Anuncios

Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís, soci valencià de la coalició Sumar, ha instat al Govern d’Espanya a aprofitar l’elecció de Lleó XIV com a nou Papa per a trencar el Tractat amb la Santa Seu que data de 1979.

Aquesta formació política ha manifestat la seva voluntat de suprimir els que consideren privilegis fiscals de l’Església, que inclou la polèmica casella de la declaració d’IRPF destinada al seu finançament.

Anuncios

El diputat Alberto Ibáñez ha sol·licitat que, durant la primera reunió que l’executiu mantingui amb el nou Papa, es valore la necessitat de finalitzar el Concordato vigent i es replantegen les relacions diplomàtiques entre Espanya i la Santa Seu, eliminant així qualsevol privilegi.

D’acord amb Ibáñez, aquest tractat entre Espanya i la Santa Seu és una herència del nacionalcatolicisme franquista que necessita ser revisat. Així mateix, ha subratllat que és un moment propici per modificar les condicions de les relacions entre ambdós estats, amb un nou model fiscal que impliqui l’eliminació de la casella 105 de la declaració de l’IRPF que actualment beneficia l’Església.

Ibáñez ha afirmat: “L’elecció del Papa Lleó XIV ha de ser una oportunitat per a Espanya i ens urgeix a avançar en un laïcisme democràtic i en justícia fiscal. És el moment de promoure igualtat d’oportunitats, respecte i diàleg interreligiós.”

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.

Nova setmana de vaga de metges en la Comunitat Valenciana del 18 al 22 de maig

Els metges de la Comunitat Valenciana afronten una nova setmana de vaga del 18 al 22 de maig per a denunciar la precarietat laboral, la sobrecàrrega assistencial i la falta de personal.

La vivenda en la Comunitat Valenciana s’encarix un 11,3% interanual fins a 1.963 euros per metre quadrat

El preu mitjà de la vivenda en la Comunitat Valenciana aconseguix els 1.963 euros per metre quadrat després de pujar un 2,3% en el trimestre i un 11,3% en un any, en un context de màxims històrics a Espanya.

Estenen fora de la UE la busca del condemnat per agressió sexual escapolit a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló ha ampliat la busca de Vicente L.G., condemnat a huit anys per agressió sexual, a l'àmbit internacional anara de la Unió Europea després de no ingressar a la presó en la data fixada.
Anuncios