19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Compromís portarà davant de la Justícia la ‘censura’ del regidor de Vox a la Biblioteca de Borriana

CASTELLÓ, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís portarà davant de la Justícia la “censura” i les accions que -al seu parer- han “coartat” la llibertat dels bibliotecaris per a triar els llibres i pel·lícules per a la Biblioteca Municipal de Borriana. Les mesures anunciades pel PP, segons la coalició, són “per a eixir del pas, i no trencar un acord de govern que ja fa aigües”.

Per això, el portaveu municipal de Compromís a Borriana, Jorge Alarcón, ha anunciat que duran tots els expedients de compres de llibres i els procediments que s’han realitzat davant de la Justícia, perquè tenen “clar” que “s’ha incomplit la llei, i que el regidor de Vox ha actuat com un inquisidor triant allò que sí i allò que no pot consultar la ciutadania de Borriana”.

Per la seua banda, el portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, David Guardiola, ha assegurat que tant la Federació Espanyola de Societats d’Arxius, Biblioteques i Museus (Fesabid), com la Xarxa de Biblioteques de la Generalitat Valenciana, a la qual pertany Borriana, “han deixat clar que el regidor de Vox ha impedit tindre la pàtria potestat als bibliotecaris per a decidir els títols i continguts de la biblioteca del municipi, i per tant, vulnera la lliure elecció dels tècnics”.

Compromís ha agraït als funcionaris de l’ajuntament de Borriana que, a través de la seua Junta de Personal, han aprovat un comunicat en suport al personal de la biblioteca “que ha sigut acusat directament pel regidor de Cultura de Vox”. “Mai havíem vist una acusació tan greu a uns funcionaris, i l’alcalde del PP ha de posar punt i final a tot açò, i retirar totes les competències a aquest regidor”, ha afegit.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.