15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Varenyky, el virus voyeur que roba dades i espia als usuaris mentres veuen pornografia

El virus Varenyky espia els usuaris que accepten la seva intrusió amb 'spam' de verificació

El virus Varenyky espia als usuaris que accepten la seua intrusió amb ‘spam’ de verificació | Pixabay

 

La companyia de ciberseguretat ESET ha alertat sobre l’existència d’un nou virus, conegut com a Varenyky, que, segons pareix, ataca ordinadors i grava les pantalles mentres els usuaris consumixen pornografia. Paral·lelament, el ‘malware’ roba contrasenyes i altres credencials, un fet que suposa una amenaça per al món tecnològic.

 

Ara bé, Varenyky té com a objectiu principal atacar i enganyar usuaris francesos a través d’’spam’ a partir dels típics missatges de verificació com a no-robots. D’eixa manera, en acceptar la instal·lació d’uns arxius adjunts d’àudio necessaris per a assegurar ser humà, Varenyky executa un software en els equips i habilita les comunicacions anònimes entre l’ordinador parasitat i el seu servidor a través de Tor —programari que encripta les dades, l’adreça IP i oculta la identitat, la ubicació i el tràfic d’Internet.

 

Informació útil per a l’extorsió

De la mateixa manera, este ‘malware’, que va ser advertit el passat maig, actua en atenció a l’ús de paraules sexuals en busca de material pornogràfic i, d’altra banda, en inversió de bitcoins. Posteriorment, grava les pantalles dels usuaris i envia les gravacions als servidors amb l’objectiu d’usar eixa informació útil per a l’extorsió. Cal dir que Varenyky també utilitza bots amb què envia anuncis a dispositius mòbils com telèfons que, a través del ‘phishing’ —suplantació de personalitat a partir d’e-mails o SMS en què es demanen dades bancàries o personals—, aconseguix un perillós accés a la informació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.