Injecten a desenes de persones vacunes per a gossos en comptes de la del coronavirus

 

Les campanyes de vacunació avancen a un ritme desigual per tot el planeta. Mentre països com Israel o el Regne Unit ja comencen a assaborir el que sembla ser una tornada a la normalitat progressiva, gràcies a l’alt percentatge de població vacunada, a l’Índia travessen la pitjor cara de la pandèmia, amb milers de nous casos diaris i molts més morts dels quals les autoritats arriben a comptabilitzar.

 

 

 

Administren vacunes per a gossos a humans per a combatre el coronavirus

La falta de vacunes ha suposat un important contratemps per als països europeus, i és la responsable del retard que percep una part important de la ciutadania. Ara bé, el que ha ocorregut a Xile supera amb escreix el guió de qualsevol pel·lícula.

 

Segons informa ‘Antena 3 Noticias’, dos veterinaris de la ciutat de Calama, situada en el nord del país hispanoamericà, es troben sota recerca per administrar, presumptament, vacunes per a gossos a diverses persones, com a manera de combatre la Covid-19.

 

Tot hauria succeït fa exactament un any, el mes d’abril de 2020, quan cap país havia autoritzat encara cap vacuna, ni tampoc teníem un tractament eficaç contra el coronavirus. Segons sembla, tal com ha informat la secretària regional del ministeri de Salut del Govern de Xile, Rossana Díaz, un dels acusats hauria compartit un fals estudi sobre l’efectivitat d’esta vacuna en humans.

 

Fins a un centenar d’éssers humans vacunats

Posteriorment, davant l’avanç de la pandèmia a tot el món, els acusats haurien començat a administrar-la a cada vegada més persones, fins a aconseguir el centenar. Les vacunes administrades estaven receptades per a prevenir afeccions com el distemper, el parvovirus, la parainfluenza i altres patologies en gossos.

Encara que les autoritats estan investigant a les dos persones, només s’ha pogut demostrar que una d’elles va arribar a administrar a persones les vacunes per a gossos. «Els antecedents de tots dos professionals han estat enviats a la Fiscalia de Calama, perquè també pot haver-hi sancions penals per a estes accions», va assegurar la funcionària.

Per la seua banda, el Col·legi Mèdic de Veterinaris de Xile va compartir un comunicat en les seues xarxes socials, en el qual assegura que emprendrà accions legals contra els acusats, davant la gravetat dels fets denunciats. «Rebutgem qualsevol activitat realitzada per metges veterinaris que atempten contra la salut de les persones», han insistit des de la institució.

Detecten vacunes falsificades llestes per a distribuir per Europa

La veritat és que les autoritats han anat advertint des de fa temps que l’escassetat de vacunes, i el desconeixement i la desinformació es convertirien en un seriós problema a tot el món. Recentment, per exemple, el director de l’Oficina Europea de Propietat Intel·lectual, Christian Archambeau, va confirmar que a Europa s’han arribat a detectar contenidors plens de falses vacunes.

No es tracta de cap novetat, ja que també s’han intentat colar falses proves de coronavirus, o material sanitari com a mascaretes o equips EPI. Tot això a més de la manca d’esta mena de productes a escala mundial. «Poden ser només ampolletes o grans contenidors, amb líquid que seria per a emplenar-les, o etiquetes», va explicar Archambeau.

La imitació pot arribar a ser gairebé imperceptible, ja que els estafadors donen una especial importància a l’aspecte d’estos productes. «Pot ser que no siga el producte complet en la caixa, però sí tots els elements que són necessaris per a fer l’efecte que els productes són correctes», va afegir.

En el millor dels casos, es tracta d’ampolles farcides d’aigua, encara que també poden contenir productes «perillosos per a la salut». És per això que les autoritats demanen a la ciutadania no adquirir este tipus de productes per internet, sense una base legal.
 

Últimes notícies

Camarero nega qualsevol contacte amb Mazón el dia de la DANA

Susana Camarero, vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge i Igualtat, ha assegurat davant la jutgessa que no va tindre cap contacte amb Carlos Mazón ni amb el seu entorn el dia de la DANA i que va entendre que l’emergència la gestionava Salomé Pradas.

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.