Apareixen pintades en el Col·legi Major Galileu Galilei: «No pagarem la vostra festa»

 

El Col·legi Major Galileu Galilei, a on es va originar un brot de Covid-19 de 168 persones després de la celebració d’una festa no autoritzada el passat 26 de setembre, ha aparegut amb pintades en les que es recrimina als residents el seu comportament i es demana la dimissió del director de la residència (de titularitat privada) i del rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), en el campus de la que es troba situada.

 

 

D’eixa manera, en les pintades es poden llegir lemes com ‘fora Galileu Galilei de la UPV. No pagarem la vostra festa’; ‘Fora fatxendes de la universitat’; ‘Fora rics’ i ‘Picassari i Mora dimissió’.

 

Respecte als fets, fonts de la residència estudiantil han assenyalat a Europa Press que, «òbviament, qualsevol manifestació que incite a la violència no es pot secundar». Des de la direcció s’ha traslladat la informació tant a la Policia com a la vigilància interna de la Politècnica.

 

Molts alumnes han abandonat el col·legi

Les mateixes fonts han explicat que, una volta complida la instrucció de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per la que es va adoptar la mesura especial d’aïllament preventiu de les persones residents en el Galileu Galilei, els responsables del centre treballen en coordinació amb les autoritats sanitàries per a articular una fórmula que permeta «les majors garanties sanitàries».

 

I és que, la direcció del col·legi major va decidir proveir-se de PCR per a poder testar l’estat dels alumnes residents contagiats (més de 130). Estes proves han constatat que menys de la mitat dels casos continuen donant positiu, encara que amb càrrega viral reduïda i asimptomàtics. Este matí, s’ha pogut vore a alguns alumnes que han complit el període de quarantena establit deixar el centre amb maletes al costat de familiars, segons ha constatat Europa Press.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.