Condemnat un home a 15 anys de presó per matar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana

El jurat va dictaminar que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat no va afectar «de cap manera» les seues facultats mentals

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial ha condemnat a una pena de presó de 15 anys per un delicte d’assassinat a un home que va acoltellar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana del seu establiment.

La sala aplica el veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular el passat 15 d’abril i imposa al reu el pagament d’una indemnització de 146.878 euros per a l’esposa del mort pels danys morals que va patir a conseqüència dels fets, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. A més, l’home no podrà acostar-se a menys de 300 metres de la vídua ni comunicar-se amb ella per cap mitjà durant deu anys.

Els fets van ocórrer el 29 de juliol del 2022, sobre les set del matí, quan el condemnat es va aproximar a la zona del bar, proper al centre comercial Nou Centre de València, amb un ganivet de 20 centímetres de tall que havia comprat la vesprada anterior.

L’agressor va veure com la víctima es trobava acatxada, d’esquena al carrer i començant a alçar la persiana del local, quan se li va acostar per sorpresa i va començar a donar-li ganivetades mentre l’home tractava de parar-les amb els braços i amb les mans.

Com a conseqüència de l’atac, l’hostaler va rebre fins a vuit punyalades, cinc d’elles en els braços i les mans i les altres tres en el tronc. Segons els resultats de l’autòpsia, una d’aquestes últimes lesions es va produir en l’abdomen i va seccionar a l’agredit per complet la vena ilíaca, la qual cosa li va provocar una hemorràgia interna que va derivar en la seua defunció en un hospital.

Quant a l’aplicació d’una eximent d’alteració psíquica que sol·licitaven, com a incompleta, la Fiscalia i, com a completa, la defensa del processament, el jurat va dictaminar en el seu veredicte que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat l’agressor «no va afectar de cap manera les seues facultats mentals, ni tan sols de forma lleu, a l’hora de cometre els fets», tal com van concloure els perits forenses durant el judici. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del TSJCV.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.