Set consells per a evitar intoxicacions alimentàries a l’estiu

L’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) recorda que les altes temperatures a l’estiu afavoreixen el creixement de microorganismes en els aliments, a més la cadena del fred es pot trencar més fàcilment, provocant que els aliments es desbaraten amb més rapidesa. OCU recorda que, segons l’EFSA, durant en 2019 a Espanya es van produir 506 brots alimentaris, que van afectar 6.082 persones, la qual cosa suposa un 9,6% del total de brots alimentaris a Europa.

 

OCU ofereixen una sèrie de recomanacions per a conservar els aliments amb seguretat i minimitzar així el risc d’intoxicacions:

 

  • Extremar la higiene personal. Cal llavar-se acuradament les mans després d’anar bany, si es toquen animals, plantes, terra, etc. I sempre abans de manipular aliments.
  • Després de cuinar, s’ha de refrigerar el menjar al més prompte possible. A temperatura ambient els bacteris creixen ràpidament.
  • Si s’eixirà al camp o a la platja, cal portar el menjar en recipients molt nets i hermèticament tancats. A més, és recomanable mantindre-la fresca amb gels.
  • Evitar la contaminació creuada: taules, plats o coberts usats amb aliments crus no poden utilitzar-se una altra vegada amb els cuinats sense haver-los llavat. En servir les salses, ensalades o guisats, s’han d’utilitzar coberts nets.
  • Durant la compra, cal deixar per al final els aliments que necessiten refrigeració o congelació i afanyar-se per a tornar a ficar-los en fred al més prompte possible.
  • El congelador ha de mantindre’s per davall de -18 °C. En la nevera basten entre 1 i 4 °C per a les carns i els peixos crus; i entre 5 i 8 °C per a la resta dels aliments.
  • Si s’està en un lloc on l’aigua no ofereix garanties, ha de prendre’s embotellada i evitar el gel. En aqueix cas també s’han d’evitar les verdures fresques, fruites sense pelar i mol·luscos.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.