Varenyky, el virus voyeur que roba dades i espia als usuaris mentres veuen pornografia

El virus Varenyky espia els usuaris que accepten la seva intrusió amb 'spam' de verificació

El virus Varenyky espia als usuaris que accepten la seua intrusió amb ‘spam’ de verificació | Pixabay

 

La companyia de ciberseguretat ESET ha alertat sobre l’existència d’un nou virus, conegut com a Varenyky, que, segons pareix, ataca ordinadors i grava les pantalles mentres els usuaris consumixen pornografia. Paral·lelament, el ‘malware’ roba contrasenyes i altres credencials, un fet que suposa una amenaça per al món tecnològic.

 

Ara bé, Varenyky té com a objectiu principal atacar i enganyar usuaris francesos a través d’’spam’ a partir dels típics missatges de verificació com a no-robots. D’eixa manera, en acceptar la instal·lació d’uns arxius adjunts d’àudio necessaris per a assegurar ser humà, Varenyky executa un software en els equips i habilita les comunicacions anònimes entre l’ordinador parasitat i el seu servidor a través de Tor —programari que encripta les dades, l’adreça IP i oculta la identitat, la ubicació i el tràfic d’Internet.

 

Informació útil per a l’extorsió

De la mateixa manera, este ‘malware’, que va ser advertit el passat maig, actua en atenció a l’ús de paraules sexuals en busca de material pornogràfic i, d’altra banda, en inversió de bitcoins. Posteriorment, grava les pantalles dels usuaris i envia les gravacions als servidors amb l’objectiu d’usar eixa informació útil per a l’extorsió. Cal dir que Varenyky també utilitza bots amb què envia anuncis a dispositius mòbils com telèfons que, a través del ‘phishing’ —suplantació de personalitat a partir d’e-mails o SMS en què es demanen dades bancàries o personals—, aconseguix un perillós accés a la informació.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.