13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Apareixen pintades en el Col·legi Major Galileu Galilei: «No pagarem la vostra festa»

 

El Col·legi Major Galileu Galilei, a on es va originar un brot de Covid-19 de 168 persones després de la celebració d’una festa no autoritzada el passat 26 de setembre, ha aparegut amb pintades en les que es recrimina als residents el seu comportament i es demana la dimissió del director de la residència (de titularitat privada) i del rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), en el campus de la que es troba situada.

 

 

D’eixa manera, en les pintades es poden llegir lemes com ‘fora Galileu Galilei de la UPV. No pagarem la vostra festa’; ‘Fora fatxendes de la universitat’; ‘Fora rics’ i ‘Picassari i Mora dimissió’.

 

Respecte als fets, fonts de la residència estudiantil han assenyalat a Europa Press que, «òbviament, qualsevol manifestació que incite a la violència no es pot secundar». Des de la direcció s’ha traslladat la informació tant a la Policia com a la vigilància interna de la Politècnica.

 

Molts alumnes han abandonat el col·legi

Les mateixes fonts han explicat que, una volta complida la instrucció de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per la que es va adoptar la mesura especial d’aïllament preventiu de les persones residents en el Galileu Galilei, els responsables del centre treballen en coordinació amb les autoritats sanitàries per a articular una fórmula que permeta «les majors garanties sanitàries».

 

I és que, la direcció del col·legi major va decidir proveir-se de PCR per a poder testar l’estat dels alumnes residents contagiats (més de 130). Estes proves han constatat que menys de la mitat dels casos continuen donant positiu, encara que amb càrrega viral reduïda i asimptomàtics. Este matí, s’ha pogut vore a alguns alumnes que han complit el període de quarantena establit deixar el centre amb maletes al costat de familiars, segons ha constatat Europa Press.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.