La vicepresidenta tercera del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, ha defensat este dilluns a València la presumpció d’innocència de David Sánchez, germà del president del Govern, i ha remarcat que la sentència que l’afecta és recurrible.
En declaracions als mitjans després de visitar la seu de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) a València, Aagesen ha insistit que manté el seu ‘màxim respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència’. Ha respost així a les preguntes sobre la resolució de l’Audiència de Badajoz que ha condemnat David Sánchez a nou anys d’inhabilitació per a ocupació pública com a autor per cooperació necessària en un delicte de prevaricació administrativa.
La ministra ha remarcat que ‘parlem d’una condemna recurrible i estic convençuda que així serà’. Amb eixes paraules ha volgut subratllar que el procés judicial no ha conclòs i que encara queden vies legals obertes per a defensar-se.
Respecte a la presidenta del PSOE, Cristina Narbona, i la seua implicació en el conegut com a cas Leire, Aagesen ha sigut també clara. Narbona ha assegurat que no tenia ‘el menor coneixement de la suposada trama’ que presumptament liderava l’exmilitant socialista Leire Díez, i la vicepresidenta tercera ha expressat ‘profund respecte’ cap a la dirigent socialista.
Segons Aagesen, ‘és ella la que estarà defensent el que li ha ocorregut, amb la veritat per davant’. Amb esta afirmació ha volgut reforçar la confiança en la versió de Narbona i en el seu relat dels fets, sempre emmarcant-se en el respecte a l’actuació de la justícia.
Felicitació a la selecció espanyola
Durant la seua atenció als mitjans, Aagesen també ha tingut paraules per a la selecció espanyola de futbol, que ha guanyat el partit de semifinals de la Copa del Món. La ministra ha transmés la seua enhorabona i ha destacat el paper d’este èxit esportiu com a motiu d’alegria col·lectiva.
‘Moltíssimes gràcies, ens dona alegries, disfrutem d’ella’, ha manifestat, convidant la ciutadania a gaudir del moment que viu l’equip nacional després de classificar-se per a la final.
Sobre la polèmica generada per les paraules de l’expresident del Govern Mariano Rajoy, que en un article va afirmar que la selecció de França juga ‘sense francesos’, Aagesen ha sigut contundent. Ha qualificat estes declaracions de ‘profundament desafortunades’ i ha demanat la seua rectificació.
La vicepresidenta tercera ha afirmat que Rajoy ‘s’ha retratat amb eixe article’, deixant clar el seu desacord amb el missatge de l’excap de l’Executiu i apel·lant a uns valors més inclusius en l’esport i en el debat públic.







