11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Injecten a desenes de persones vacunes per a gossos en comptes de la del coronavirus

 

Les campanyes de vacunació avancen a un ritme desigual per tot el planeta. Mentre països com Israel o el Regne Unit ja comencen a assaborir el que sembla ser una tornada a la normalitat progressiva, gràcies a l’alt percentatge de població vacunada, a l’Índia travessen la pitjor cara de la pandèmia, amb milers de nous casos diaris i molts més morts dels quals les autoritats arriben a comptabilitzar.

 

 

 

Administren vacunes per a gossos a humans per a combatre el coronavirus

La falta de vacunes ha suposat un important contratemps per als països europeus, i és la responsable del retard que percep una part important de la ciutadania. Ara bé, el que ha ocorregut a Xile supera amb escreix el guió de qualsevol pel·lícula.

 

Segons informa ‘Antena 3 Noticias’, dos veterinaris de la ciutat de Calama, situada en el nord del país hispanoamericà, es troben sota recerca per administrar, presumptament, vacunes per a gossos a diverses persones, com a manera de combatre la Covid-19.

 

Tot hauria succeït fa exactament un any, el mes d’abril de 2020, quan cap país havia autoritzat encara cap vacuna, ni tampoc teníem un tractament eficaç contra el coronavirus. Segons sembla, tal com ha informat la secretària regional del ministeri de Salut del Govern de Xile, Rossana Díaz, un dels acusats hauria compartit un fals estudi sobre l’efectivitat d’esta vacuna en humans.

 

Fins a un centenar d’éssers humans vacunats

Posteriorment, davant l’avanç de la pandèmia a tot el món, els acusats haurien començat a administrar-la a cada vegada més persones, fins a aconseguir el centenar. Les vacunes administrades estaven receptades per a prevenir afeccions com el distemper, el parvovirus, la parainfluenza i altres patologies en gossos.

Encara que les autoritats estan investigant a les dos persones, només s’ha pogut demostrar que una d’elles va arribar a administrar a persones les vacunes per a gossos. «Els antecedents de tots dos professionals han estat enviats a la Fiscalia de Calama, perquè també pot haver-hi sancions penals per a estes accions», va assegurar la funcionària.

Per la seua banda, el Col·legi Mèdic de Veterinaris de Xile va compartir un comunicat en les seues xarxes socials, en el qual assegura que emprendrà accions legals contra els acusats, davant la gravetat dels fets denunciats. «Rebutgem qualsevol activitat realitzada per metges veterinaris que atempten contra la salut de les persones», han insistit des de la institució.

Detecten vacunes falsificades llestes per a distribuir per Europa

La veritat és que les autoritats han anat advertint des de fa temps que l’escassetat de vacunes, i el desconeixement i la desinformació es convertirien en un seriós problema a tot el món. Recentment, per exemple, el director de l’Oficina Europea de Propietat Intel·lectual, Christian Archambeau, va confirmar que a Europa s’han arribat a detectar contenidors plens de falses vacunes.

No es tracta de cap novetat, ja que també s’han intentat colar falses proves de coronavirus, o material sanitari com a mascaretes o equips EPI. Tot això a més de la manca d’esta mena de productes a escala mundial. «Poden ser només ampolletes o grans contenidors, amb líquid que seria per a emplenar-les, o etiquetes», va explicar Archambeau.

La imitació pot arribar a ser gairebé imperceptible, ja que els estafadors donen una especial importància a l’aspecte d’estos productes. «Pot ser que no siga el producte complet en la caixa, però sí tots els elements que són necessaris per a fer l’efecte que els productes són correctes», va afegir.

En el millor dels casos, es tracta d’ampolles farcides d’aigua, encara que també poden contenir productes «perillosos per a la salut». És per això que les autoritats demanen a la ciutadania no adquirir este tipus de productes per internet, sense una base legal.
 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.