Baixen els contagis per coronavirus a Espanya, però puja la incidència

Espanya ha registrat 7.960 nous positius de covid-19 des de dimecres, fet que deixa la xifra global en 3.559.222 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 160, i ara la xifra és de 78.726.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 168 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.268 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.726 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 160 més que dimecres. 256 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’hi han registrat 5 noves defuncions, des de l’inici de la pandèmia és de 7.359:

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 8.900 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,07% de tots els llits disponibles. 2.212 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,1% del total de llits per a crítics. 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 216 persones ingressades: 51 a la província de Castelló, amb 11 pacients en UCI; 55 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 110 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

 

Un 27,3% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna 

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 6 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 18.489.580 (12.842.298, 1.178.802, 4.294.681 i 173.799 respectivament), que representen un 87,7% del total. 12.966.552 persones, el 27,3% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.696.827 amb la pauta completa, el 12%.

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.888.540 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies: 222.307 a Castelló, 699.415 a Alacant i 966.818 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 576.874 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes, Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635. A les que ha distribuït a les comunitats autònomes cal afegir les 13.650 que s’han entregat a Andorra, les 3.060 pendents d’entrega i les 87.940 que ha rebut l’Exèrcit (fins ara n’ha administrat 75.328, el 85,7%).

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.