13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Banda Municipal d’Alacant farà 3 concerts en homenatge a les víctimes del coronavirus

 

L’Ajuntament d’Alacant ha presentat la programació de concerts que oferirà la Banda Simfònica Municipal el mes de juliol com a reconeixement a les víctimes de la pandèmia i en homenatge a totes les persones i professionals de tots els àmbits que s’han esforçat durant les setmanes més crítiques de la crisi vírica.

 

Els concerts s’han fixat per a les vesprades dels dies 9, 12 i 16 de juliol, a les 20.00 hores, en la plaça de l’Ajuntament, amb un especial control dels accessos per a tindre present el distanciament social i per a evitar en la mesura del possible problemes derivats del coronavirus. L’aforament màxim que s’ha pensat és de 200 persones, que disposaran de les seues corresponents cadires.

 

El regidor de Cultura ha avançat que la batuta dels concerts dels dies 9 i 12 estarà en mans del director titular de la Simfònica Municipal, José Vicente Díaz Alcaina, i el del dia 16 l’encapçalarà Pedro Lara Navarrete, subdirector de la Banda.

 

En l’espectacle del dijous 9 es vol tindre molt present el dolor de les víctimes de la pandèmia, les seues morts i el buit insofrible que han deixat en familiars i amics. Quant al concert del diumenge 12, este estarà dedicat als cossos i forces de seguretat de l’Estat. El concert previst per al dijous 16 de juliol es dedicarà al personal sanitari.

 

La plaça de l’Ajuntament amb recinte barrat

Per a les apuntades actuacions de juliol, l’Ajuntament ha condicionat la plaça, amb un escenari de majors dimensions de l’habitual i amb un pati de butaques barrat per a controlar els accessos i les mesures d’higiene.

 

Des de l’organització expliquen que a partir de les 19.00 hores s’entregaran les entrades als assistents per ordre d’arribada fins a completar aforament. I a les 19.30 hores s’obrirà l’accés al recinte. A demés, des dels servicis municipals de suport a la Banda es posarà a la disposició del públic gel desinfectant en l’accés i es controlarà l’entrada al lloc amb màscara.

 

A estes actuacions, se sumaran unes altres el mes d’agost, que es dedicaran als servicis socials i en agraïment als visitants de la ciutat. La Banda té també present el seu tradicional concert de l’Alborada, que tindrà lloc el dia 3 d’agost.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.