Set consells per a evitar intoxicacions alimentàries a l’estiu

L’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) recorda que les altes temperatures a l’estiu afavoreixen el creixement de microorganismes en els aliments, a més la cadena del fred es pot trencar més fàcilment, provocant que els aliments es desbaraten amb més rapidesa. OCU recorda que, segons l’EFSA, durant en 2019 a Espanya es van produir 506 brots alimentaris, que van afectar 6.082 persones, la qual cosa suposa un 9,6% del total de brots alimentaris a Europa.

 

OCU ofereixen una sèrie de recomanacions per a conservar els aliments amb seguretat i minimitzar així el risc d’intoxicacions:

 

  • Extremar la higiene personal. Cal llavar-se acuradament les mans després d’anar bany, si es toquen animals, plantes, terra, etc. I sempre abans de manipular aliments.
  • Després de cuinar, s’ha de refrigerar el menjar al més prompte possible. A temperatura ambient els bacteris creixen ràpidament.
  • Si s’eixirà al camp o a la platja, cal portar el menjar en recipients molt nets i hermèticament tancats. A més, és recomanable mantindre-la fresca amb gels.
  • Evitar la contaminació creuada: taules, plats o coberts usats amb aliments crus no poden utilitzar-se una altra vegada amb els cuinats sense haver-los llavat. En servir les salses, ensalades o guisats, s’han d’utilitzar coberts nets.
  • Durant la compra, cal deixar per al final els aliments que necessiten refrigeració o congelació i afanyar-se per a tornar a ficar-los en fred al més prompte possible.
  • El congelador ha de mantindre’s per davall de -18 °C. En la nevera basten entre 1 i 4 °C per a les carns i els peixos crus; i entre 5 i 8 °C per a la resta dels aliments.
  • Si s’està en un lloc on l’aigua no ofereix garanties, ha de prendre’s embotellada i evitar el gel. En aqueix cas també s’han d’evitar les verdures fresques, fruites sense pelar i mol·luscos.

Últimes notícies

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.