Baixen els contagis per coronavirus a Espanya, però puja la incidència

Espanya ha registrat 7.960 nous positius de covid-19 des de dimecres, fet que deixa la xifra global en 3.559.222 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 160, i ara la xifra és de 78.726.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 168 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.268 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.726 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 160 més que dimecres. 256 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’hi han registrat 5 noves defuncions, des de l’inici de la pandèmia és de 7.359:

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 8.900 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,07% de tots els llits disponibles. 2.212 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,1% del total de llits per a crítics. 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 216 persones ingressades: 51 a la província de Castelló, amb 11 pacients en UCI; 55 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 110 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

 

Un 27,3% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna 

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 6 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 18.489.580 (12.842.298, 1.178.802, 4.294.681 i 173.799 respectivament), que representen un 87,7% del total. 12.966.552 persones, el 27,3% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.696.827 amb la pauta completa, el 12%.

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.888.540 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies: 222.307 a Castelló, 699.415 a Alacant i 966.818 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 576.874 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes, Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635. A les que ha distribuït a les comunitats autònomes cal afegir les 13.650 que s’han entregat a Andorra, les 3.060 pendents d’entrega i les 87.940 que ha rebut l’Exèrcit (fins ara n’ha administrat 75.328, el 85,7%).

 

 

 

 

Últimes notícies

València repetirà com a seu de la Copa del Rei de voleibol en 2027

La Fonteta acollirà de nou la Copa del Rei de voleibol del 4 al 7 de febrer de 2027 i estrenarà la MiniCopa amb equips cadets a Sedaví.

Pérez Llorca promet resoldre el conflicte educatiu i defén que seguirà la negociació amb els docents

Pérez Llorca assegura que el Consell resoldrà el conflicte educatiu que ha derivat en una vaga indefinida del professorat i defén que el diàleg amb sindicats i comunitat educativa continuarà en els pròxims dies.

Les estreles que arriben a la Final Four de l’Eurolliga a Atenes

Vezenkov, Baldwin IV, Hezonja i Montero lideren a Olympiacos, Fenerbahce, Reial Madrid i València Basket en una Final Four marcada pel seu pes ofensiu i el seu impacte en la temporada.

Gemma Martínez serà la nova directora d’El Periódico a partir de l’1 de juny

Premsa Ibèrica nomena a Gemma Martínez nova directora d'El Periódico a partir de l'1 de juny, en substitució d'Albert Sáez, i reforça així la seua aposta pel projecte digital i editorial del diari.

El València Basket perseguix a Atenes el seu gran somni europeu sense pressió i amb estil propi

El València Basket encara la Final Four de l'Eurolliga a Atenes com un repte històric, amb un joc recognoscible, poc pes de la pressió i sense tot just experiència en esta fase.

València Basket i Reial Madrid afronten en l’Eurolliga el seu sèptim dol de la temporada

València Basket i Reial Madrid es mesuren a Atenes en les semifinals de la Final a Quatre de l'Eurolliga, en el qual serà el seu sèptim enfrontament del curs, amb un balanç de 4-2 a favor del conjunt blanc.

Bernabé insta el Consell a escoltar el professorat en plena vaga educativa indefinida

Pilar Bernabé acusa el Consell de governar en contra de la ciutadania i li exigix que atenga les demandes del professorat en vaga, al qual atribuïx la defensa de l'educació pública i la igualtat de l'alumnat.

Llull afronta la seua onzena Final a Quatre amb l’opció d’un pòquer històric amb el Reial Madrid

Sergio Llull disputa la seua onzena Final a Quatre de l'Eurolliga amb l'objectiu de conquistar el seu quart títol amb el Reial Madrid i batre diversos rècords individuals.