CamScanner: L’aplicació que podria haver estat piratejant-te el mòbil

Cam Scanner

L’aplicació CamScanner conté un virus que podria afectar a la seguretat de milers d’usuaris | Google Play

 

Una famosa aplicació per a escanejar documents ha sigut retirada de Google Play després que en uns informes de Kaspersky, una multinacional antivirus, s’indicara que contenia programari maliciós. Per desgràcia, l’aplicació és prou popular entre els usuaris d’Android i, tot i que també té una versió de pagament, el virus pareix que només afecta a la versió gratuïta.

 

Es tracta de l’aplicació CamScanner que s’haurien descarregat més de 100 milions d’usuaris de mòbils Android des de la botiga Play Store. L’aplicació podria contindre un virus maliciós i, per això, s’aconsella a tots els usuaris que la tinguen en els seus dispositius que la desinstal·len immediatament. 

 

Conté un mòdul maliciós dins el seu programari

Els investigadors de la firma han descobert que CamScanner inclou un mòdul anomenat ‘Trojan-Dropper.AndroidOS.Necro.n’ dins el seu paquet d’instal·lació en la seua versió més recent. Este paquet permetria la descàrrega de més programari maliciós al telèfon en el moment de la descàrrega i, fins i tot, podia arribar a controlar el mòbil de forma remota, segons informa l’empresa Kaspersky.

 

El virus funcionaria amb un mecanisme de baixada automàtica, és a dir, permetria descarregar qualsevol classe de contingut que els pirates vullgueren introduir en el telèfon de la víctima o obtindre qualsevol informació confidencial. El troià que conté pot provocar des d’anuncis intrusius, fins a subscripcions de pagament sense que l’usuari en tinga constància.

 

CamScanner ja ha sigut borrada de la plataforma de Google Play, però deixa una lliçó i és que, per molt que siguen aplicacions amb milions de descàrregues, que tinguen molt bones referències o es troben dins de la plataforma de Google —a on, en teoria, són revisades abans d’oferir-les a l’usuari—, no tenen per què ser sempre totalment segures, alerta Kaspersky.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.