Quins efectes secundaris genera la tercera dosi de Pfizer?

 

La tercera dosi de la vacuna contra la COVID-19 va començar a administrar-se fa més d’una setmana a Espanya. El grup de persones que poden rebre-la ha anat augmentant a poc a poc.

Al principi, el Govern va decidir que només s’inocularia este tercer sèrum a les persones immunodeprimides. No obstant això, fa uns dies, l’Executiu va ampliar l’administració de la dosi de reforç als ancians en residències i als individus del grup de risc.

El Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys, segons ha explicat en un comunicat Pfizer i BioNTech. La tercera dosi s’administrarà al país si el decideix l’agència de medicaments estatunidenc.

Esta dosi, igual que les altres dos anteriors, també té efectes secundaris.

Les farmacèutiques Pfizer i BioNTech expliquen en comunicat que el Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels EUA (VRBPAC) ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys. Una posició que es complirà si ho decideix l’agència de medicaments estatunidenc, la FDA per les seues sigles en anglés.

 

Els efectes secundaris informats de Pfizer

 

Un estudi realitzat pel Ministeri de Salut d’Israel i publicat en The New England Journal of Medicine va revelar que els esdeveniments adversos informats van ser més baixos que els observats després de la segona dosi.

No obstant això, les farmacèutiques expliquen en comunicat les reaccions adverses que es poden experimentar després de la vacunació.

 

Reacció al·lèrgica greu

 

Els senyals d’esta mena de reacció al·lèrgica són: dificultat per a respirar, inflor de la cara i la gola, batecs cardíacs ràpids, a més d’una erupció en tot el cos, marejos i feblesa.

 

Miocarditis i pericarditis

 

Altres efectes adversos que han observat els investigadors són miocarditis i pericarditis. La miocarditis és una inflamació del múscul cardíac, mentre que la pericarditis és la inflamació del revestiment exterior del cor.

En la majoria de persones vacunades que han patit estos efectes van començar a notar-los al cap de pocs dies de rebre la segona dosi de la vacuna. No obstant això, la possibilitat de patir estos símptomes després de la vacuna és molt baixa.

Les persones que després de rebre la vacunen noten dolor de pit, dificultat per a respirar, sentiments de tindre un cor accelerat, palpitant o palpitant, han d’acudir a l’hospital.

Altres efectes secundaris

 

La vacuna també pot produir altres efectes secundaris més lleus com a cansament, mal de cap, granellada, picor o inflor de la cara, dolor en el lloc de la injecció, dolor muscular, esgarrifances, dolor en les articulacions, febre, enrogiment en el lloc de la injecció, nàusees, ganglis limfàtics inflamats, diarrea i vòmits.

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.