Avís del govern a tots els espanyols: «La possibilitat està damunt de la taula»

 

L’actual ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha advertit que «el virus no està derrotat». Estes eren les paraules de Darias a la sala de premsa del Palau de la Moncloa. A simple vista i ja passada esta tercera ona del Covid-19, tot apunta al fet que la situació en Espanya en este sentit es manté estable, amb una incidència de casos acumulats a 14 dies estancats en un total de 128 casos per cada 100.000 habitants, encara que el govern que demana responsabilitat ciutadana, no es fia d’esta situació.

 

Per part seua, la mateixa ministra es mostra esperançadora, però demana la màxima prudència per part de tots per a eixir d’este tràngol. Parla de «canvi de tendència» i, una volta ha sigut preguntada en la roda de premsa, no ha volgut descartar íntegrament un enduriment de les mesures contra l’expansió d’este virus en la pandèmia.

 

Tot i situar-nos en plena campanya de vacunació, la veritat és que esta corba ja s’ha incrementat en 11 comunitats autònomes, els ingressos en els hospitals també han patit un repunt del 8% durant els dies del pont de Sant Josep i la incidència acumulada és superior a la dels dies anteriors. Pel que, en esta línia, la ministra advertix d’un possible repunt del Covid-19 una volta finalitze el període de la Setmana Santa, sumat al fet que el 2,1 dels 47 milions d’espanyols han inoculat alguna de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Cada comunitat pot modificar les mesures

Amb la finalitat de frenar l’expansió del virus i amb ell, la possible quarta onada, el govern va pactar amb les diferents comunitats autònomes un pla compost per diferents actuacions coordinades al llarg d’estes dates festives, en les que, a més d’incloure els tancaments perimetrals entre estes, també ho formaven altres restriccions d’aforaments i horaris, composts per tocs de queda que degudament estes regions haurien d’acatar, i que podrien començar des de les 22.00 o 23.00 hores.

 

Darias ha comentat que este tipus de mesures ja publicades en el BOE, i fetes oficials en totes les autonomies tot i l’oposició inicial de Madrid, són «de mínims», i és ací on, segons la situació en la que es trobe cada territori, eixos últims les podrien endurir. «La possibilitat d’endurir mesures està sobre la taula; si la situació canvia molt pot plantejar-se un altre acord». De moment, la ministra ha demanat prudència, conscienciació i responsabilitat a l’hora de complir de manera eficaç les normes que ja existixen.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.