Baixen els contagis per coronavirus a Espanya, però puja la incidència

Espanya ha registrat 7.960 nous positius de covid-19 des de dimecres, fet que deixa la xifra global en 3.559.222 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 160, i ara la xifra és de 78.726.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 168 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.268 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.726 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 160 més que dimecres. 256 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’hi han registrat 5 noves defuncions, des de l’inici de la pandèmia és de 7.359:

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 8.900 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,07% de tots els llits disponibles. 2.212 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,1% del total de llits per a crítics. 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 216 persones ingressades: 51 a la província de Castelló, amb 11 pacients en UCI; 55 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 110 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

 

Un 27,3% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna 

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 6 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 18.489.580 (12.842.298, 1.178.802, 4.294.681 i 173.799 respectivament), que representen un 87,7% del total. 12.966.552 persones, el 27,3% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.696.827 amb la pauta completa, el 12%.

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.888.540 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies: 222.307 a Castelló, 699.415 a Alacant i 966.818 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 576.874 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes, Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635. A les que ha distribuït a les comunitats autònomes cal afegir les 13.650 que s’han entregat a Andorra, les 3.060 pendents d’entrega i les 87.940 que ha rebut l’Exèrcit (fins ara n’ha administrat 75.328, el 85,7%).

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.

Arriba Digital-IA Fest, jornada en línia per a acostar la IA a xicotets municipis valencians

Digital-IA Fest se celebra este dissabte amb sessions pràctiques per a veïns de localitats valencianes de menys de 20.000 habitants. L'esdeveniment és gratuït i busca reduir la bretxa digital.

Pluja i tempestes marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb neu des de 1.400 m

Cap de setmana dominat per pluges generalitzades i tempestes en la Comunitat Valenciana, amb cota de neu entre 1.400 i 1.600 metres. El dissabte serà més intens a Castelló i el diumenge hi haurà una lleugera millora tèrmica.

La borrasca Regina deixa pluges generalitzades, vent i un marcat descens tèrmic

Regina continua este divendres amb precipitacions en la major part del país, ruixats forts en el nord-est, façana oriental i Estret, i ratxes intenses de vent.

Avís groc este dissabte a Castelló per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i 60 en dotze. El divendres seguix el risc en la Comunitat i a Alacant per vent i onatge

La jutgessa de la DANA cita com a perit a la meteoròloga d’À Punt Victoria Roselló

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a Catarroja ha anomenat a la meteoròloga d'À Punt com a perit el 15 d'abril i ha notificat noves transcripcions.

La Policia d’Indonèsia deté al capità del vaixell afonat amb una família valenciana en Komodo

La Policia d'Indonèsia va detindre al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo i l'acusa de negligència amb resultat mortal. El cas va passar a la Fiscalia i quedarà a l'espera de data de juí.

La Fiscalia manté la seua petició de 10,5 anys de presó per a Rafa Mir per agressió sexual i lesions

La Fiscalia de València ha confirmat la sol·licitud de 10 anys i sis mesos de presó per a Rafa Mir per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. El cas es remunta a 2024, amb processament en 2025, i inclou penes accessòries, indemnitzacions i una petició de quatre anys per al coacusado Pablo Jara.