14.7 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

‘Camacuc’ convertix la destrucció de la dana en una campanya de foment de la lectura en les escoles

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

La revista ‘Camacuc’, que ha vist arrasat el seu local a la localitat valenciana de Paiporta a causa de la dana, ha convertit la destrucció de la riuada en “una campanya de foment de la lectura” per mitjà de subscripcions escolars per a seguir fomentant “la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes”.

Al llarg de 2024 la publicació infantil el valencià Camacuc ha celebrat el seu 40 aniversari. Faltaven encara alguns homenatges i actes d’aniversaris que, com quasi tot en la zona 0 de la catàstrofe, han quedat ajornats sense data.

Així i tot, Joan Escrivà, fundador de la revista, no va dubtar en cap moment que, més prompte que tard, es posarien a treballar per refer tot el que l’aigua i el fang havia destrossat “primer netejàrem el local on s’ubica ‘Camacuc’, amb l’ajuda d’amics i voluntaris, i immediatament després començàrem a atendre les peticions de col·laboracions i noves subscripcions que han sigut moltes”.

Entre els missatges de seguidors i seguidores de la revista hi havien molts de persones que volien fer una donació econòmica o material que contribuira a la tornada de “l’única revista de còmic en valencià” que hi ha al territori valencià, però com explica el responsable del projecte cultural, ells “no volen diners”.

“Camacuc sempre ha tingut un objectiu molt clar: fomentar la llengua i la lectura entre els xiquets i xiquetes i fer-los feliços, per això férem una crida per demanar que les persones que volgueren col·laborar feren subscripcions per a les escoles afectades per la dana”.

I així, d’una manera quasi improvisada, va nàixer una col·laboració entre persones anònimes i col·legis dels pobles afectades per la dana que permetrà que moltes xiquetes i xiquetes puguen gaudir dels personatges de ‘Camacuc’ a les seues escoles.

“El fang ha colpejat durament la vida i la cultura valenciana. És necessari mesures de reconstrucció i de foment que impulsen la presència de la lectura i les activitats culturals alhora que reconstruïm les infraestructures”, explica Joan Escrivà.

El número 325 de la revista Camacuc, el darrer de l’any del seu 40 aniversari, no arribà als seus destinataris en la data prevista. “El mateix dia 29 de vesprada acabàrem de corregir la revista i no l’enviàrem a impremta perquè era tard. ‘Ja l’enviarem demà’, pensàrem”, recorda Joan.

Aquella nit el fang se la va emportar i no es va poder salvar res, però, gràcies a la col·laboració i l’ajuda de moltes persones, la revista està quasi preparada per a enviar-se de nou i en unes setmanes arribarà als subscriptors i subscriptores.

EDICIÓ ESPECIAL DIGITAL

A més a més, gràcies a l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), les xiquetes i xiquets poden gaudir durant estos dies d’una edició especial en format digital de ‘Camacuc’, es tracta d’una iniciativa solidària en la qual han participat diverses publicacions membres de l’associació posant cadascú un contingut per tirar una maneta al renaixement de la revista. Esta publicació està disponible en la plataforma Iquiosc.cat.

Des del 29 d’octubre les xarxes socials i el correu electrònic de la revista ‘Camacuc’ s’han omplit de missatges de suport i estima. “Ens hem emocionant molt llegint els missatges de suport, hem rebut oferiments de tot tipus i per això volem agrair a totes i cadasquna d’aquestes persones la seua generositat i el seu recolzament. Ens han donat molta energia i ens han fet sentir la importàcia de Camacuc”, conclou Joan Escrivà.

Últimes notícies

Iberdrola invertix 252 milions en les seues dos primeres plantes fotovoltaiques en la Comunitat Valenciana

Iberdrola ha iniciat la construcció de les plantes Cofrentes I i Ayora 1 a la província de València, amb 366 MW i una inversió de 252 milions. Generaran més de 650.000 MWh a l'any, cobriran a unes 200.000 llars i evitaran 52.000 tones de CO₂ anuals.

El Consell Audiovisual veu deficient la cobertura d’À Punt del 25-O

El Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana ha conclòs que la cobertura televisiva de la manifestació del 25 d'octubre va ser 'deficient'. L'òrgan va tramitar queixes de l'audiència i, malgrat reconéixer continguts en web, ràdio i especials posteriors, va discrepar per l'absència de connexions en directe.

Detinguts a Cullera per tràfic de drogues i blanqueig després de gastos incompatibles amb els seus ingressos

La Guàrdia Civil ha arrestat a Cullera a un home i a dos dones per tràfic de drogues i blanqueig de capitals després de detectar un gasto de luxe i inflats ingressos en efectiu incompatibles amb els seus ingressos. L'home ha ingressat a la presó sense fiança.

Detingut de nou el presumpte agressor de la seua parella a Catarroja després de la mort de la víctima

La Guàrdia Civil ha arrestat este dimecres a l'home, de 43 anys, per orde del jutjat de Sueca davant risc de fugida, després que la dona, de 48, morira tres dies després de l'agressió. En una primera compareixença va quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Miguel Ángel Oliver: la IA pot ajudar al periodisme, però no farà periodisme

Oliver ha subratllat que la Intel·ligència Artificial pot agilitzar processos, però no substituïx el criteri periodístic. Va reclamar honestedat i supervisió humana.

Una altra xiqueta va patir trastorns després de la sedació de l’anestesista detingut per homicidi imprudent a Alzira

Una menor de 5 anys va presentar complicacions després de ser sedada a Paterna pel mateix anestesista implicat en el cas d'Alzira. La Policia manté la investigació i el professional seguix amb mesures cautelars.

Mor després de tres dies en l’UCI una dona de 43 anys agredida per la seua parella a Catarroja

Una dona de 43 anys ha mort en l'UCI tres dies després de patir una agressió en el seu domicili de Catarroja. La seua parella va ser detinguda i va quedar en llibertat amb mesures cautelars abans de la defunció.

Núvols a la vesprada i lleuger descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La jornada deixa més nuvolositat des de la vesprada i una baixada suau de les màximes, amb boires i bancs de boira a l'interior de València i Alacant. El vent serà fluix i rolará d'oest a nord-est en la costa, amb repunts al final del dia.