Avís del govern a tots els espanyols: «La possibilitat està damunt de la taula»

 

L’actual ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha advertit que «el virus no està derrotat». Estes eren les paraules de Darias a la sala de premsa del Palau de la Moncloa. A simple vista i ja passada esta tercera ona del Covid-19, tot apunta al fet que la situació en Espanya en este sentit es manté estable, amb una incidència de casos acumulats a 14 dies estancats en un total de 128 casos per cada 100.000 habitants, encara que el govern que demana responsabilitat ciutadana, no es fia d’esta situació.

 

Per part seua, la mateixa ministra es mostra esperançadora, però demana la màxima prudència per part de tots per a eixir d’este tràngol. Parla de «canvi de tendència» i, una volta ha sigut preguntada en la roda de premsa, no ha volgut descartar íntegrament un enduriment de les mesures contra l’expansió d’este virus en la pandèmia.

 

Tot i situar-nos en plena campanya de vacunació, la veritat és que esta corba ja s’ha incrementat en 11 comunitats autònomes, els ingressos en els hospitals també han patit un repunt del 8% durant els dies del pont de Sant Josep i la incidència acumulada és superior a la dels dies anteriors. Pel que, en esta línia, la ministra advertix d’un possible repunt del Covid-19 una volta finalitze el període de la Setmana Santa, sumat al fet que el 2,1 dels 47 milions d’espanyols han inoculat alguna de les dosis de la vacuna contra el coronavirus.

 

Cada comunitat pot modificar les mesures

Amb la finalitat de frenar l’expansió del virus i amb ell, la possible quarta onada, el govern va pactar amb les diferents comunitats autònomes un pla compost per diferents actuacions coordinades al llarg d’estes dates festives, en les que, a més d’incloure els tancaments perimetrals entre estes, també ho formaven altres restriccions d’aforaments i horaris, composts per tocs de queda que degudament estes regions haurien d’acatar, i que podrien començar des de les 22.00 o 23.00 hores.

 

Darias ha comentat que este tipus de mesures ja publicades en el BOE, i fetes oficials en totes les autonomies tot i l’oposició inicial de Madrid, són «de mínims», i és ací on, segons la situació en la que es trobe cada territori, eixos últims les podrien endurir. «La possibilitat d’endurir mesures està sobre la taula; si la situació canvia molt pot plantejar-se un altre acord». De moment, la ministra ha demanat prudència, conscienciació i responsabilitat a l’hora de complir de manera eficaç les normes que ja existixen.

Últimes notícies

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.