Anuncios

Condemnat un home a 15 anys de presó per matar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana

El jurat va dictaminar que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat no va afectar “de cap manera” les seues facultats mentals

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial ha condemnat a una pena de presó de 15 anys per un delicte d’assassinat a un home que va acoltellar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana del seu establiment.

La sala aplica el veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular el passat 15 d’abril i imposa al reu el pagament d’una indemnització de 146.878 euros per a l’esposa del mort pels danys morals que va patir a conseqüència dels fets, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. A més, l’home no podrà acostar-se a menys de 300 metres de la vídua ni comunicar-se amb ella per cap mitjà durant deu anys.

Els fets van ocórrer el 29 de juliol del 2022, sobre les set del matí, quan el condemnat es va aproximar a la zona del bar, proper al centre comercial Nou Centre de València, amb un ganivet de 20 centímetres de tall que havia comprat la vesprada anterior.

L’agressor va veure com la víctima es trobava acatxada, d’esquena al carrer i començant a alçar la persiana del local, quan se li va acostar per sorpresa i va començar a donar-li ganivetades mentre l’home tractava de parar-les amb els braços i amb les mans.

Com a conseqüència de l’atac, l’hostaler va rebre fins a vuit punyalades, cinc d’elles en els braços i les mans i les altres tres en el tronc. Segons els resultats de l’autòpsia, una d’aquestes últimes lesions es va produir en l’abdomen i va seccionar a l’agredit per complet la vena ilíaca, la qual cosa li va provocar una hemorràgia interna que va derivar en la seua defunció en un hospital.

Quant a l’aplicació d’una eximent d’alteració psíquica que sol·licitaven, com a incompleta, la Fiscalia i, com a completa, la defensa del processament, el jurat va dictaminar en el seu veredicte que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat l’agressor “no va afectar de cap manera les seues facultats mentals, ni tan sols de forma lleu, a l’hora de cometre els fets”, tal com van concloure els perits forenses durant el judici. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del TSJCV.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.