10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Camarero ‘no pot donar més informació’ sobre la desescalada després de la dana: ‘Valderrama i Pampols informaran d’això’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha assegurat que en este moment no pot “oferir més informació” respecte al procés de desescalada després de la dana que el 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, més enllà de la informació que va oferir sobre este tema el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols.

“Estic convençuda que el conseller d’Emergències (Juan Carlos Valderrama) i el vicepresident segon adonaran d’això en els pròxims dies”, ha manifestat en la seua compareixença setmanal després del ple del govern valencià.

Així ho ha traslladat en ser preguntada per la situació de la desescalada, després que Gan Pampols diguera després del ple de la setmana passada que confiava a poder començar este procés durant esta setmana “si no ocorre res anòmal”.

El vicepresident segon, que va comparèixer junt amb Camarero dimecres passat, va explicar que els indicadors que permeten decidir quan es passa del nivell 2 d’emergència a l’1 mostren que es podria avançar “probablement” esta setmana. Estes dades, va detallar, tenen a veure amb les afeccions principals, la seguretat, l’accés als servicis bàsics, l’educació o la sanitat.

Segons va exposar Pampols, la desescalada es produirà “progressivament, no en tots els llocs alhora”, per a “avançar” en el procés de recuperació després de les inundacions. També va mostrar confiança en què els avanços en este procés “no duraran molt”, si bé va remarcar que “en cap cas” la baixada a nivell 1 d’emergència comporta la retirada de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de les zones afectades.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.