Avís del govern a tots els espanyols: «La possibilitat està damunt de la taula»

 

L’actual ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha advertit que «el virus no està derrotat». Estes eren les paraules de Darias a la sala de premsa del Palau de la Moncloa. A simple vista i ja passada esta tercera ona del Covid-19, tot apunta al fet que la situació en Espanya en este sentit es manté estable, amb una incidència de casos acumulats a 14 dies estancats en un total de 128 casos per cada 100.000 habitants, encara que el govern que demana responsabilitat ciutadana, no es fia d’esta situació.

 

Per part seua, la mateixa ministra es mostra esperançadora, però demana la màxima prudència per part de tots per a eixir d’este tràngol. Parla de «canvi de tendència» i, una volta ha sigut preguntada en la roda de premsa, no ha volgut descartar íntegrament un enduriment de les mesures contra l’expansió d’este virus en la pandèmia.

 

Tot i situar-nos en plena campanya de vacunació, la veritat és que esta corba ja s’ha incrementat en 11 comunitats autònomes, els ingressos en els hospitals també han patit un repunt del 8% durant els dies del pont de Sant Josep i la incidència acumulada és superior a la dels dies anteriors. Pel que, en esta línia, la ministra advertix d’un possible repunt del Covid-19 una volta finalitze el període de la Setmana Santa, sumat al fet que el 2,1 dels 47 milions d’espanyols han inoculat alguna de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Cada comunitat pot modificar les mesures

Amb la finalitat de frenar l’expansió del virus i amb ell, la possible quarta onada, el govern va pactar amb les diferents comunitats autònomes un pla compost per diferents actuacions coordinades al llarg d’estes dates festives, en les que, a més d’incloure els tancaments perimetrals entre estes, també ho formaven altres restriccions d’aforaments i horaris, composts per tocs de queda que degudament estes regions haurien d’acatar, i que podrien començar des de les 22.00 o 23.00 hores.

 

Darias ha comentat que este tipus de mesures ja publicades en el BOE, i fetes oficials en totes les autonomies tot i l’oposició inicial de Madrid, són «de mínims», i és ací on, segons la situació en la que es trobe cada territori, eixos últims les podrien endurir. «La possibilitat d’endurir mesures està sobre la taula; si la situació canvia molt pot plantejar-se un altre acord». De moment, la ministra ha demanat prudència, conscienciació i responsabilitat a l’hora de complir de manera eficaç les normes que ja existixen.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.