11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

El Congrés aprova debatre la penalització de l’ocultació de cadàver

Hi haurà canvi legal, però falta per conéixer els detalls. I serà gràcies a la lluita incessant de la mare de Marta Calvo Burón, la jove d’Estivella de 25 anys presumptament assassinada el 7 de novembre de 2019 per Jorge Ignacio P. J., que serà jutjat al juny per aqueix crim i els de dos dones més, així com per huit homicidis intentats amb altres tantes xiques.

Dos anys i mig després del seu assassinat, el cos de Marta segueix sense aparéixer pel silenci i les mentides del presumpte assassí en sèrie.

Els grups socialista i d’Unidas Podemos han donat suport a la proposta del PP, Ciudadanos i diverses formacions del grup mixt de reforma del Codi Penal per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cadàver i als quals tornen a matar després d’eixir de presó.

Així ho han manifestat a Efe fonts parlamentàries, que han precisat que el suport a aquesta  iniciativa vindria avalat per un informe del departament d’Interior que dirigeix Fernando Grande-Marlaska, favorable a estendre la presó permanent revisable a aqueixos supòsits.


La mare de Marta Calvo: “La llei ha de penar l’ocultació de cadàver”

Els familiars de les joves assassinades Marta del Castillo, Diana Quer i Marta Calvo han comparegut davant els mitjans de comunicació a les portes del Congrés per a mostrar el seu suport a la iniciativa.

Segons la iniciativa, la societat espanyola està majoritàriament a favor d’un màxim càstig per a delictes d’especial gravetat.

Recorda el recent aval del Tribunal Constitucional i aposta per aplicar la presó permanent en els casos en els quals, a més d’un assassinat, s’oculta el cadàver, causant un dolor afegit i “un mal concret i específic” a familiars i afins de la víctima.

Amb això, es compliria amb l'”efecte retributiu” de la pena, en imposar un càstig major al qual s’aplica en el cas d’assassinat, i es “proporcionaria un estímul al reu” per a revelar el parador del cos.

Planteja a més castigar amb presó permanent als assassins reincidents i emfatitza: “Sorprén els ciutadans veure casos en els quals un delinqüent ja condemnat per assassinat en el passat torna a cometre tal delicte en trobar-se de nou en llibertat“.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.