14.6 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Apareixen pintades en el Col·legi Major Galileu Galilei: «No pagarem la vostra festa»

 

El Col·legi Major Galileu Galilei, a on es va originar un brot de Covid-19 de 168 persones després de la celebració d’una festa no autoritzada el passat 26 de setembre, ha aparegut amb pintades en les que es recrimina als residents el seu comportament i es demana la dimissió del director de la residència (de titularitat privada) i del rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), en el campus de la que es troba situada.

 

 

D’eixa manera, en les pintades es poden llegir lemes com ‘fora Galileu Galilei de la UPV. No pagarem la vostra festa’; ‘Fora fatxendes de la universitat’; ‘Fora rics’ i ‘Picassari i Mora dimissió’.

 

Respecte als fets, fonts de la residència estudiantil han assenyalat a Europa Press que, «òbviament, qualsevol manifestació que incite a la violència no es pot secundar». Des de la direcció s’ha traslladat la informació tant a la Policia com a la vigilància interna de la Politècnica.

 

Molts alumnes han abandonat el col·legi

Les mateixes fonts han explicat que, una volta complida la instrucció de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per la que es va adoptar la mesura especial d’aïllament preventiu de les persones residents en el Galileu Galilei, els responsables del centre treballen en coordinació amb les autoritats sanitàries per a articular una fórmula que permeta «les majors garanties sanitàries».

 

I és que, la direcció del col·legi major va decidir proveir-se de PCR per a poder testar l’estat dels alumnes residents contagiats (més de 130). Estes proves han constatat que menys de la mitat dels casos continuen donant positiu, encara que amb càrrega viral reduïda i asimptomàtics. Este matí, s’ha pogut vore a alguns alumnes que han complit el període de quarantena establit deixar el centre amb maletes al costat de familiars, segons ha constatat Europa Press.

Últimes notícies

Djokovic despatxa a Pedro Martínez i se cita amb Maestrelli en segona ronda

Djokovic va guanyar en tres sets a Pedro Martínez i es va ficar en segona ronda de l'Obert d'Austràlia. Va gestionar el desgast malgrat els dubtes físics i jugarà amb Maestrelli.

El València Basket pretén aprofitar la baixada del París per a tornar a guanyar

El València Basket, després de dos derrotes seguides, rep al Paris Basketball amb la vista posada a tallar la seua mala ratxa. El dol arriba amb el rècord de Pedro Martínez en la banqueta.

El València, amb defensa i porteria en quadre davant l’Espanyol

El València rep a l'Espanyol amb només un central sa i un lateral per banda, i amb un únic portera del primer equip. Lesions, sancions i l'expulsió de Rivero condicionen la convocatòria.

El València Basket, virtual cap de sèrie en la Copa del Rei

L'equip té en la pràctica assegurat ser cap de sèrie en el sorteig de febrer en el Roig Arena. Només ho perdria amb una derrota en Gran Canària i una bolcada inflada del average.

El dofí mular trobat a Nules registra la major supervivència amb amputacions severes

Un estudi de la Universitat de València documenta el cas de major duració d'un cetaci en llibertat amb amputacions greus: un dofí mular trobat a Nules. Va sobreviure més de dos anys sense aleta cabal i amb una pectoral danyada; va adaptar el seu nade i la seua alimentació, però va morir després d'una nova interacció pesquera.

Assumixen 5 anys i mig de presó per segrestar un home i demanar 350.000 euros de rescat

Els cinc processaments han admés el segrest i han pactat amb la Fiscalia penes de 5 anys i 6 mesos cada un. L'Audiència va dictar sentència 'in voce' i va fixar 37.000 euros d'indemnització.

Congrés i Senat suspenen les comissions de la DANA per la tragèdia ferroviària

Les comissions sobre la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 s'han suspés després de l'accident ferroviari de Adamuz. Congrés i Senat han paralitzat tres dies la seua activitat i ajornen compareixences clau.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El València s'enfrontarà a l'Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa del Rei, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. El sorteig també va aparellar Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.