Apareixen pintades en el Col·legi Major Galileu Galilei: «No pagarem la vostra festa»

 

El Col·legi Major Galileu Galilei, a on es va originar un brot de Covid-19 de 168 persones després de la celebració d’una festa no autoritzada el passat 26 de setembre, ha aparegut amb pintades en les que es recrimina als residents el seu comportament i es demana la dimissió del director de la residència (de titularitat privada) i del rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), en el campus de la que es troba situada.

 

 

D’eixa manera, en les pintades es poden llegir lemes com ‘fora Galileu Galilei de la UPV. No pagarem la vostra festa’; ‘Fora fatxendes de la universitat’; ‘Fora rics’ i ‘Picassari i Mora dimissió’.

 

Respecte als fets, fonts de la residència estudiantil han assenyalat a Europa Press que, «òbviament, qualsevol manifestació que incite a la violència no es pot secundar». Des de la direcció s’ha traslladat la informació tant a la Policia com a la vigilància interna de la Politècnica.

 

Molts alumnes han abandonat el col·legi

Les mateixes fonts han explicat que, una volta complida la instrucció de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per la que es va adoptar la mesura especial d’aïllament preventiu de les persones residents en el Galileu Galilei, els responsables del centre treballen en coordinació amb les autoritats sanitàries per a articular una fórmula que permeta «les majors garanties sanitàries».

 

I és que, la direcció del col·legi major va decidir proveir-se de PCR per a poder testar l’estat dels alumnes residents contagiats (més de 130). Estes proves han constatat que menys de la mitat dels casos continuen donant positiu, encara que amb càrrega viral reduïda i asimptomàtics. Este matí, s’ha pogut vore a alguns alumnes que han complit el període de quarantena establit deixar el centre amb maletes al costat de familiars, segons ha constatat Europa Press.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.