12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Condemnat un home a 15 anys de presó per matar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana

El jurat va dictaminar que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat no va afectar “de cap manera” les seues facultats mentals

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial ha condemnat a una pena de presó de 15 anys per un delicte d’assassinat a un home que va acoltellar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana del seu establiment.

La sala aplica el veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular el passat 15 d’abril i imposa al reu el pagament d’una indemnització de 146.878 euros per a l’esposa del mort pels danys morals que va patir a conseqüència dels fets, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. A més, l’home no podrà acostar-se a menys de 300 metres de la vídua ni comunicar-se amb ella per cap mitjà durant deu anys.

Els fets van ocórrer el 29 de juliol del 2022, sobre les set del matí, quan el condemnat es va aproximar a la zona del bar, proper al centre comercial Nou Centre de València, amb un ganivet de 20 centímetres de tall que havia comprat la vesprada anterior.

L’agressor va veure com la víctima es trobava acatxada, d’esquena al carrer i començant a alçar la persiana del local, quan se li va acostar per sorpresa i va començar a donar-li ganivetades mentre l’home tractava de parar-les amb els braços i amb les mans.

Com a conseqüència de l’atac, l’hostaler va rebre fins a vuit punyalades, cinc d’elles en els braços i les mans i les altres tres en el tronc. Segons els resultats de l’autòpsia, una d’aquestes últimes lesions es va produir en l’abdomen i va seccionar a l’agredit per complet la vena ilíaca, la qual cosa li va provocar una hemorràgia interna que va derivar en la seua defunció en un hospital.

Quant a l’aplicació d’una eximent d’alteració psíquica que sol·licitaven, com a incompleta, la Fiscalia i, com a completa, la defensa del processament, el jurat va dictaminar en el seu veredicte que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat l’agressor “no va afectar de cap manera les seues facultats mentals, ni tan sols de forma lleu, a l’hora de cometre els fets”, tal com van concloure els perits forenses durant el judici. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del TSJCV.

Últimes notícies

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.

Detinguts dos hòmens després de robar joies i or en un domicili d’Alzira amb impresioning

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 42 anys per sostraure joies i peces d'or en un domicili d'Alzira mitjançant impresioning. Van ser sorpresos amb 266 euros, joies i ferramentes; els efectes es van retornar i el cas va passar al jutjat de Carlet

Detingut un jove a Dénia per extorquir a un home després de consultar una web de contactes

La Policia Nacional ha detingut a Dénia a un jove de 23 anys per presumpta extorsió després d'amenaçar per missatgeria a un home que va visitar pàgines de contactes. La víctima va pagar 3.500 euros abans de denunciar, i el sospitós va ser localitzat a Alacant i lloc a disposició judicial.

L’allau de dades i la IA acceleraran els avanços mèdics

Experts han defés que aprofitar les dades clíniques digitalitzades amb suport de la IA permetrà un salt en investigació mèdica. Demanen accés amb garanties i més col·laboració públic-privada.