Anuncios

Camarero ‘no pot donar més informació’ sobre la desescalada després de la dana: ‘Valderrama i Pampols informaran d’això’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha assegurat que en este moment no pot “oferir més informació” respecte al procés de desescalada després de la dana que el 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, més enllà de la informació que va oferir sobre este tema el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols.

Anuncios

“Estic convençuda que el conseller d’Emergències (Juan Carlos Valderrama) i el vicepresident segon adonaran d’això en els pròxims dies”, ha manifestat en la seua compareixença setmanal després del ple del govern valencià.

Així ho ha traslladat en ser preguntada per la situació de la desescalada, després que Gan Pampols diguera després del ple de la setmana passada que confiava a poder començar este procés durant esta setmana “si no ocorre res anòmal”.

El vicepresident segon, que va comparèixer junt amb Camarero dimecres passat, va explicar que els indicadors que permeten decidir quan es passa del nivell 2 d’emergència a l’1 mostren que es podria avançar “probablement” esta setmana. Estes dades, va detallar, tenen a veure amb les afeccions principals, la seguretat, l’accés als servicis bàsics, l’educació o la sanitat.

Segons va exposar Pampols, la desescalada es produirà “progressivament, no en tots els llocs alhora”, per a “avançar” en el procés de recuperació després de les inundacions. També va mostrar confiança en què els avanços en este procés “no duraran molt”, si bé va remarcar que “en cap cas” la baixada a nivell 1 d’emergència comporta la retirada de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de les zones afectades.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios