Avís del govern a tots els espanyols: «La possibilitat està damunt de la taula»

 

L’actual ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha advertit que «el virus no està derrotat». Estes eren les paraules de Darias a la sala de premsa del Palau de la Moncloa. A simple vista i ja passada esta tercera ona del Covid-19, tot apunta al fet que la situació en Espanya en este sentit es manté estable, amb una incidència de casos acumulats a 14 dies estancats en un total de 128 casos per cada 100.000 habitants, encara que el govern que demana responsabilitat ciutadana, no es fia d’esta situació.

 

Per part seua, la mateixa ministra es mostra esperançadora, però demana la màxima prudència per part de tots per a eixir d’este tràngol. Parla de «canvi de tendència» i, una volta ha sigut preguntada en la roda de premsa, no ha volgut descartar íntegrament un enduriment de les mesures contra l’expansió d’este virus en la pandèmia.

 

Tot i situar-nos en plena campanya de vacunació, la veritat és que esta corba ja s’ha incrementat en 11 comunitats autònomes, els ingressos en els hospitals també han patit un repunt del 8% durant els dies del pont de Sant Josep i la incidència acumulada és superior a la dels dies anteriors. Pel que, en esta línia, la ministra advertix d’un possible repunt del Covid-19 una volta finalitze el període de la Setmana Santa, sumat al fet que el 2,1 dels 47 milions d’espanyols han inoculat alguna de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Cada comunitat pot modificar les mesures

Amb la finalitat de frenar l’expansió del virus i amb ell, la possible quarta onada, el govern va pactar amb les diferents comunitats autònomes un pla compost per diferents actuacions coordinades al llarg d’estes dates festives, en les que, a més d’incloure els tancaments perimetrals entre estes, també ho formaven altres restriccions d’aforaments i horaris, composts per tocs de queda que degudament estes regions haurien d’acatar, i que podrien començar des de les 22.00 o 23.00 hores.

 

Darias ha comentat que este tipus de mesures ja publicades en el BOE, i fetes oficials en totes les autonomies tot i l’oposició inicial de Madrid, són «de mínims», i és ací on, segons la situació en la que es trobe cada territori, eixos últims les podrien endurir. «La possibilitat d’endurir mesures està sobre la taula; si la situació canvia molt pot plantejar-se un altre acord». De moment, la ministra ha demanat prudència, conscienciació i responsabilitat a l’hora de complir de manera eficaç les normes que ja existixen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.