10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

El Congrés aprova debatre la penalització de l’ocultació de cadàver

Hi haurà canvi legal, però falta per conéixer els detalls. I serà gràcies a la lluita incessant de la mare de Marta Calvo Burón, la jove d’Estivella de 25 anys presumptament assassinada el 7 de novembre de 2019 per Jorge Ignacio P. J., que serà jutjat al juny per aqueix crim i els de dos dones més, així com per huit homicidis intentats amb altres tantes xiques.

Dos anys i mig després del seu assassinat, el cos de Marta segueix sense aparéixer pel silenci i les mentides del presumpte assassí en sèrie.

Els grups socialista i d’Unidas Podemos han donat suport a la proposta del PP, Ciudadanos i diverses formacions del grup mixt de reforma del Codi Penal per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cadàver i als quals tornen a matar després d’eixir de presó.

Així ho han manifestat a Efe fonts parlamentàries, que han precisat que el suport a aquesta  iniciativa vindria avalat per un informe del departament d’Interior que dirigeix Fernando Grande-Marlaska, favorable a estendre la presó permanent revisable a aqueixos supòsits.


La mare de Marta Calvo: “La llei ha de penar l’ocultació de cadàver”

Els familiars de les joves assassinades Marta del Castillo, Diana Quer i Marta Calvo han comparegut davant els mitjans de comunicació a les portes del Congrés per a mostrar el seu suport a la iniciativa.

Segons la iniciativa, la societat espanyola està majoritàriament a favor d’un màxim càstig per a delictes d’especial gravetat.

Recorda el recent aval del Tribunal Constitucional i aposta per aplicar la presó permanent en els casos en els quals, a més d’un assassinat, s’oculta el cadàver, causant un dolor afegit i “un mal concret i específic” a familiars i afins de la víctima.

Amb això, es compliria amb l'”efecte retributiu” de la pena, en imposar un càstig major al qual s’aplica en el cas d’assassinat, i es “proporcionaria un estímul al reu” per a revelar el parador del cos.

Planteja a més castigar amb presó permanent als assassins reincidents i emfatitza: “Sorprén els ciutadans veure casos en els quals un delinqüent ja condemnat per assassinat en el passat torna a cometre tal delicte en trobar-se de nou en llibertat“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.

El director general d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia rellevar la Secretaria Autonòmica. L'àrea encadena nomenaments i avança en una renovació interna en plena causa penal per la gestió de la DANA.

El director d’Innovació en Emergències de la Generalitat demana el seu cessament

Raúl Quílez ha sol·licitat el seu cessament com a director d'Innovació en Emergències. La Conselleria estudia renovar la Secretaria Autonòmica, que ocupa Irene Rodríguez.

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.