Varenyky, el virus voyeur que roba dades i espia als usuaris mentres veuen pornografia

El virus Varenyky espia els usuaris que accepten la seva intrusió amb 'spam' de verificació

El virus Varenyky espia als usuaris que accepten la seua intrusió amb ‘spam’ de verificació | Pixabay

 

La companyia de ciberseguretat ESET ha alertat sobre l’existència d’un nou virus, conegut com a Varenyky, que, segons pareix, ataca ordinadors i grava les pantalles mentres els usuaris consumixen pornografia. Paral·lelament, el ‘malware’ roba contrasenyes i altres credencials, un fet que suposa una amenaça per al món tecnològic.

 

Ara bé, Varenyky té com a objectiu principal atacar i enganyar usuaris francesos a través d’’spam’ a partir dels típics missatges de verificació com a no-robots. D’eixa manera, en acceptar la instal·lació d’uns arxius adjunts d’àudio necessaris per a assegurar ser humà, Varenyky executa un software en els equips i habilita les comunicacions anònimes entre l’ordinador parasitat i el seu servidor a través de Tor —programari que encripta les dades, l’adreça IP i oculta la identitat, la ubicació i el tràfic d’Internet.

 

Informació útil per a l’extorsió

De la mateixa manera, este ‘malware’, que va ser advertit el passat maig, actua en atenció a l’ús de paraules sexuals en busca de material pornogràfic i, d’altra banda, en inversió de bitcoins. Posteriorment, grava les pantalles dels usuaris i envia les gravacions als servidors amb l’objectiu d’usar eixa informació útil per a l’extorsió. Cal dir que Varenyky també utilitza bots amb què envia anuncis a dispositius mòbils com telèfons que, a través del ‘phishing’ —suplantació de personalitat a partir d’e-mails o SMS en què es demanen dades bancàries o personals—, aconseguix un perillós accés a la informació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.