13.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Banda Municipal d’Alacant farà 3 concerts en homenatge a les víctimes del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Alacant ha presentat la programació de concerts que oferirà la Banda Simfònica Municipal el mes de juliol com a reconeixement a les víctimes de la pandèmia i en homenatge a totes les persones i professionals de tots els àmbits que s’han esforçat durant les setmanes més crítiques de la crisi vírica.

 

Els concerts s’han fixat per a les vesprades dels dies 9, 12 i 16 de juliol, a les 20.00 hores, en la plaça de l’Ajuntament, amb un especial control dels accessos per a tindre present el distanciament social i per a evitar en la mesura del possible problemes derivats del coronavirus. L’aforament màxim que s’ha pensat és de 200 persones, que disposaran de les seues corresponents cadires.

 

El regidor de Cultura ha avançat que la batuta dels concerts dels dies 9 i 12 estarà en mans del director titular de la Simfònica Municipal, José Vicente Díaz Alcaina, i el del dia 16 l’encapçalarà Pedro Lara Navarrete, subdirector de la Banda.

 

En l’espectacle del dijous 9 es vol tindre molt present el dolor de les víctimes de la pandèmia, les seues morts i el buit insofrible que han deixat en familiars i amics. Quant al concert del diumenge 12, este estarà dedicat als cossos i forces de seguretat de l’Estat. El concert previst per al dijous 16 de juliol es dedicarà al personal sanitari.

 

La plaça de l’Ajuntament amb recinte barrat

Per a les apuntades actuacions de juliol, l’Ajuntament ha condicionat la plaça, amb un escenari de majors dimensions de l’habitual i amb un pati de butaques barrat per a controlar els accessos i les mesures d’higiene.

 

Des de l’organització expliquen que a partir de les 19.00 hores s’entregaran les entrades als assistents per ordre d’arribada fins a completar aforament. I a les 19.30 hores s’obrirà l’accés al recinte. A demés, des dels servicis municipals de suport a la Banda es posarà a la disposició del públic gel desinfectant en l’accés i es controlarà l’entrada al lloc amb màscara.

 

A estes actuacions, se sumaran unes altres el mes d’agost, que es dedicaran als servicis socials i en agraïment als visitants de la ciutat. La Banda té també present el seu tradicional concert de l’Alborada, que tindrà lloc el dia 3 d’agost.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.