Compromís demana trencar el Tractat amb la Santa Seu en l’elecció de Lleó XIV

Compromís, soci valencià de la coalició Sumar, ha instat al Govern d’Espanya a aprofitar l’elecció de Lleó XIV com a nou Papa per a trencar el Tractat amb la Santa Seu que data de 1979.

Aquesta formació política ha manifestat la seva voluntat de suprimir els que consideren privilegis fiscals de l’Església, que inclou la polèmica casella de la declaració d’IRPF destinada al seu finançament.

El diputat Alberto Ibáñez ha sol·licitat que, durant la primera reunió que l’executiu mantingui amb el nou Papa, es valore la necessitat de finalitzar el Concordato vigent i es replantegen les relacions diplomàtiques entre Espanya i la Santa Seu, eliminant així qualsevol privilegi.

D’acord amb Ibáñez, aquest tractat entre Espanya i la Santa Seu és una herència del nacionalcatolicisme franquista que necessita ser revisat. Així mateix, ha subratllat que és un moment propici per modificar les condicions de les relacions entre ambdós estats, amb un nou model fiscal que impliqui l’eliminació de la casella 105 de la declaració de l’IRPF que actualment beneficia l’Església.

Ibáñez ha afirmat: «L’elecció del Papa Lleó XIV ha de ser una oportunitat per a Espanya i ens urgeix a avançar en un laïcisme democràtic i en justícia fiscal. És el moment de promoure igualtat d’oportunitats, respecte i diàleg interreligiós.»

Últimes notícies

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.

Detingut a Villena per buidar quasi per complet el compte del seu oncle ingressat en una residència

Un home de 52 anys és detingut a Villena acusat de buidar el compte del seu oncle major ingressat en una residència i de vendre els seus immobles en el seu propi benefici.

Els primers aturs de juny en FGV es desenrotllen sense incidències i amb servicis mínims del 80%

Els primers aturs parcials de juny en FGV en Metrovalencia i TRAM dAlacant s'han desenrotllat sense incidències i complint els servicis mínims del 80% fixats per l'empresa per als dies de la PAU.

Els exàmens de selectivitat arranquen en catorze comunitats i es prolonguen fins al dijous

Més de 300.000 estudiants afronten des de hui la prova d'accés a la universitat en catorze comunitats, amb un model d'exàmens més pràctic i noves mesures per a evitar les còpies.

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.