan Escrivà, fundador de la revista, no va dubtar en cap moment que, més prompte que tard, es posarien a treballar per refer tot el que l’aigua i el fang havia destrossat «primer netejàrem el local on s’ubica ‘Camacuc’, amb l’ajuda d’amics i voluntaris, i immediatament després començàrem a atendre les peticions de col·laboracions i noves subscripcions que han sigut moltes».

Entre els missatges de seguidors i seguidores de la revista hi havien molts de persones que volien fer una donació econòmica o material que contribuira a la tornada de «l’única revista de còmic en valencià» que hi ha al territori valencià, però com explica el responsable del projecte cultural, ells «no volen diners».

«Camacuc sempre ha tingut un objectiu molt clar: fomentar la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes i fer-los feliços, per això férem una crida per demanar que les persones que volgueren col·laborar feren subscripcions per a les escoles afectades per la dana».

I així, d’una manera quasi improvisada, va nàixer una col·laboració entre persones anònimes i col·legis dels pobles afectades per la dana que permetrà que moltes xiquetes i xiquetes puguen gaudir dels personatges de ‘Camacuc’ a les seues escoles.

«El fang ha colpejat durament la vida i la cultura valenciana. És necessari mesures de reconstrucció i de foment que impulsen la presència de la lectura i les activitats culturals alhora que reconstruïm les infraestructures», explica Joan Escrivà.

El número 325 de la revista Camacuc, el darrer de l’any del seu 40 aniversari, no arribà als seus destinataris en la data prevista. «El mateix dia 29 de vesprada acabàrem de corregir la revista i no l’enviàrem a impremta perquè era tard. ‘Ja l’enviarem demà’, pensàrem», recorda Joan.

Aquella nit el fang se la va emportar i no es va poder salvar res, però, gràcies a la col·laboració i l’ajuda de moltes persones, la revista està quasi preparada per a enviar-se de nou i en unes setmanes arribarà als subscriptors i subscriptores.

EDICIÓ ESPECIAL DIGITAL

A més a més, gràcies a l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), les xiquetes i xiquets poden gaudir durant estos dies d’una edició especial en format digital de ‘Camacuc’, es tracta d’una iniciativa solidària en la qual han participat diverses publicacions membres de l’associació posant cadascú un contingut per tirar una maneta al renaixement de la revista. Esta publicació està disponible en la plataforma Iquiosc.cat.

Des del 29 d’octubre les xarxes socials i el correu electrònic de la revista ‘Camacuc’ s’han omplit de missatges de suport i estima. «Ens hem emocionant molt llegint els missatges de suport, hem rebut oferiments de tot tipus i per això volem agrair a totes i cadasquna d’aquestes persones la seua generositat i el seu recolzament. Ens han donat molta energia i ens han fet sentir la importàcia de Camacuc», conclou Joan Escrivà.

Últimes notícies

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.

Dos anys d’obres i 35.000 teules per a salvar la gran cúpula de l’Escola Pia de València

La cúpula de l'Escola Pia de València, una de les més grans d'Espanya, ha sigut restaurada després de dos anys de treballs, 35.000 teules recol·locades i un complex sistema de bastimentada dissenyada per a no tocar l'estructura original.