Quins efectes secundaris genera la tercera dosi de Pfizer?

 

La tercera dosi de la vacuna contra la COVID-19 va començar a administrar-se fa més d’una setmana a Espanya. El grup de persones que poden rebre-la ha anat augmentant a poc a poc.

Al principi, el Govern va decidir que només s’inocularia este tercer sèrum a les persones immunodeprimides. No obstant això, fa uns dies, l’Executiu va ampliar l’administració de la dosi de reforç als ancians en residències i als individus del grup de risc.

El Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys, segons ha explicat en un comunicat Pfizer i BioNTech. La tercera dosi s’administrarà al país si el decideix l’agència de medicaments estatunidenc.

Esta dosi, igual que les altres dos anteriors, també té efectes secundaris.

Les farmacèutiques Pfizer i BioNTech expliquen en comunicat que el Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels EUA (VRBPAC) ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys. Una posició que es complirà si ho decideix l’agència de medicaments estatunidenc, la FDA per les seues sigles en anglés.

 

Els efectes secundaris informats de Pfizer

 

Un estudi realitzat pel Ministeri de Salut d’Israel i publicat en The New England Journal of Medicine va revelar que els esdeveniments adversos informats van ser més baixos que els observats després de la segona dosi.

No obstant això, les farmacèutiques expliquen en comunicat les reaccions adverses que es poden experimentar després de la vacunació.

 

Reacció al·lèrgica greu

 

Els senyals d’esta mena de reacció al·lèrgica són: dificultat per a respirar, inflor de la cara i la gola, batecs cardíacs ràpids, a més d’una erupció en tot el cos, marejos i feblesa.

 

Miocarditis i pericarditis

 

Altres efectes adversos que han observat els investigadors són miocarditis i pericarditis. La miocarditis és una inflamació del múscul cardíac, mentre que la pericarditis és la inflamació del revestiment exterior del cor.

En la majoria de persones vacunades que han patit estos efectes van començar a notar-los al cap de pocs dies de rebre la segona dosi de la vacuna. No obstant això, la possibilitat de patir estos símptomes després de la vacuna és molt baixa.

Les persones que després de rebre la vacunen noten dolor de pit, dificultat per a respirar, sentiments de tindre un cor accelerat, palpitant o palpitant, han d’acudir a l’hospital.

Altres efectes secundaris

 

La vacuna també pot produir altres efectes secundaris més lleus com a cansament, mal de cap, granellada, picor o inflor de la cara, dolor en el lloc de la injecció, dolor muscular, esgarrifances, dolor en les articulacions, febre, enrogiment en el lloc de la injecció, nàusees, ganglis limfàtics inflamats, diarrea i vòmits.

Últimes notícies

La Fe lidera de nou a Espanya els trasplantaments de medul·la òssia

L'Hospital La Fe de València torna a situar-se com el centre espanyol amb major nombre de trasplantaments de medul·la òssia, amb 172 intervencions en 2024, i consolida el seu paper com a referent en els procediments al·logènics més complexos.

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.