12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís, soci valencià de la coalició Sumar, ha instat al Govern d’Espanya a aprofitar l’elecció de Lleó XIV com a nou Papa per a trencar el Tractat amb la Santa Seu que data de 1979.

Aquesta formació política ha manifestat la seva voluntat de suprimir els que consideren privilegis fiscals de l’Església, que inclou la polèmica casella de la declaració d’IRPF destinada al seu finançament.

El diputat Alberto Ibáñez ha sol·licitat que, durant la primera reunió que l’executiu mantingui amb el nou Papa, es valore la necessitat de finalitzar el Concordato vigent i es replantegen les relacions diplomàtiques entre Espanya i la Santa Seu, eliminant així qualsevol privilegi.

D’acord amb Ibáñez, aquest tractat entre Espanya i la Santa Seu és una herència del nacionalcatolicisme franquista que necessita ser revisat. Així mateix, ha subratllat que és un moment propici per modificar les condicions de les relacions entre ambdós estats, amb un nou model fiscal que impliqui l’eliminació de la casella 105 de la declaració de l’IRPF que actualment beneficia l’Església.

Ibáñez ha afirmat: “L’elecció del Papa Lleó XIV ha de ser una oportunitat per a Espanya i ens urgeix a avançar en un laïcisme democràtic i en justícia fiscal. És el moment de promoure igualtat d’oportunitats, respecte i diàleg interreligiós.”

Últimes notícies

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.