El Congrés aprova debatre la penalització de l’ocultació de cadàver

Hi haurà canvi legal, però falta per conéixer els detalls. I serà gràcies a la lluita incessant de la mare de Marta Calvo Burón, la jove d’Estivella de 25 anys presumptament assassinada el 7 de novembre de 2019 per Jorge Ignacio P. J., que serà jutjat al juny per aqueix crim i els de dos dones més, així com per huit homicidis intentats amb altres tantes xiques.

Dos anys i mig després del seu assassinat, el cos de Marta segueix sense aparéixer pel silenci i les mentides del presumpte assassí en sèrie.

Els grups socialista i d’Unidas Podemos han donat suport a la proposta del PP, Ciudadanos i diverses formacions del grup mixt de reforma del Codi Penal per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cadàver i als quals tornen a matar després d’eixir de presó.

Així ho han manifestat a Efe fonts parlamentàries, que han precisat que el suport a aquesta  iniciativa vindria avalat per un informe del departament d’Interior que dirigeix Fernando Grande-Marlaska, favorable a estendre la presó permanent revisable a aqueixos supòsits.


La mare de Marta Calvo: «La llei ha de penar l’ocultació de cadàver»

Els familiars de les joves assassinades Marta del Castillo, Diana Quer i Marta Calvo han comparegut davant els mitjans de comunicació a les portes del Congrés per a mostrar el seu suport a la iniciativa.

Segons la iniciativa, la societat espanyola està majoritàriament a favor d’un màxim càstig per a delictes d’especial gravetat.

Recorda el recent aval del Tribunal Constitucional i aposta per aplicar la presó permanent en els casos en els quals, a més d’un assassinat, s’oculta el cadàver, causant un dolor afegit i «un mal concret i específic» a familiars i afins de la víctima.

Amb això, es compliria amb l'»efecte retributiu» de la pena, en imposar un càstig major al qual s’aplica en el cas d’assassinat, i es «proporcionaria un estímul al reu» per a revelar el parador del cos.

Planteja a més castigar amb presó permanent als assassins reincidents i emfatitza: «Sorprén els ciutadans veure casos en els quals un delinqüent ja condemnat per assassinat en el passat torna a cometre tal delicte en trobar-se de nou en llibertat«.

Últimes notícies

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.
FILMOTECA D'ESTIU