Quins són els barris més cars de València per a comprar un pis?

L’Eixample, Ciutat Vella i Pla del Reial són els barris més cars per a comprar un pis a València. El preu de metre quadrat en aquestes zones oscil·la entre 1.908 i 4.181 com a preu màxim. El més demandat per part dels compradors són habitatges de tres dormitoris amb terrassa distribuïts en una superfície mitjana de 128 m². Per a qui vulga adquirir aquest tipus de propietat en la zona més cara, el pis li costaria més de 565.000 euros.

El preu mitjà en la capital del Túria se situa en els 2.402 euros/m², pujant un 6% respecte a l’any anterior segons indica l’informe de mercat 2021-2022, que ha presentat hui a València Engel & Völkers, basat en les operacions realitzades per la companyia immobiliària en 2021.

Segons les dades aportades, la Comunitat Valenciana encapçala la compravenda d’habitatges de segona mà a Espanya, amb un volum de 86% en les transaccions d’immobles usats. A més, és la tercera amb major pes de compra per part d’estrangers, per darrere de Canàries i Balears. De fet, el 35% de les operacions correspon a forans, principalment d’alemanys.

El CEO per a Espanya, Portugal i Andorra d’Engel & Völkers, Juan-Galo Macià, ha explicat que hi ha escassetat d’habitatges «tenim 11.000 compradors i 1600 propietats, és a dir, 7 clients que volen comprar per propietat que en disposem». A més, ha lamentat que no hi haja grans plans d’obra nova a la ciutat «València no està creixent». Això suposa la pujada de preus de segona mà i, d’altra banda, pot produir la fugida de grans fons per la falta de grans projectes urbanístics i la lentitud en la concessió de llicències. De fet, aquest tipus de construccions s’han produït en l’extraradi, a causa de l’escassa disponibilitat de sòl finalista en el centre de la ciutat. Sent, per tant, l’oferta d’obra nova a València inelàstica, amb una demanda molt superior a la disponibilitat.


El preu del lloguer a València augmenta un 9%

El preu del lloguer torna a pujar a València, destacant la mitjana 13.7 euros/m² en els Poblats Marítims. En el cas de Ciutat Vella i l’Exaimple la mitjana és de 12.2 euros/m².

Per a aquells que volgueren llogar un habitatge prop de la mar, la mensualitat els eixiria per 1644 euros en un pis de 120 m². Si l’elecció fora el centre de València, el lloguer rondaria els 1460 euros.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.