17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Set consells per a evitar intoxicacions alimentàries a l’estiu

L’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) recorda que les altes temperatures a l’estiu afavoreixen el creixement de microorganismes en els aliments, a més la cadena del fred es pot trencar més fàcilment, provocant que els aliments es desbaraten amb més rapidesa. OCU recorda que, segons l’EFSA, durant en 2019 a Espanya es van produir 506 brots alimentaris, que van afectar 6.082 persones, la qual cosa suposa un 9,6% del total de brots alimentaris a Europa.

 

OCU ofereixen una sèrie de recomanacions per a conservar els aliments amb seguretat i minimitzar així el risc d’intoxicacions:

 

  • Extremar la higiene personal. Cal llavar-se acuradament les mans després d’anar bany, si es toquen animals, plantes, terra, etc. I sempre abans de manipular aliments.
  • Després de cuinar, s’ha de refrigerar el menjar al més prompte possible. A temperatura ambient els bacteris creixen ràpidament.
  • Si s’eixirà al camp o a la platja, cal portar el menjar en recipients molt nets i hermèticament tancats. A més, és recomanable mantindre-la fresca amb gels.
  • Evitar la contaminació creuada: taules, plats o coberts usats amb aliments crus no poden utilitzar-se una altra vegada amb els cuinats sense haver-los llavat. En servir les salses, ensalades o guisats, s’han d’utilitzar coberts nets.
  • Durant la compra, cal deixar per al final els aliments que necessiten refrigeració o congelació i afanyar-se per a tornar a ficar-los en fred al més prompte possible.
  • El congelador ha de mantindre’s per davall de -18 °C. En la nevera basten entre 1 i 4 °C per a les carns i els peixos crus; i entre 5 i 8 °C per a la resta dels aliments.
  • Si s’està en un lloc on l’aigua no ofereix garanties, ha de prendre’s embotellada i evitar el gel. En aqueix cas també s’han d’evitar les verdures fresques, fruites sense pelar i mol·luscos.
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.