10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Camarero ‘no pot donar més informació’ sobre la desescalada després de la dana: ‘Valderrama i Pampols informaran d’això’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta portaveu del Consell, Susana Camarero, ha assegurat que en este moment no pot “oferir més informació” respecte al procés de desescalada després de la dana que el 29 d’octubre va arrasar la província de Valencia, més enllà de la informació que va oferir sobre este tema el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació, Francisco José Gan Pampols.

“Estic convençuda que el conseller d’Emergències (Juan Carlos Valderrama) i el vicepresident segon adonaran d’això en els pròxims dies”, ha manifestat en la seua compareixença setmanal després del ple del govern valencià.

Així ho ha traslladat en ser preguntada per la situació de la desescalada, després que Gan Pampols diguera després del ple de la setmana passada que confiava a poder començar este procés durant esta setmana “si no ocorre res anòmal”.

El vicepresident segon, que va comparèixer junt amb Camarero dimecres passat, va explicar que els indicadors que permeten decidir quan es passa del nivell 2 d’emergència a l’1 mostren que es podria avançar “probablement” esta setmana. Estes dades, va detallar, tenen a veure amb les afeccions principals, la seguretat, l’accés als servicis bàsics, l’educació o la sanitat.

Segons va exposar Pampols, la desescalada es produirà “progressivament, no en tots els llocs alhora”, per a “avançar” en el procés de recuperació després de les inundacions. També va mostrar confiança en què els avanços en este procés “no duraran molt”, si bé va remarcar que “en cap cas” la baixada a nivell 1 d’emergència comporta la retirada de la Unitat Militar d’Emergències (UME) de les zones afectades.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.