Quins efectes secundaris genera la tercera dosi de Pfizer?

 

La tercera dosi de la vacuna contra la COVID-19 va començar a administrar-se fa més d’una setmana a Espanya. El grup de persones que poden rebre-la ha anat augmentant a poc a poc.

Al principi, el Govern va decidir que només s’inocularia este tercer sèrum a les persones immunodeprimides. No obstant això, fa uns dies, l’Executiu va ampliar l’administració de la dosi de reforç als ancians en residències i als individus del grup de risc.

El Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels Estats Units ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys, segons ha explicat en un comunicat Pfizer i BioNTech. La tercera dosi s’administrarà al país si el decideix l’agència de medicaments estatunidenc.

Esta dosi, igual que les altres dos anteriors, també té efectes secundaris.

Les farmacèutiques Pfizer i BioNTech expliquen en comunicat que el Comité Assessor de Vacunes i Productes Biològics Relacionats de l’Administració d’Aliments i Medicaments dels EUA (VRBPAC) ha votat a favor que s’administre una dosi de reforç en persones de 65 anys. Una posició que es complirà si ho decideix l’agència de medicaments estatunidenc, la FDA per les seues sigles en anglés.

 

Els efectes secundaris informats de Pfizer

 

Un estudi realitzat pel Ministeri de Salut d’Israel i publicat en The New England Journal of Medicine va revelar que els esdeveniments adversos informats van ser més baixos que els observats després de la segona dosi.

No obstant això, les farmacèutiques expliquen en comunicat les reaccions adverses que es poden experimentar després de la vacunació.

 

Reacció al·lèrgica greu

 

Els senyals d’esta mena de reacció al·lèrgica són: dificultat per a respirar, inflor de la cara i la gola, batecs cardíacs ràpids, a més d’una erupció en tot el cos, marejos i feblesa.

 

Miocarditis i pericarditis

 

Altres efectes adversos que han observat els investigadors són miocarditis i pericarditis. La miocarditis és una inflamació del múscul cardíac, mentre que la pericarditis és la inflamació del revestiment exterior del cor.

En la majoria de persones vacunades que han patit estos efectes van començar a notar-los al cap de pocs dies de rebre la segona dosi de la vacuna. No obstant això, la possibilitat de patir estos símptomes després de la vacuna és molt baixa.

Les persones que després de rebre la vacunen noten dolor de pit, dificultat per a respirar, sentiments de tindre un cor accelerat, palpitant o palpitant, han d’acudir a l’hospital.

Altres efectes secundaris

 

La vacuna també pot produir altres efectes secundaris més lleus com a cansament, mal de cap, granellada, picor o inflor de la cara, dolor en el lloc de la injecció, dolor muscular, esgarrifances, dolor en les articulacions, febre, enrogiment en el lloc de la injecció, nàusees, ganglis limfàtics inflamats, diarrea i vòmits.

Últimes notícies

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.

L’ampliació de l’Hospital de Torrevieja sumarà 457 llits i 667 sanitaris amb una inversió de 175 milions

L’Hospital Universitari de Torrevieja augmentarà un 75 % la superfície, tindrà 457 llits i 150 consultes externes, i contractarà 667 professionals en tres fases fins a completar el nou complex sanitari.

El professorat públic reprén les protestes i recorda que la lluita continua als instituts

Docents de la xarxa pública no universitària s’han concentrat als centres de la Comunitat Valenciana per avisar que la lluita iniciada el curs passat continua i que la vaga indefinida està suspesa però no desconvocada.

Neal Sako continua de baixa pel pubis i el València Basket fitxa Jasiel Rivero per un mes

Neal Sako continua recuperant-se de unes molèsties al pubis que li han impedit iniciar la temporada amb el València Basket, que ha reaccionat fitxant el cubà Jasiel Rivero per un mes abans de la Supercopa.

Un València en crisi busca reaccionar en la visita al Sevilla sòlid

El Sevilla rep divendres un València colista i ple de baixes en un duel clau per al futur de Carlos Corberán a Mestalla.