12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Camarero ‘no pot donar més informació’ sobre la desescalada després de la dana: ‘Valderrama i Pampols informaran d’això’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha assegurat que en este moment no pot “oferir més informació” respecte al procés de desescalada després de la dana que el 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, més enllà de la informació que va oferir sobre este tema el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols.

“Estic convençuda que el conseller d’Emergències (Juan Carlos Valderrama) i el vicepresident segon adonaran d’això en els pròxims dies”, ha manifestat en la seua compareixença setmanal després del ple del govern valencià.

Així ho ha traslladat en ser preguntada per la situació de la desescalada, després que Gan Pampols diguera després del ple de la setmana passada que confiava a poder començar este procés durant esta setmana “si no ocorre res anòmal”.

El vicepresident segon, que va comparèixer junt amb Camarero dimecres passat, va explicar que els indicadors que permeten decidir quan es passa del nivell 2 d’emergència a l’1 mostren que es podria avançar “probablement” esta setmana. Estes dades, va detallar, tenen a veure amb les afeccions principals, la seguretat, l’accés als servicis bàsics, l’educació o la sanitat.

Segons va exposar Pampols, la desescalada es produirà “progressivament, no en tots els llocs alhora”, per a “avançar” en el procés de recuperació després de les inundacions. També va mostrar confiança en què els avanços en este procés “no duraran molt”, si bé va remarcar que “en cap cas” la baixada a nivell 1 d’emergència comporta la retirada de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de les zones afectades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.