Injecten a desenes de persones vacunes per a gossos en comptes de la del coronavirus

 

Les campanyes de vacunació avancen a un ritme desigual per tot el planeta. Mentre països com Israel o el Regne Unit ja comencen a assaborir el que sembla ser una tornada a la normalitat progressiva, gràcies a l’alt percentatge de població vacunada, a l’Índia travessen la pitjor cara de la pandèmia, amb milers de nous casos diaris i molts més morts dels quals les autoritats arriben a comptabilitzar.

 

 

 

Administren vacunes per a gossos a humans per a combatre el coronavirus

La falta de vacunes ha suposat un important contratemps per als països europeus, i és la responsable del retard que percep una part important de la ciutadania. Ara bé, el que ha ocorregut a Xile supera amb escreix el guió de qualsevol pel·lícula.

 

Segons informa ‘Antena 3 Noticias’, dos veterinaris de la ciutat de Calama, situada en el nord del país hispanoamericà, es troben sota recerca per administrar, presumptament, vacunes per a gossos a diverses persones, com a manera de combatre la Covid-19.

 

Tot hauria succeït fa exactament un any, el mes d’abril de 2020, quan cap país havia autoritzat encara cap vacuna, ni tampoc teníem un tractament eficaç contra el coronavirus. Segons sembla, tal com ha informat la secretària regional del ministeri de Salut del Govern de Xile, Rossana Díaz, un dels acusats hauria compartit un fals estudi sobre l’efectivitat d’esta vacuna en humans.

 

Fins a un centenar d’éssers humans vacunats

Posteriorment, davant l’avanç de la pandèmia a tot el món, els acusats haurien començat a administrar-la a cada vegada més persones, fins a aconseguir el centenar. Les vacunes administrades estaven receptades per a prevenir afeccions com el distemper, el parvovirus, la parainfluenza i altres patologies en gossos.

Encara que les autoritats estan investigant a les dos persones, només s’ha pogut demostrar que una d’elles va arribar a administrar a persones les vacunes per a gossos. «Els antecedents de tots dos professionals han estat enviats a la Fiscalia de Calama, perquè també pot haver-hi sancions penals per a estes accions», va assegurar la funcionària.

Per la seua banda, el Col·legi Mèdic de Veterinaris de Xile va compartir un comunicat en les seues xarxes socials, en el qual assegura que emprendrà accions legals contra els acusats, davant la gravetat dels fets denunciats. «Rebutgem qualsevol activitat realitzada per metges veterinaris que atempten contra la salut de les persones», han insistit des de la institució.

Detecten vacunes falsificades llestes per a distribuir per Europa

La veritat és que les autoritats han anat advertint des de fa temps que l’escassetat de vacunes, i el desconeixement i la desinformació es convertirien en un seriós problema a tot el món. Recentment, per exemple, el director de l’Oficina Europea de Propietat Intel·lectual, Christian Archambeau, va confirmar que a Europa s’han arribat a detectar contenidors plens de falses vacunes.

No es tracta de cap novetat, ja que també s’han intentat colar falses proves de coronavirus, o material sanitari com a mascaretes o equips EPI. Tot això a més de la manca d’esta mena de productes a escala mundial. «Poden ser només ampolletes o grans contenidors, amb líquid que seria per a emplenar-les, o etiquetes», va explicar Archambeau.

La imitació pot arribar a ser gairebé imperceptible, ja que els estafadors donen una especial importància a l’aspecte d’estos productes. «Pot ser que no siga el producte complet en la caixa, però sí tots els elements que són necessaris per a fer l’efecte que els productes són correctes», va afegir.

En el millor dels casos, es tracta d’ampolles farcides d’aigua, encara que també poden contenir productes «perillosos per a la salut». És per això que les autoritats demanen a la ciutadania no adquirir este tipus de productes per internet, sense una base legal.
 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.