14.1 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

CamScanner: L’aplicació que podria haver estat piratejant-te el mòbil

Cam Scanner

L’aplicació CamScanner conté un virus que podria afectar a la seguretat de milers d’usuaris | Google Play

 

Una famosa aplicació per a escanejar documents ha sigut retirada de Google Play després que en uns informes de Kaspersky, una multinacional antivirus, s’indicara que contenia programari maliciós. Per desgràcia, l’aplicació és prou popular entre els usuaris d’Android i, tot i que també té una versió de pagament, el virus pareix que només afecta a la versió gratuïta.

 

Es tracta de l’aplicació CamScanner que s’haurien descarregat més de 100 milions d’usuaris de mòbils Android des de la botiga Play Store. L’aplicació podria contindre un virus maliciós i, per això, s’aconsella a tots els usuaris que la tinguen en els seus dispositius que la desinstal·len immediatament. 

 

Conté un mòdul maliciós dins el seu programari

Els investigadors de la firma han descobert que CamScanner inclou un mòdul anomenat ‘Trojan-Dropper.AndroidOS.Necro.n’ dins el seu paquet d’instal·lació en la seua versió més recent. Este paquet permetria la descàrrega de més programari maliciós al telèfon en el moment de la descàrrega i, fins i tot, podia arribar a controlar el mòbil de forma remota, segons informa l’empresa Kaspersky.

 

El virus funcionaria amb un mecanisme de baixada automàtica, és a dir, permetria descarregar qualsevol classe de contingut que els pirates vullgueren introduir en el telèfon de la víctima o obtindre qualsevol informació confidencial. El troià que conté pot provocar des d’anuncis intrusius, fins a subscripcions de pagament sense que l’usuari en tinga constància.

 

CamScanner ja ha sigut borrada de la plataforma de Google Play, però deixa una lliçó i és que, per molt que siguen aplicacions amb milions de descàrregues, que tinguen molt bones referències o es troben dins de la plataforma de Google —a on, en teoria, són revisades abans d’oferir-les a l’usuari—, no tenen per què ser sempre totalment segures, alerta Kaspersky.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.

Abascal qualifica de ‘estafa’ que el PP accepte les seues propostes a València i Guardiola les rebutge a Extremadura

Abascal ha avançat que Vox defendrà a Extremadura la mateixa agenda que en altres regions i ha titllat de 'estafa' que el PP l'accepte a València i la negue allí. També ha retret a Feijóo que no presente una moció de censura i preferisca convocar manifestacions.