El Congrés aprova debatre la penalització de l’ocultació de cadàver

Hi haurà canvi legal, però falta per conéixer els detalls. I serà gràcies a la lluita incessant de la mare de Marta Calvo Burón, la jove d’Estivella de 25 anys presumptament assassinada el 7 de novembre de 2019 per Jorge Ignacio P. J., que serà jutjat al juny per aqueix crim i els de dos dones més, així com per huit homicidis intentats amb altres tantes xiques.

Dos anys i mig després del seu assassinat, el cos de Marta segueix sense aparéixer pel silenci i les mentides del presumpte assassí en sèrie.

Els grups socialista i d’Unidas Podemos han donat suport a la proposta del PP, Ciudadanos i diverses formacions del grup mixt de reforma del Codi Penal per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cadàver i als quals tornen a matar després d’eixir de presó.

Així ho han manifestat a Efe fonts parlamentàries, que han precisat que el suport a aquesta  iniciativa vindria avalat per un informe del departament d’Interior que dirigeix Fernando Grande-Marlaska, favorable a estendre la presó permanent revisable a aqueixos supòsits.


La mare de Marta Calvo: «La llei ha de penar l’ocultació de cadàver»

Els familiars de les joves assassinades Marta del Castillo, Diana Quer i Marta Calvo han comparegut davant els mitjans de comunicació a les portes del Congrés per a mostrar el seu suport a la iniciativa.

Segons la iniciativa, la societat espanyola està majoritàriament a favor d’un màxim càstig per a delictes d’especial gravetat.

Recorda el recent aval del Tribunal Constitucional i aposta per aplicar la presó permanent en els casos en els quals, a més d’un assassinat, s’oculta el cadàver, causant un dolor afegit i «un mal concret i específic» a familiars i afins de la víctima.

Amb això, es compliria amb l'»efecte retributiu» de la pena, en imposar un càstig major al qual s’aplica en el cas d’assassinat, i es «proporcionaria un estímul al reu» per a revelar el parador del cos.

Planteja a més castigar amb presó permanent als assassins reincidents i emfatitza: «Sorprén els ciutadans veure casos en els quals un delinqüent ja condemnat per assassinat en el passat torna a cometre tal delicte en trobar-se de nou en llibertat«.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.