Injecten a desenes de persones vacunes per a gossos en comptes de la del coronavirus

 

Les campanyes de vacunació avancen a un ritme desigual per tot el planeta. Mentre països com Israel o el Regne Unit ja comencen a assaborir el que sembla ser una tornada a la normalitat progressiva, gràcies a l’alt percentatge de població vacunada, a l’Índia travessen la pitjor cara de la pandèmia, amb milers de nous casos diaris i molts més morts dels quals les autoritats arriben a comptabilitzar.

 

 

 

Administren vacunes per a gossos a humans per a combatre el coronavirus

La falta de vacunes ha suposat un important contratemps per als països europeus, i és la responsable del retard que percep una part important de la ciutadania. Ara bé, el que ha ocorregut a Xile supera amb escreix el guió de qualsevol pel·lícula.

 

Segons informa ‘Antena 3 Noticias’, dos veterinaris de la ciutat de Calama, situada en el nord del país hispanoamericà, es troben sota recerca per administrar, presumptament, vacunes per a gossos a diverses persones, com a manera de combatre la Covid-19.

 

Tot hauria succeït fa exactament un any, el mes d’abril de 2020, quan cap país havia autoritzat encara cap vacuna, ni tampoc teníem un tractament eficaç contra el coronavirus. Segons sembla, tal com ha informat la secretària regional del ministeri de Salut del Govern de Xile, Rossana Díaz, un dels acusats hauria compartit un fals estudi sobre l’efectivitat d’esta vacuna en humans.

 

Fins a un centenar d’éssers humans vacunats

Posteriorment, davant l’avanç de la pandèmia a tot el món, els acusats haurien començat a administrar-la a cada vegada més persones, fins a aconseguir el centenar. Les vacunes administrades estaven receptades per a prevenir afeccions com el distemper, el parvovirus, la parainfluenza i altres patologies en gossos.

Encara que les autoritats estan investigant a les dos persones, només s’ha pogut demostrar que una d’elles va arribar a administrar a persones les vacunes per a gossos. «Els antecedents de tots dos professionals han estat enviats a la Fiscalia de Calama, perquè també pot haver-hi sancions penals per a estes accions», va assegurar la funcionària.

Per la seua banda, el Col·legi Mèdic de Veterinaris de Xile va compartir un comunicat en les seues xarxes socials, en el qual assegura que emprendrà accions legals contra els acusats, davant la gravetat dels fets denunciats. «Rebutgem qualsevol activitat realitzada per metges veterinaris que atempten contra la salut de les persones», han insistit des de la institució.

Detecten vacunes falsificades llestes per a distribuir per Europa

La veritat és que les autoritats han anat advertint des de fa temps que l’escassetat de vacunes, i el desconeixement i la desinformació es convertirien en un seriós problema a tot el món. Recentment, per exemple, el director de l’Oficina Europea de Propietat Intel·lectual, Christian Archambeau, va confirmar que a Europa s’han arribat a detectar contenidors plens de falses vacunes.

No es tracta de cap novetat, ja que també s’han intentat colar falses proves de coronavirus, o material sanitari com a mascaretes o equips EPI. Tot això a més de la manca d’esta mena de productes a escala mundial. «Poden ser només ampolletes o grans contenidors, amb líquid que seria per a emplenar-les, o etiquetes», va explicar Archambeau.

La imitació pot arribar a ser gairebé imperceptible, ja que els estafadors donen una especial importància a l’aspecte d’estos productes. «Pot ser que no siga el producte complet en la caixa, però sí tots els elements que són necessaris per a fer l’efecte que els productes són correctes», va afegir.

En el millor dels casos, es tracta d’ampolles farcides d’aigua, encara que també poden contenir productes «perillosos per a la salut». És per això que les autoritats demanen a la ciutadania no adquirir este tipus de productes per internet, sense una base legal.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.