16.6 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Set consells per a evitar intoxicacions alimentàries a l’estiu

L’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) recorda que les altes temperatures a l’estiu afavoreixen el creixement de microorganismes en els aliments, a més la cadena del fred es pot trencar més fàcilment, provocant que els aliments es desbaraten amb més rapidesa. OCU recorda que, segons l’EFSA, durant en 2019 a Espanya es van produir 506 brots alimentaris, que van afectar 6.082 persones, la qual cosa suposa un 9,6% del total de brots alimentaris a Europa.

 

OCU ofereixen una sèrie de recomanacions per a conservar els aliments amb seguretat i minimitzar així el risc d’intoxicacions:

 

  • Extremar la higiene personal. Cal llavar-se acuradament les mans després d’anar bany, si es toquen animals, plantes, terra, etc. I sempre abans de manipular aliments.
  • Després de cuinar, s’ha de refrigerar el menjar al més prompte possible. A temperatura ambient els bacteris creixen ràpidament.
  • Si s’eixirà al camp o a la platja, cal portar el menjar en recipients molt nets i hermèticament tancats. A més, és recomanable mantindre-la fresca amb gels.
  • Evitar la contaminació creuada: taules, plats o coberts usats amb aliments crus no poden utilitzar-se una altra vegada amb els cuinats sense haver-los llavat. En servir les salses, ensalades o guisats, s’han d’utilitzar coberts nets.
  • Durant la compra, cal deixar per al final els aliments que necessiten refrigeració o congelació i afanyar-se per a tornar a ficar-los en fred al més prompte possible.
  • El congelador ha de mantindre’s per davall de -18 °C. En la nevera basten entre 1 i 4 °C per a les carns i els peixos crus; i entre 5 i 8 °C per a la resta dels aliments.
  • Si s’està en un lloc on l’aigua no ofereix garanties, ha de prendre’s embotellada i evitar el gel. En aqueix cas també s’han d’evitar les verdures fresques, fruites sense pelar i mol·luscos.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.