10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís, soci valencià de la coalició Sumar, ha instat al Govern d’Espanya a aprofitar l’elecció de Lleó XIV com a nou Papa per a trencar el Tractat amb la Santa Seu que data de 1979.

Aquesta formació política ha manifestat la seva voluntat de suprimir els que consideren privilegis fiscals de l’Església, que inclou la polèmica casella de la declaració d’IRPF destinada al seu finançament.

El diputat Alberto Ibáñez ha sol·licitat que, durant la primera reunió que l’executiu mantingui amb el nou Papa, es valore la necessitat de finalitzar el Concordato vigent i es replantegen les relacions diplomàtiques entre Espanya i la Santa Seu, eliminant així qualsevol privilegi.

D’acord amb Ibáñez, aquest tractat entre Espanya i la Santa Seu és una herència del nacionalcatolicisme franquista que necessita ser revisat. Així mateix, ha subratllat que és un moment propici per modificar les condicions de les relacions entre ambdós estats, amb un nou model fiscal que impliqui l’eliminació de la casella 105 de la declaració de l’IRPF que actualment beneficia l’Església.

Ibáñez ha afirmat: “L’elecció del Papa Lleó XIV ha de ser una oportunitat per a Espanya i ens urgeix a avançar en un laïcisme democràtic i en justícia fiscal. És el moment de promoure igualtat d’oportunitats, respecte i diàleg interreligiós.”

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.