Quins efectes secundaris genera la tercera dosi de Pfizer?

 

La tercera dosi de la vacuna contra la COVID-19 va començar a administrar-se fa més d’una setmana a Espanya. El grup de persones que poden rebre-la ha anat augmentant a poc a poc.

Al principi, el Govern va decidir que només s’inocularia este tercer sèrum a les persones immunodeprimides. No obstant això, fa uns dies, l’Executiu va ampliar l’administració de la dosi de reforç als ancians en residències i als individus del grup de risc.

El Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys, segons ha explicat en un comunicat Pfizer i BioNTech. La tercera dosi s’administrarà al país si el decideix l’agència de medicaments estatunidenc.

Esta dosi, igual que les altres dos anteriors, també té efectes secundaris.

Les farmacèutiques Pfizer i BioNTech expliquen en comunicat que el Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels EUA (VRBPAC) ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys. Una posició que es complirà si ho decideix l’agència de medicaments estatunidenc, la FDA per les seues sigles en anglés.

 

Els efectes secundaris informats de Pfizer

 

Un estudi realitzat pel Ministeri de Salut d’Israel i publicat en The New England Journal of Medicine va revelar que els esdeveniments adversos informats van ser més baixos que els observats després de la segona dosi.

No obstant això, les farmacèutiques expliquen en comunicat les reaccions adverses que es poden experimentar després de la vacunació.

 

Reacció al·lèrgica greu

 

Els senyals d’esta mena de reacció al·lèrgica són: dificultat per a respirar, inflor de la cara i la gola, batecs cardíacs ràpids, a més d’una erupció en tot el cos, marejos i feblesa.

 

Miocarditis i pericarditis

 

Altres efectes adversos que han observat els investigadors són miocarditis i pericarditis. La miocarditis és una inflamació del múscul cardíac, mentre que la pericarditis és la inflamació del revestiment exterior del cor.

En la majoria de persones vacunades que han patit estos efectes van començar a notar-los al cap de pocs dies de rebre la segona dosi de la vacuna. No obstant això, la possibilitat de patir estos símptomes després de la vacuna és molt baixa.

Les persones que després de rebre la vacunen noten dolor de pit, dificultat per a respirar, sentiments de tindre un cor accelerat, palpitant o palpitant, han d’acudir a l’hospital.

Altres efectes secundaris

 

La vacuna també pot produir altres efectes secundaris més lleus com a cansament, mal de cap, granellada, picor o inflor de la cara, dolor en el lloc de la injecció, dolor muscular, esgarrifances, dolor en les articulacions, febre, enrogiment en el lloc de la injecció, nàusees, ganglis limfàtics inflamats, diarrea i vòmits.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU