Injecten a desenes de persones vacunes per a gossos en comptes de la del coronavirus

 

Les campanyes de vacunació avancen a un ritme desigual per tot el planeta. Mentre països com Israel o el Regne Unit ja comencen a assaborir el que sembla ser una tornada a la normalitat progressiva, gràcies a l’alt percentatge de població vacunada, a l’Índia travessen la pitjor cara de la pandèmia, amb milers de nous casos diaris i molts més morts dels quals les autoritats arriben a comptabilitzar.

 

 

 

Administren vacunes per a gossos a humans per a combatre el coronavirus

La falta de vacunes ha suposat un important contratemps per als països europeus, i és la responsable del retard que percep una part important de la ciutadania. Ara bé, el que ha ocorregut a Xile supera amb escreix el guió de qualsevol pel·lícula.

 

Segons informa ‘Antena 3 Noticias’, dos veterinaris de la ciutat de Calama, situada en el nord del país hispanoamericà, es troben sota recerca per administrar, presumptament, vacunes per a gossos a diverses persones, com a manera de combatre la Covid-19.

 

Tot hauria succeït fa exactament un any, el mes d’abril de 2020, quan cap país havia autoritzat encara cap vacuna, ni tampoc teníem un tractament eficaç contra el coronavirus. Segons sembla, tal com ha informat la secretària regional del ministeri de Salut del Govern de Xile, Rossana Díaz, un dels acusats hauria compartit un fals estudi sobre l’efectivitat d’esta vacuna en humans.

 

Fins a un centenar d’éssers humans vacunats

Posteriorment, davant l’avanç de la pandèmia a tot el món, els acusats haurien començat a administrar-la a cada vegada més persones, fins a aconseguir el centenar. Les vacunes administrades estaven receptades per a prevenir afeccions com el distemper, el parvovirus, la parainfluenza i altres patologies en gossos.

Encara que les autoritats estan investigant a les dos persones, només s’ha pogut demostrar que una d’elles va arribar a administrar a persones les vacunes per a gossos. «Els antecedents de tots dos professionals han estat enviats a la Fiscalia de Calama, perquè també pot haver-hi sancions penals per a estes accions», va assegurar la funcionària.

Per la seua banda, el Col·legi Mèdic de Veterinaris de Xile va compartir un comunicat en les seues xarxes socials, en el qual assegura que emprendrà accions legals contra els acusats, davant la gravetat dels fets denunciats. «Rebutgem qualsevol activitat realitzada per metges veterinaris que atempten contra la salut de les persones», han insistit des de la institució.

Detecten vacunes falsificades llestes per a distribuir per Europa

La veritat és que les autoritats han anat advertint des de fa temps que l’escassetat de vacunes, i el desconeixement i la desinformació es convertirien en un seriós problema a tot el món. Recentment, per exemple, el director de l’Oficina Europea de Propietat Intel·lectual, Christian Archambeau, va confirmar que a Europa s’han arribat a detectar contenidors plens de falses vacunes.

No es tracta de cap novetat, ja que també s’han intentat colar falses proves de coronavirus, o material sanitari com a mascaretes o equips EPI. Tot això a més de la manca d’esta mena de productes a escala mundial. «Poden ser només ampolletes o grans contenidors, amb líquid que seria per a emplenar-les, o etiquetes», va explicar Archambeau.

La imitació pot arribar a ser gairebé imperceptible, ja que els estafadors donen una especial importància a l’aspecte d’estos productes. «Pot ser que no siga el producte complet en la caixa, però sí tots els elements que són necessaris per a fer l’efecte que els productes són correctes», va afegir.

En el millor dels casos, es tracta d’ampolles farcides d’aigua, encara que també poden contenir productes «perillosos per a la salut». És per això que les autoritats demanen a la ciutadania no adquirir este tipus de productes per internet, sense una base legal.
 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.