12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Compromís portarà davant de la Justícia la ‘censura’ del regidor de Vox a la Biblioteca de Borriana

CASTELLÓ, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís portarà davant de la Justícia la “censura” i les accions que -al seu parer- han “coartat” la llibertat dels bibliotecaris per a triar els llibres i pel·lícules per a la Biblioteca Municipal de Borriana. Les mesures anunciades pel PP, segons la coalició, són “per a eixir del pas, i no trencar un acord de govern que ja fa aigües”.

Per això, el portaveu municipal de Compromís a Borriana, Jorge Alarcón, ha anunciat que duran tots els expedients de compres de llibres i els procediments que s’han realitzat davant de la Justícia, perquè tenen “clar” que “s’ha incomplit la llei, i que el regidor de Vox ha actuat com un inquisidor triant allò que sí i allò que no pot consultar la ciutadania de Borriana”.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha assegurat que tant la Federació Espanyola de Societats d’Arxius, Biblioteques i Museus (Fesabid), com la Xarxa de Biblioteques de la Generalitat Valenciana, a la qual pertany Borriana, “han deixat clar que el regidor de Vox ha impedit tindre la pàtria potestat als bibliotecaris per a decidir els títols i continguts de la biblioteca del municipi, i per tant, vulnera la lliure elecció dels tècnics”.

Compromís ha agraït als funcionaris de l’ajuntament de Borriana que, a través de la seua Junta de Personal, han aprovat un comunicat en suport al personal de la biblioteca “que ha sigut acusat directament pel regidor de Cultura de Vox”. “Mai havíem vist una acusació tan greu a uns funcionaris, i l’alcalde del PP ha de posar punt i final a tot açò, i retirar totes les competències a aquest regidor”, ha afegit.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.