Compromís portarà davant de la Justícia la ‘censura’ del regidor de Vox a la Biblioteca de Borriana

CASTELLÓ, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís portarà davant de la Justícia la “censura” i les accions que -al seu parer- han “coartat” la llibertat dels bibliotecaris per a triar els llibres i pel·lícules per a la Biblioteca Municipal de Borriana. Les mesures anunciades pel PP, segons la coalició, són “per a eixir del pas, i no trencar un acord de govern que ja fa aigües”.

Per això, el portaveu municipal de Compromís a Borriana, Jorge Alarcón, ha anunciat que duran tots els expedients de compres de llibres i els procediments que s’han realitzat davant de la Justícia, perquè tenen “clar” que “s’ha incomplit la llei, i que el regidor de Vox ha actuat com un inquisidor triant allò que sí i allò que no pot consultar la ciutadania de Borriana”.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha assegurat que tant la Federació Espanyola de Societats d’Arxius, Biblioteques i Museus (Fesabid), com la Xarxa de Biblioteques de la Generalitat Valenciana, a la qual pertany Borriana, “han deixat clar que el regidor de Vox ha impedit tindre la pàtria potestat als bibliotecaris per a decidir els títols i continguts de la biblioteca del municipi, i per tant, vulnera la lliure elecció dels tècnics”.

Compromís ha agraït als funcionaris de l’ajuntament de Borriana que, a través de la seua Junta de Personal, han aprovat un comunicat en suport al personal de la biblioteca “que ha sigut acusat directament pel regidor de Cultura de Vox”. “Mai havíem vist una acusació tan greu a uns funcionaris, i l’alcalde del PP ha de posar punt i final a tot açò, i retirar totes les competències a aquest regidor”, ha afegit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.