CamScanner: L’aplicació que podria haver estat piratejant-te el mòbil

Cam Scanner

L’aplicació CamScanner conté un virus que podria afectar a la seguretat de milers d’usuaris | Google Play

 

Una famosa aplicació per a escanejar documents ha sigut retirada de Google Play després que en uns informes de Kaspersky, una multinacional antivirus, s’indicara que contenia programari maliciós. Per desgràcia, l’aplicació és prou popular entre els usuaris d’Android i, tot i que també té una versió de pagament, el virus pareix que només afecta a la versió gratuïta.

 

Es tracta de l’aplicació CamScanner que s’haurien descarregat més de 100 milions d’usuaris de mòbils Android des de la botiga Play Store. L’aplicació podria contindre un virus maliciós i, per això, s’aconsella a tots els usuaris que la tinguen en els seus dispositius que la desinstal·len immediatament. 

 

Conté un mòdul maliciós dins el seu programari

Els investigadors de la firma han descobert que CamScanner inclou un mòdul anomenat ‘Trojan-Dropper.AndroidOS.Necro.n’ dins el seu paquet d’instal·lació en la seua versió més recent. Este paquet permetria la descàrrega de més programari maliciós al telèfon en el moment de la descàrrega i, fins i tot, podia arribar a controlar el mòbil de forma remota, segons informa l’empresa Kaspersky.

 

El virus funcionaria amb un mecanisme de baixada automàtica, és a dir, permetria descarregar qualsevol classe de contingut que els pirates vullgueren introduir en el telèfon de la víctima o obtindre qualsevol informació confidencial. El troià que conté pot provocar des d’anuncis intrusius, fins a subscripcions de pagament sense que l’usuari en tinga constància.

 

CamScanner ja ha sigut borrada de la plataforma de Google Play, però deixa una lliçó i és que, per molt que siguen aplicacions amb milions de descàrregues, que tinguen molt bones referències o es troben dins de la plataforma de Google —a on, en teoria, són revisades abans d’oferir-les a l’usuari—, no tenen per què ser sempre totalment segures, alerta Kaspersky.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.

El 16 de setembre serà el Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana

El Consell ha anunciat que fixarà el 16 de setembre com a Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, data vinculada a l’atemptat d’ETA a Mutxamel en 1991.

Óscar López acusa Feijóo d’“agorer” i de “banyar Espanya de fang”

Óscar López ha acusat Alberto Núñez Feijóo de ser “un agorer” que ha “inundat Espanya de fang” i de liderar una oposició “fallida”, durant una visita als estudis Ciudad de la Luz d’Alacant.

Ayala es penja i oferix disculpes a Dani Olmo pel seu empentó en la final del Mundial

Roberto Fabián Ayala, ajudant de Scaloni en l’Argentina, s’ha mostrat penedit pel seu empentó a Dani Olmo en la final del Mundial 2026 i ha assegurat que li demanarà disculpes en persona. També ha reconegut la superioritat d’Espanya i ha negat qualsevol gest de despege cap a la selecció campiona.

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.

Un pescador salva una tortuga marina enredada en una boia davant Port de Sagunt

Una tortuga marina ha sigut rescatada davant la costa de Port de Sagunt gràcies a l’avís d’un pescador recreatiu, després d’aparéixer enredada en una boia i diversos caps. L’animal ha ingressat a l’ARCA del Mar de l’Oceanogràfic de València amb lesions al coll i a les aletes, però sense danys ossis aparents.