Ángel Martín revela com va descobrir que s’havia tornat boig

 

Ángel Martín ha confessat en ‘La Ventana’ de la Cadena Ser com es va adonar del problema de salut que va patir en 2017 i que li va portar a estar ingressat durant 15 dies a conseqüència d’un brot psicòtic. Durant la promoció del seu llibre ‘Por si las voces vuelven’ en el que revela tots els detalls, el periodista confessa que, paradoxalment, aquest episodi li ha millorat com a persona: “A mi aquest procés de bogeria m’ha obligat a posar-me davant d’un espill que d’una altra forma no m’haguera posat”, assegura.

Tot va succeir fa quatre anys, quan Ángel Martín va començar a sentir aqueixes “veus” que li portaven a tindre un comportament molt estrany. Només la seua nóvia es va adonar d’això i va propiciar que fora ràpidament a l’hospital, tal com relata ara l’humorista que va saltar a la fama com a conductor de ‘Sé lo que hicisteis’ amb Patricia Conde.

 

La nóvia d’Ángel Marín dona la veu d’alarma

 

“Hi ha un moment on les veus agafen tot el poder del cap sense que t’adones i poden arribar a convertir-te en una marioneta”, revelaria Ángel Martín. De fet, en el seu cas, no seria ell qui detectaria el seu problema.

“No soc algú que s’adonara que estava vivint a l’altre costat, sinó que s’adona la meua xica, la veu d’alarma la dona ella en el moment en el qual jo publique una cosa en xarxes donant-li l’enhorabona per l’èxit que ha tingut amb la pel·lícula de ‘Wonder Woman‘”, exposaria.

Ángel Martín revelaria que en el seu entorn van pensar que es tractava d’una broma íntima amb la seua parella o una conseqüència del seu consum diari de marihuana i alcohol, però res més lluny de la realitat: “Moltes d’aqueixes coses, jo no sé fins a quin punt l’altre està pensant ‘perquè hui se li ha anat la mà amb el ‘gin-tonic’ i està més idiota del normal’, llavors fa falta una mica extremadament salvatge i cridaner perquè algú del teu entorn diga ‘ací passa alguna cosa'”, explica. “Ella opta per cridar a la persona que en aquells dies considerava que jo li anava a fer més cas”, recorda.

 

El periodista també va donar detalls de la clau de la conversa que tindria amb el seu amic. “Anem-nos a l’hospital”, li diria trobant receptivitat per una curiosa raó. “Va donar la casualitat que feia olor de café, llavors com en aquell moment per a mi l’olor de café era un senyal que em podia fiar del que estiguera passant en aquest moment, perquè vaig pensar ‘si aquest tío que em diu que li acompanye a l’hospital i fa olor de café, perquè em puc fiar, li acompanye a l’hospital”, assenyalaria.

 

“Jo no em vaig assabentar de l’ingrés, el primer que recorde és veure’m en psiquiatria”

 

La nóvia d’Ángel es va adonar després que l’ús que estava fent ell en les seues xarxes socials en aqueixos últims dies ja era molt estrany, compta el presentador. “Jo no m’assabente de l’ingrés, jo acompanye a un amic a l’hospital creient que li estic acompanyant a ell a una cosa seua. Les infermeres em diuen ‘passa a aquesta saleta’, i jo passe pensant que havia d’esperar al meu amic. El següent que recorde és una porta tancar-se i ja veure’m en l’ala de psiquiatria de l’Hospital [Porta de Ferro de Madrid]”, ha recordat el còmic, que en aqueix moment “no entenia absolutament res, la primera sensació és de ràbia, desconcert i de no saber el que està passant”.

 

Quan Ángel Martín va eixir de l’hospital, després de 15 dies ingressat, la bogeria s’havia anat, però tampoc havia tornat el seny. Va caure en una depressió per no entendre res del que li havia passat. Com no va trobar cap llibre que l’explicara, va decidir comptar ell la seua pròpia experiència per si poguera servir d’ajuda a algú a qui li passe el mateix.

 

Ángel Martín beneeix haver-se “tornat boig”

 

Ángel Martín no té dubtes que la seua “bogeria” li ha fet bé. “La persona que jo soc ara és infinitament millor al tipus que era abans que succeïra tot això i és moltíssim millor del que probablement haguera sigut si no m’arriba a passar això, però això només ho he pogut fer, només soc conscient, perquè m’he hagut de reconstruir”, assegura.

De fet, fins i tot rescata els bons moments d’aquella mala època després de reconéixer que “a estones sí que”ho troba a faltar. “No és que trobes a faltar les veus, trobes a faltar coses d’aqueix món en el qual has estat, però és de calaix. A vegades em pregunten ‘com pots dir això?’ i és com ‘perquè vinc d’un lloc en el qual podia viatjar en el temps. Com no trobaré a faltar viatjar en el temps?‘”, indica.

“A partir d’ara no sols ho dic, sinó que tinc l’oportunitat de deixar-ho per escrit i en majúscules: TORNAR-ME BOIG ÉS DEL MILLOR QUE M’HA PASSAT EN LA VIDA“, rasa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.