Condemnat un home a 15 anys de presó per matar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana

El jurat va dictaminar que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat no va afectar “de cap manera” les seues facultats mentals

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial ha condemnat a una pena de presó de 15 anys per un delicte d’assassinat a un home que va acoltellar a l’amo d’un bar de València quan obria la persiana del seu establiment.

La sala aplica el veredicte de culpabilitat emès per un jurat popular el passat 15 d’abril i imposa al reu el pagament d’una indemnització de 146.878 euros per a l’esposa del mort pels danys morals que va patir a conseqüència dels fets, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. A més, l’home no podrà acostar-se a menys de 300 metres de la vídua ni comunicar-se amb ella per cap mitjà durant deu anys.

Els fets van ocórrer el 29 de juliol del 2022, sobre les set del matí, quan el condemnat es va aproximar a la zona del bar, proper al centre comercial Nou Centre de València, amb un ganivet de 20 centímetres de tall que havia comprat la vesprada anterior.

L’agressor va veure com la víctima es trobava acatxada, d’esquena al carrer i començant a alçar la persiana del local, quan se li va acostar per sorpresa i va començar a donar-li ganivetades mentre l’home tractava de parar-les amb els braços i amb les mans.

Com a conseqüència de l’atac, l’hostaler va rebre fins a vuit punyalades, cinc d’elles en els braços i les mans i les altres tres en el tronc. Segons els resultats de l’autòpsia, una d’aquestes últimes lesions es va produir en l’abdomen i va seccionar a l’agredit per complet la vena ilíaca, la qual cosa li va provocar una hemorràgia interna que va derivar en la seua defunció en un hospital.

Quant a l’aplicació d’una eximent d’alteració psíquica que sol·licitaven, com a incompleta, la Fiscalia i, com a completa, la defensa del processament, el jurat va dictaminar en el seu veredicte que l’esquizofrènia paranoide de la qual estava diagnosticat l’agressor “no va afectar de cap manera les seues facultats mentals, ni tan sols de forma lleu, a l’hora de cometre els fets”, tal com van concloure els perits forenses durant el judici. La sentència no és ferma i pot ser recorreguda en apel·lació davant de la Sala civil i Penal del TSJCV.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.