Contracten camions per a retirar 210 tones de residus sanitaris acumulats en hospitals

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha adjudicat per via d’emergència un contracte per a retirar els 210.000 quilos de residus sanitaris del grup III que s’acumulen en diferents centres dels departaments de salut del territori valencià.

 

La licitació supera els tres milions d’euros i establix un termini d’execució no superior a un mes. Per a retirar eixos residus en els centres hospitalaris, Sanitat estima que es necessiten 60 camions, de 3.500 quilos de capacitat cada un.

 

Els departaments amb major acumulació de residus són el de l’Hospital General d’Alacant, on es necessiten 12 camions; el DS Marina Baixa, amb 8 camions; el DS de Gandia, amb 7 camions; el DS Sant Joan, amb 6, i els departaments de Sagunt i Doctor Peset de València, amb 5.

 

Eixos enviaments inclouen la recollida de la totalitat de contenidors que actualment estan en els magatzems dels centres, així com una estimació de les necessitats mínimes de recollida de residus que ha de fer-se en cada hospital. Així, calcula que cada setmana es necessitaran recollir 54.250 quilos per a evitar una nova acumulació.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.