12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Baixen els contagis per coronavirus a Espanya, però puja la incidència

Espanya ha registrat 7.960 nous positius de covid-19 des de dimecres, fet que deixa la xifra global en 3.559.222 des de l’inici de la pandèmia. Pel que fa a les defuncions, des de l’últim informe n’hi ha hagut 160, i ara la xifra és de 78.726.

La Conselleria de Sanitat de la Comunitat Valenciana ha notificat 168 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 391.268 persones.

Pel que fa a les defuncions, el ministeri de Sanitat xifra en 78.726 el total de morts per coronavirus arreu d’Espanya, 160 més que dimecres. 256 s’han produït en els darrers set dies. A la Comunitat Valenciana s’hi han registrat 5 noves defuncions, des de l’inici de la pandèmia és de 7.359:

En estos moments al conjunt de l’Estat hi ha 8.900 pacients ingressats per la infecció, que ocupen el 7,07% de tots els llits disponibles. 2.212 persones estan ingressades a l’UCI, el 22,1% del total de llits per a crítics. 

Els hospitals valencians tenen, actualment, 216 persones ingressades: 51 a la província de Castelló, amb 11 pacients en UCI; 55 a la província d’Alacant, 12 d’ells en l’UCI; i 110 a la província de València, 29 d’ells en UCI.

 

Un 27,3% de la població espanyola amb una dosi de la vacuna 

D’altra banda, de les 21.092.475 dosis de la vacuna que el govern ha entregat a les comunitats autònomes i a l’Exèrcit fins a este 6 de maig (13.647.075 de Pfizer / BioNtech, 1.776.000 de Moderna, 5.397.000 d’AstraZeneca i 272.400 de Janssen) se n’han administrat fins ara 18.489.580 (12.842.298, 1.178.802, 4.294.681 i 173.799 respectivament), que representen un 87,7% del total. 12.966.552 persones, el 27,3% de la població espanyola, ha rebut almenys una dosi, i n’hi ha 5.696.827 amb la pauta completa, el 12%.

La Comunitat Valenciana ha administrat un total d’1.888.540 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies: 222.307 a Castelló, 699.415 a Alacant i 966.818 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca i la monodosi de Janssen) 576.874 persones.

La Unió Europea ha adquirit fins ara 93.509.245 vacunes, i d’estes, Espanya n’ha rebut el 22,6%, 21.109.635. A les que ha distribuït a les comunitats autònomes cal afegir les 13.650 que s’han entregat a Andorra, les 3.060 pendents d’entrega i les 87.940 que ha rebut l’Exèrcit (fins ara n’ha administrat 75.328, el 85,7%).

 

 

 

 

Últimes notícies

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.

La jutgessa de la dana cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La magistrada que investiga la gestió de la dana ha citat al subsecretari de Justícia i a dos advocats per les contradiccions entre un informe i una versió prèvia. El jutjat afig a la causa l'informe de l'Advocacia i els wasaps Feijoo-Mazon amb acta notarial.

El València encarrila el fitxatge de Sadiq Umar després del seu comiat en Zubieta

El València veu encaminada l'arribada de Sadiq Umar i el davanter s'ha acomiadat dels seus companys en Zubieta. Els clubs negocien un traspàs definitiu.

El PP insta el PSPV a publicar les seues comunicacions de la dana i reclama transparència

Fernando Pastor ha reclamat al PSPV que faça públiques les seues comunicacions del 29 d'octubre de 2024, com ja ha fet el PP. També ha anomenat a consensos en Les Corts i ha alertat de riscos per a la Comunitat davant la reunió Sánchez-ERC.

Compromís denuncia un Nadal a València amb transport col·lapsat i boicot a vianants

Compromís ha acusat a María José Catalá d'impulsar el cotxe privat durant Nadal i de deixar el transport públic desbordat. La coalició reclama una reforma ambiciosa en Colón i advertix de costos per la falta de ZBE.

Indonèsia amplia dos dies la busca del menor valencià desaparegut després del naufragi

Les autoritats indonèsies van estendre fins al divendres el dispositiu per a localitzar al xiquet de 10 anys desaparegut després del naufragi. La pròrroga arriba després d'un dia sense troballes i després de recuperar el cos de Mateo, de 9 anys.