El Congrés aprova debatre la penalització de l’ocultació de cadàver

Hi haurà canvi legal, però falta per conéixer els detalls. I serà gràcies a la lluita incessant de la mare de Marta Calvo Burón, la jove d’Estivella de 25 anys presumptament assassinada el 7 de novembre de 2019 per Jorge Ignacio P. J., que serà jutjat al juny per aqueix crim i els de dos dones més, així com per huit homicidis intentats amb altres tantes xiques.

Dos anys i mig després del seu assassinat, el cos de Marta segueix sense aparéixer pel silenci i les mentides del presumpte assassí en sèrie.

Els grups socialista i d’Unidas Podemos han donat suport a la proposta del PP, Ciudadanos i diverses formacions del grup mixt de reforma del Codi Penal per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cadàver i als quals tornen a matar després d’eixir de presó.

Així ho han manifestat a Efe fonts parlamentàries, que han precisat que el suport a aquesta  iniciativa vindria avalat per un informe del departament d’Interior que dirigeix Fernando Grande-Marlaska, favorable a estendre la presó permanent revisable a aqueixos supòsits.


La mare de Marta Calvo: «La llei ha de penar l’ocultació de cadàver»

Els familiars de les joves assassinades Marta del Castillo, Diana Quer i Marta Calvo han comparegut davant els mitjans de comunicació a les portes del Congrés per a mostrar el seu suport a la iniciativa.

Segons la iniciativa, la societat espanyola està majoritàriament a favor d’un màxim càstig per a delictes d’especial gravetat.

Recorda el recent aval del Tribunal Constitucional i aposta per aplicar la presó permanent en els casos en els quals, a més d’un assassinat, s’oculta el cadàver, causant un dolor afegit i «un mal concret i específic» a familiars i afins de la víctima.

Amb això, es compliria amb l'»efecte retributiu» de la pena, en imposar un càstig major al qual s’aplica en el cas d’assassinat, i es «proporcionaria un estímul al reu» per a revelar el parador del cos.

Planteja a més castigar amb presó permanent als assassins reincidents i emfatitza: «Sorprén els ciutadans veure casos en els quals un delinqüent ja condemnat per assassinat en el passat torna a cometre tal delicte en trobar-se de nou en llibertat«.

Últimes notícies

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.
FILMOTECA D'ESTIU