Quins efectes secundaris genera la tercera dosi de Pfizer?

 

La tercera dosi de la vacuna contra la COVID-19 va començar a administrar-se fa més d’una setmana a Espanya. El grup de persones que poden rebre-la ha anat augmentant a poc a poc.

Al principi, el Govern va decidir que només s’inocularia este tercer sèrum a les persones immunodeprimides. No obstant això, fa uns dies, l’Executiu va ampliar l’administració de la dosi de reforç als ancians en residències i als individus del grup de risc.

El Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys, segons ha explicat en un comunicat Pfizer i BioNTech. La tercera dosi s’administrarà al país si el decideix l’agència de medicaments estatunidenc.

Esta dosi, igual que les altres dos anteriors, també té efectes secundaris.

Les farmacèutiques Pfizer i BioNTech expliquen en comunicat que el Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels EUA (VRBPAC) ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys. Una posició que es complirà si ho decideix l’agència de medicaments estatunidenc, la FDA per les seues sigles en anglés.

 

Els efectes secundaris informats de Pfizer

 

Un estudi realitzat pel Ministeri de Salut d’Israel i publicat en The New England Journal of Medicine va revelar que els esdeveniments adversos informats van ser més baixos que els observats després de la segona dosi.

No obstant això, les farmacèutiques expliquen en comunicat les reaccions adverses que es poden experimentar després de la vacunació.

 

Reacció al·lèrgica greu

 

Els senyals d’esta mena de reacció al·lèrgica són: dificultat per a respirar, inflor de la cara i la gola, batecs cardíacs ràpids, a més d’una erupció en tot el cos, marejos i feblesa.

 

Miocarditis i pericarditis

 

Altres efectes adversos que han observat els investigadors són miocarditis i pericarditis. La miocarditis és una inflamació del múscul cardíac, mentre que la pericarditis és la inflamació del revestiment exterior del cor.

En la majoria de persones vacunades que han patit estos efectes van començar a notar-los al cap de pocs dies de rebre la segona dosi de la vacuna. No obstant això, la possibilitat de patir estos símptomes després de la vacuna és molt baixa.

Les persones que després de rebre la vacunen noten dolor de pit, dificultat per a respirar, sentiments de tindre un cor accelerat, palpitant o palpitant, han d’acudir a l’hospital.

Altres efectes secundaris

 

La vacuna també pot produir altres efectes secundaris més lleus com a cansament, mal de cap, granellada, picor o inflor de la cara, dolor en el lloc de la injecció, dolor muscular, esgarrifances, dolor en les articulacions, febre, enrogiment en el lloc de la injecció, nàusees, ganglis limfàtics inflamats, diarrea i vòmits.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.