19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís, soci valencià de la coalició Sumar, ha instat al Govern d’Espanya a aprofitar l’elecció de Lleó XIV com a nou Papa per a trencar el Tractat amb la Santa Seu que data de 1979.

Aquesta formació política ha manifestat la seva voluntat de suprimir els que consideren privilegis fiscals de l’Església, que inclou la polèmica casella de la declaració d’IRPF destinada al seu finançament.

El diputat Alberto Ibáñez ha sol·licitat que, durant la primera reunió que l’executiu mantingui amb el nou Papa, es valore la necessitat de finalitzar el Concordato vigent i es replantegen les relacions diplomàtiques entre Espanya i la Santa Seu, eliminant així qualsevol privilegi.

D’acord amb Ibáñez, aquest tractat entre Espanya i la Santa Seu és una herència del nacionalcatolicisme franquista que necessita ser revisat. Així mateix, ha subratllat que és un moment propici per modificar les condicions de les relacions entre ambdós estats, amb un nou model fiscal que impliqui l’eliminació de la casella 105 de la declaració de l’IRPF que actualment beneficia l’Església.

Ibáñez ha afirmat: “L’elecció del Papa Lleó XIV ha de ser una oportunitat per a Espanya i ens urgeix a avançar en un laïcisme democràtic i en justícia fiscal. És el moment de promoure igualtat d’oportunitats, respecte i diàleg interreligiós.”

Últimes notícies

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.

Localitzen en el Palau de Llíria ‘La Camusa’ de Sorolla, desapareguda des dels 70

La Policia Nacional ha recuperat el retrat 'La Camusa' de Joaquín Sorolla en el Palau de Llíria, al costat de dos obres de José Moreno Carbonero. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat en constatar-se la seua titularitat pública.

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.