13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Compromís portarà davant de la Justícia la ‘censura’ del regidor de Vox a la Biblioteca de Borriana

CASTELLÓ, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís portarà davant de la Justícia la “censura” i les accions que -al seu parer- han “coartat” la llibertat dels bibliotecaris per a triar els llibres i pel·lícules per a la Biblioteca Municipal de Borriana. Les mesures anunciades pel PP, segons la coalició, són “per a eixir del pas, i no trencar un acord de govern que ja fa aigües”.

Per això, el portaveu municipal de Compromís a Borriana, Jorge Alarcón, ha anunciat que duran tots els expedients de compres de llibres i els procediments que s’han realitzat davant de la Justícia, perquè tenen “clar” que “s’ha incomplit la llei, i que el regidor de Vox ha actuat com un inquisidor triant allò que sí i allò que no pot consultar la ciutadania de Borriana”.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha assegurat que tant la Federació Espanyola de Societats d’Arxius, Biblioteques i Museus (Fesabid), com la Xarxa de Biblioteques de la Generalitat Valenciana, a la qual pertany Borriana, “han deixat clar que el regidor de Vox ha impedit tindre la pàtria potestat als bibliotecaris per a decidir els títols i continguts de la biblioteca del municipi, i per tant, vulnera la lliure elecció dels tècnics”.

Compromís ha agraït als funcionaris de l’ajuntament de Borriana que, a través de la seua Junta de Personal, han aprovat un comunicat en suport al personal de la biblioteca “que ha sigut acusat directament pel regidor de Cultura de Vox”. “Mai havíem vist una acusació tan greu a uns funcionaris, i l’alcalde del PP ha de posar punt i final a tot açò, i retirar totes les competències a aquest regidor”, ha afegit.

Últimes notícies

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la DANA podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu concloure al juny de 2026 les 17 obres d'emergència iniciades després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. El pla de resiliència aspira a estar en execució en 2030.

València Basket i Ethan Happ rescindixen el seu contracte

València Basket i el pivot Ethan Happ han pactat la seua desvinculació del club. La decisió arriba després d'una llarga inactivitat per lesió i setmanes de negociació.

Zulima Pérez demana a Martínez Mus explicacions per la retirada en FGV d’una campanya del Govern sobre la reconstrucció postdana

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha reclamat al vicepresident segon en funcions que aclarisca per quin FGV va retirar abans d'hora una campanya institucional, una decisió que ha vinculat amb censura per la falta d'explicacions.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura al seu pas per Orihuela

Els bombers han recuperat el cos d'un home en el riu Segura, a Orihuela, i la Policia Nacional ha obert una investigació. A l'espera de l'autòpsia, no s'han apreciat signes aparents de violència.

Ramazani no viatja a Vallecas i és baixa per al València-Raig

L'extrem belga va quedar fora de la llista i no va viatjar per al València-Raig després de valorar les seues sensacions en l'últim assaig. Diakhaby va seguir de baixa.

El Vila-real encadena tres victòries a domicili dos anys i mig després

El Vila-real va guanyar 2-3 a la Reial Societat i va encadenar el seu tercer triomf seguit com a visitant, alguna cosa que no aconseguia des de feia més de dos anys i mig. La sèrie es va iniciar amb dos 0-2 a Mestalla i Cornellà.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya: tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a tres presumptes membres de la primera cèl·lula de The Base a Espanya a la província de Castelló. El líder va ingressar a la presó i es van intervindre armes, material paramilitar i propaganda neonazi.

Desmantellada la primera cèl·lula de l’organització neonazi The Base a Espanya

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres presumptes membres de The Base i ha confiscat armes i material supremacista. El líder de la cèl·lula ha ingressat a la presó provisional i la investigació continua oberta.