Contracten camions per a retirar 210 tones de residus sanitaris acumulats en hospitals

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha adjudicat per via d’emergència un contracte per a retirar els 210.000 quilos de residus sanitaris del grup III que s’acumulen en diferents centres dels departaments de salut del territori valencià.

 

La licitació supera els tres milions d’euros i establix un termini d’execució no superior a un mes. Per a retirar eixos residus en els centres hospitalaris, Sanitat estima que es necessiten 60 camions, de 3.500 quilos de capacitat cada un.

 

Els departaments amb major acumulació de residus són el de l’Hospital General d’Alacant, on es necessiten 12 camions; el DS Marina Baixa, amb 8 camions; el DS de Gandia, amb 7 camions; el DS Sant Joan, amb 6, i els departaments de Sagunt i Doctor Peset de València, amb 5.

 

Eixos enviaments inclouen la recollida de la totalitat de contenidors que actualment estan en els magatzems dels centres, així com una estimació de les necessitats mínimes de recollida de residus que ha de fer-se en cada hospital. Així, calcula que cada setmana es necessitaran recollir 54.250 quilos per a evitar una nova acumulació.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.