CamScanner: L’aplicació que podria haver estat piratejant-te el mòbil

Cam Scanner

L’aplicació CamScanner conté un virus que podria afectar a la seguretat de milers d’usuaris | Google Play

 

Una famosa aplicació per a escanejar documents ha sigut retirada de Google Play després que en uns informes de Kaspersky, una multinacional antivirus, s’indicara que contenia programari maliciós. Per desgràcia, l’aplicació és prou popular entre els usuaris d’Android i, tot i que també té una versió de pagament, el virus pareix que només afecta a la versió gratuïta.

 

Anuncios

Es tracta de l’aplicació CamScanner que s’haurien descarregat més de 100 milions d’usuaris de mòbils Android des de la botiga Play Store. L’aplicació podria contindre un virus maliciós i, per això, s’aconsella a tots els usuaris que la tinguen en els seus dispositius que la desinstal·len immediatament. 

 

Conté un mòdul maliciós dins el seu programari

Els investigadors de la firma han descobert que CamScanner inclou un mòdul anomenat ‘Trojan-Dropper.AndroidOS.Necro.n’ dins el seu paquet d’instal·lació en la seua versió més recent. Este paquet permetria la descàrrega de més programari maliciós al telèfon en el moment de la descàrrega i, fins i tot, podia arribar a controlar el mòbil de forma remota, segons informa l’empresa Kaspersky.

 

El virus funcionaria amb un mecanisme de baixada automàtica, és a dir, permetria descarregar qualsevol classe de contingut que els pirates vullgueren introduir en el telèfon de la víctima o obtindre qualsevol informació confidencial. El troià que conté pot provocar des d’anuncis intrusius, fins a subscripcions de pagament sense que l’usuari en tinga constància.

 

CamScanner ja ha sigut borrada de la plataforma de Google Play, però deixa una lliçó i és que, per molt que siguen aplicacions amb milions de descàrregues, que tinguen molt bones referències o es troben dins de la plataforma de Google —a on, en teoria, són revisades abans d’oferir-les a l’usuari—, no tenen per què ser sempre totalment segures, alerta Kaspersky.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.