Avís del govern a tots els espanyols: «La possibilitat està damunt de la taula»

 

L’actual ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha advertit que «el virus no està derrotat». Estes eren les paraules de Darias a la sala de premsa del Palau de la Moncloa. A simple vista i ja passada esta tercera ona del Covid-19, tot apunta al fet que la situació en Espanya en este sentit es manté estable, amb una incidència de casos acumulats a 14 dies estancats en un total de 128 casos per cada 100.000 habitants, encara que el govern que demana responsabilitat ciutadana, no es fia d’esta situació.

 

Per part seua, la mateixa ministra es mostra esperançadora, però demana la màxima prudència per part de tots per a eixir d’este tràngol. Parla de «canvi de tendència» i, una volta ha sigut preguntada en la roda de premsa, no ha volgut descartar íntegrament un enduriment de les mesures contra l’expansió d’este virus en la pandèmia.

 

Tot i situar-nos en plena campanya de vacunació, la veritat és que esta corba ja s’ha incrementat en 11 comunitats autònomes, els ingressos en els hospitals també han patit un repunt del 8% durant els dies del pont de Sant Josep i la incidència acumulada és superior a la dels dies anteriors. Pel que, en esta línia, la ministra advertix d’un possible repunt del Covid-19 una volta finalitze el període de la Setmana Santa, sumat al fet que el 2,1 dels 47 milions d’espanyols han inoculat alguna de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Cada comunitat pot modificar les mesures

Amb la finalitat de frenar l’expansió del virus i amb ell, la possible quarta onada, el govern va pactar amb les diferents comunitats autònomes un pla compost per diferents actuacions coordinades al llarg d’estes dates festives, en les que, a més d’incloure els tancaments perimetrals entre estes, també ho formaven altres restriccions d’aforaments i horaris, composts per tocs de queda que degudament estes regions haurien d’acatar, i que podrien començar des de les 22.00 o 23.00 hores.

 

Darias ha comentat que este tipus de mesures ja publicades en el BOE, i fetes oficials en totes les autonomies tot i l’oposició inicial de Madrid, són «de mínims», i és ací on, segons la situació en la que es trobe cada territori, eixos últims les podrien endurir. «La possibilitat d’endurir mesures està sobre la taula; si la situació canvia molt pot plantejar-se un altre acord». De moment, la ministra ha demanat prudència, conscienciació i responsabilitat a l’hora de complir de manera eficaç les normes que ja existixen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València ja encadena més derrotes fora de casa que el curs passat

La derrota en el Carlos Tartiere deixa al València amb nou caigudes a domicili, més que la passada Lliga. Amb cinc eixides per davant, busca esquivar la seua pitjor marca.

El TSJCV inadmet i arxiva la querella contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit

L'alt tribunal valencià ha rebutjat la querella al no apreciar un principi de prova dels delictes denunciats. També qüestiona uns àudios aportats.

El TSJCV arxiva i inadmet la querella contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit

La Sala civil i Penal del TSJCV ha inadmés a tràmit i arxivat la querella presentada contra la jutgessa de Catarroja i el seu marit. El tribunal no aprecia indicis de delicte i considera qüestionables els àudios aportats.

Pérez Llorca ha dit que la investigació sobre Bany no afecta a la Cambra de Comerç d’Alacant

Pérez Llorca ha demanat respecte al procés, ha defés la presumpció d'innocència de Carlos Baño i ha remarcat que la causa no es dirigix contra la Cambra.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat a la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, arquitecte xilé amb arrels croates, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb ninot indultat infantil i ha impulsat el primer premi d'Esparter. L'obra 'Arca. El viatge de Pepet' destaca per la coordinació amb Ramón Pla i una aposta per materials més sostenibles

Les Falles esquiven el mal temps i ja lluïxen el seu art efímer i satíric per tota València

Després de dies d'incertesa per la pluja i el vent, les Falles de 2026 han plantat quasi 770 monuments i esperen el veredicte del jurat esta vesprada.

El PPCV demana a Compromís mesures contundents després de la detenció d’un regidor a Altea

Joserra González de Zárate ha exigit a Compromís actuar amb rapidesa i coherència després de la detenció d'un edil a Altea per un presumpte delicte de violència contra la seua parella.

Primera jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 90% segons CESM i 8,85% segons Sanitat

La primera jornada de la setmana d'aturs contra la reforma de l'estatut marc ha sigut seguida per un 90% segons el sindicat i per un 8,85% segons Sanitat. La protesta coincidix amb les Falles i suma actes simbòlics per a visibilitzar el malestar per la sobrecàrrega i les guàrdies de 24 hores.