CamScanner: L’aplicació que podria haver estat piratejant-te el mòbil

Cam Scanner

L’aplicació CamScanner conté un virus que podria afectar a la seguretat de milers d’usuaris | Google Play

 

Una famosa aplicació per a escanejar documents ha sigut retirada de Google Play després que en uns informes de Kaspersky, una multinacional antivirus, s’indicara que contenia programari maliciós. Per desgràcia, l’aplicació és prou popular entre els usuaris d’Android i, tot i que també té una versió de pagament, el virus pareix que només afecta a la versió gratuïta.

 

Es tracta de l’aplicació CamScanner que s’haurien descarregat més de 100 milions d’usuaris de mòbils Android des de la botiga Play Store. L’aplicació podria contindre un virus maliciós i, per això, s’aconsella a tots els usuaris que la tinguen en els seus dispositius que la desinstal·len immediatament. 

 

Conté un mòdul maliciós dins el seu programari

Els investigadors de la firma han descobert que CamScanner inclou un mòdul anomenat ‘Trojan-Dropper.AndroidOS.Necro.n’ dins el seu paquet d’instal·lació en la seua versió més recent. Este paquet permetria la descàrrega de més programari maliciós al telèfon en el moment de la descàrrega i, fins i tot, podia arribar a controlar el mòbil de forma remota, segons informa l’empresa Kaspersky.

 

El virus funcionaria amb un mecanisme de baixada automàtica, és a dir, permetria descarregar qualsevol classe de contingut que els pirates vullgueren introduir en el telèfon de la víctima o obtindre qualsevol informació confidencial. El troià que conté pot provocar des d’anuncis intrusius, fins a subscripcions de pagament sense que l’usuari en tinga constància.

 

CamScanner ja ha sigut borrada de la plataforma de Google Play, però deixa una lliçó i és que, per molt que siguen aplicacions amb milions de descàrregues, que tinguen molt bones referències o es troben dins de la plataforma de Google —a on, en teoria, són revisades abans d’oferir-les a l’usuari—, no tenen per què ser sempre totalment segures, alerta Kaspersky.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU