Compromís portarà davant de la Justícia la ‘censura’ del regidor de Vox a la Biblioteca de Borriana

CASTELLÓ, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís portarà davant de la Justícia la “censura” i les accions que -al seu parer- han “coartat” la llibertat dels bibliotecaris per a triar els llibres i pel·lícules per a la Biblioteca Municipal de Borriana. Les mesures anunciades pel PP, segons la coalició, són “per a eixir del pas, i no trencar un acord de govern que ja fa aigües”.

Per això, el portaveu municipal de Compromís a Borriana, Jorge Alarcón, ha anunciat que duran tots els expedients de compres de llibres i els procediments que s’han realitzat davant de la Justícia, perquè tenen “clar” que “s’ha incomplit la llei, i que el regidor de Vox ha actuat com un inquisidor triant allò que sí i allò que no pot consultar la ciutadania de Borriana”.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha assegurat que tant la Federació Espanyola de Societats d’Arxius, Biblioteques i Museus (Fesabid), com la Xarxa de Biblioteques de la Generalitat Valenciana, a la qual pertany Borriana, “han deixat clar que el regidor de Vox ha impedit tindre la pàtria potestat als bibliotecaris per a decidir els títols i continguts de la biblioteca del municipi, i per tant, vulnera la lliure elecció dels tècnics”.

Compromís ha agraït als funcionaris de l’ajuntament de Borriana que, a través de la seua Junta de Personal, han aprovat un comunicat en suport al personal de la biblioteca “que ha sigut acusat directament pel regidor de Cultura de Vox”. “Mai havíem vist una acusació tan greu a uns funcionaris, i l’alcalde del PP ha de posar punt i final a tot açò, i retirar totes les competències a aquest regidor”, ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.