13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Apareixen pintades en el Col·legi Major Galileu Galilei: «No pagarem la vostra festa»

 

El Col·legi Major Galileu Galilei, a on es va originar un brot de Covid-19 de 168 persones després de la celebració d’una festa no autoritzada el passat 26 de setembre, ha aparegut amb pintades en les que es recrimina als residents el seu comportament i es demana la dimissió del director de la residència (de titularitat privada) i del rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), en el campus de la que es troba situada.

 

 

D’eixa manera, en les pintades es poden llegir lemes com ‘fora Galileu Galilei de la UPV. No pagarem la vostra festa’; ‘Fora fatxendes de la universitat’; ‘Fora rics’ i ‘Picassari i Mora dimissió’.

 

Respecte als fets, fonts de la residència estudiantil han assenyalat a Europa Press que, «òbviament, qualsevol manifestació que incite a la violència no es pot secundar». Des de la direcció s’ha traslladat la informació tant a la Policia com a la vigilància interna de la Politècnica.

 

Molts alumnes han abandonat el col·legi

Les mateixes fonts han explicat que, una volta complida la instrucció de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per la que es va adoptar la mesura especial d’aïllament preventiu de les persones residents en el Galileu Galilei, els responsables del centre treballen en coordinació amb les autoritats sanitàries per a articular una fórmula que permeta «les majors garanties sanitàries».

 

I és que, la direcció del col·legi major va decidir proveir-se de PCR per a poder testar l’estat dels alumnes residents contagiats (més de 130). Estes proves han constatat que menys de la mitat dels casos continuen donant positiu, encara que amb càrrega viral reduïda i asimptomàtics. Este matí, s’ha pogut vore a alguns alumnes que han complit el període de quarantena establit deixar el centre amb maletes al costat de familiars, segons ha constatat Europa Press.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.