‘Camacuc’ convertix la destrucció de la dana en una campanya de foment de la lectura en les escoles

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La revista ‘Camacuc’, que ha vist arrasat el seu local a la localitat valenciana de Paiporta a causa de la dana, ha convertit la destrucció de la riuada en «una campanya de foment de la lectura» per mitjà de subscripcions escolars per a seguir fomentant «la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes».

Al llarg de 2024 la publicació infantil el valencià Camacuc ha celebrat el seu 40 aniversari. Faltaven encara alguns homenatges i actes d’aniversaris que, com quasi tot en la zona 0 de la catàstrofe, han quedat ajornats sense data.

Així i tot, Joan Escrivà, fundador de la revista, no va dubtar en cap moment que, més prompte que tard, es posarien a treballar per refer tot el que l’aigua i el fang havia destrossat «primer netejàrem el local on s’ubica ‘Camacuc’, amb l’ajuda d’amics i voluntaris, i immediatament després començàrem a atendre les peticions de col·laboracions i noves subscripcions que han sigut moltes».

Entre els missatges de seguidors i seguidores de la revista hi havien molts de persones que volien fer una donació econòmica o material que contribuira a la tornada de «l’única revista de còmic en valencià» que hi ha al territori valencià, però com explica el responsable del projecte cultural, ells «no volen diners».

«Camacuc sempre ha tingut un objectiu molt clar: fomentar la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes i fer-los feliços, per això férem una crida per demanar que les persones que volgueren col·laborar feren subscripcions per a les escoles afectades per la dana».

I així, d’una manera quasi improvisada, va nàixer una col·laboració entre persones anònimes i col·legis dels pobles afectades per la dana que permetrà que moltes xiquetes i xiquetes puguen gaudir dels personatges de ‘Camacuc’ a les seues escoles.

«El fang ha colpejat durament la vida i la cultura valenciana. És necessari mesures de reconstrucció i de foment que impulsen la presència de la lectura i les activitats culturals alhora que reconstruïm les infraestructures», explica Joan Escrivà.

El número 325 de la revista Camacuc, el darrer de l’any del seu 40 aniversari, no arribà als seus destinataris en la data prevista. «El mateix dia 29 de vesprada acabàrem de corregir la revista i no l’enviàrem a impremta perquè era tard. ‘Ja l’enviarem demà’, pensàrem», recorda Joan.

Aquella nit el fang se la va emportar i no es va poder salvar res, però, gràcies a la col·laboració i l’ajuda de moltes persones, la revista està quasi preparada per a enviar-se de nou i en unes setmanes arribarà als subscriptors i subscriptores.

EDICIÓ ESPECIAL DIGITAL

A més a més, gràcies a l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), les xiquetes i xiquets poden gaudir durant estos dies d’una edició especial en format digital de ‘Camacuc’, es tracta d’una iniciativa solidària en la qual han participat diverses publicacions membres de l’associació posant cadascú un contingut per tirar una maneta al renaixement de la revista. Esta publicació està disponible en la plataforma Iquiosc.cat.

Des del 29 d’octubre les xarxes socials i el correu electrònic de la revista ‘Camacuc’ s’han omplit de missatges de suport i estima. «Ens hem emocionant molt llegint els missatges de suport, hem rebut oferiments de tot tipus i per això volem agrair a totes i cadasquna d’aquestes persones la seua generositat i el seu recolzament. Ens han donat molta energia i ens han fet sentir la importàcia de Camacuc», conclou Joan Escrivà.

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.