11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La denúncia al rei emèrit per assetjament que posa en perill a la Família Reial

 

Corinna Larsen ha denunciat al rei emèrit davant l’Alt Tribunal de Justícia del Regne Unit per assetjament i fustigació. Sol·licita, a més, ser indemnitzada per la «vigilància il·legal» que va patir dels serveis secrets espanyols i que Joan Carles I de Borbó no puga acostarse a menys de 150 metres de cap de les seues residències.

 

La demanda va ser presentada al desembre, encara que fins ara no ha sigut feta pública per la Justícia britànica. L’examiga íntima del Rei emèrit l’acusa directament d’estar darrere dels seguiments als quals li haurien sotmés des de 2012 fins a l’actualitat agents d’intel·ligència espanyols. Segons informa el Financial Times, la demanda sosté que també va rebre amenaces i reclama una indemnització milionària, encara que no precisa la quantitat.

 

Tal com explica la publicació del Regne Unit, la defensa de Joan Carles I encara no ha respost a la reclamació, si bé encara ha de dirimir-se si la justícia anglesa és competent per a investigar a un excap de l’Estat d’una altra nació que no viu al Regne Unit.

 

Corinna Larsen ha denunciat en diverses entrevistes l‘assetjament que diu patir des de 2012, quan va eixir a la llum la seua relació després del viatge que van realitzar junts a Botswana, perquè no revelarà secrets d’Estat que, segons ella, l’acusen de tindre en el seu poder.

 

El regal del rei emèrit a Corinna 

D’altra banda, en la denúncia, Larsen insisteix que Joan Carles de Borbó li havia regalat 65 milions d’euros per a la seua manutenció i la dels seus fills, uns diners que s’investiga com a part d’una comissió irregular al rei emèrit entregat per l’Aràbia Saudita per la seua intermediació en l’AVE a la Meca.

 

Quan l‘exmonarca li va demanar que retornarà aqueixos diners, Larsen es va negar. Segons declara, l’assetjament es va fer cada vegada major, fins al punt que, denúncia, ha perdut ingressos com a “consultora estratègica que treballa amb persones que compten amb un important patrimoni i amb empreses líders a tot el món”.

Últimes notícies

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.