Set consells per a evitar intoxicacions alimentàries a l’estiu

L’Organització de Consumidors i usuaris (OCU) recorda que les altes temperatures a l’estiu afavoreixen el creixement de microorganismes en els aliments, a més la cadena del fred es pot trencar més fàcilment, provocant que els aliments es desbaraten amb més rapidesa. OCU recorda que, segons l’EFSA, durant en 2019 a Espanya es van produir 506 brots alimentaris, que van afectar 6.082 persones, la qual cosa suposa un 9,6% del total de brots alimentaris a Europa.

 

OCU ofereixen una sèrie de recomanacions per a conservar els aliments amb seguretat i minimitzar així el risc d’intoxicacions:

 

  • Extremar la higiene personal. Cal llavar-se acuradament les mans després d’anar bany, si es toquen animals, plantes, terra, etc. I sempre abans de manipular aliments.
  • Després de cuinar, s’ha de refrigerar el menjar al més prompte possible. A temperatura ambient els bacteris creixen ràpidament.
  • Si s’eixirà al camp o a la platja, cal portar el menjar en recipients molt nets i hermèticament tancats. A més, és recomanable mantindre-la fresca amb gels.
  • Evitar la contaminació creuada: taules, plats o coberts usats amb aliments crus no poden utilitzar-se una altra vegada amb els cuinats sense haver-los llavat. En servir les salses, ensalades o guisats, s’han d’utilitzar coberts nets.
  • Durant la compra, cal deixar per al final els aliments que necessiten refrigeració o congelació i afanyar-se per a tornar a ficar-los en fred al més prompte possible.
  • El congelador ha de mantindre’s per davall de -18 °C. En la nevera basten entre 1 i 4 °C per a les carns i els peixos crus; i entre 5 i 8 °C per a la resta dels aliments.
  • Si s’està en un lloc on l’aigua no ofereix garanties, ha de prendre’s embotellada i evitar el gel. En aqueix cas també s’han d’evitar les verdures fresques, fruites sense pelar i mol·luscos.

Últimes notícies

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.