Elx alerta que la pressió hospitalària és «insuportable» i demana reduir el contacte social

 

L’alcalde d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), Carlos González, ha manifestat este dilluns la seua preocupació davant de l’increment «substancial i alarmant» de contagis en la localitat per Covid-19. D’eixa manera, ha alertat que a hores d’ara la pressió hospitalària és «insuportable», pel que ha fet una crida al fet que reduir «al màxim» el contacte social.

 

«Estem vivint una situació extremadament complicada. Ens trobem prop del col·lapse», ha assenyalat González en un comunicat municipal. A demés, el primer edil ha exposat que en els últims set dies el número d’ingressats en UCI «ha crescut un 52%, mentres que en planta han augmentat un 93%».

 

Per això, el primer edil ha advertit que amb este ritme de creixement «en molt pocs dies podríem estar en una situació en la que el nostre sistema sanitari no podria suportar la demanda assistencial derivada de la pandèmia». D’altra banda, ha reconegut la «gran faena» de l’exèrcit de Terra amb la seua unitat NBQ a la ciutat il·licitana després de la intervenció que ha dut a terme en l’Asil de San José, a on un total de 20 militars han acudit a desinfectar el centre.

 

Acord amb les residències del municipi

En la mateixa línia, l’Ajuntament ha comunicat que s’ha conseguit un acord amb les cinc residències d’ancians d’Elx per a fer trobades de coordinació periòdiques, amb la intenció de «millorar la gestió de les seues necessitats» en l’actual context de pandèmia.

 

L’augment dels contagis ha motivat al consistori a oferir a les residències una coordinació única per a «millorar l’eficàcia de resultats». D’esta manera, s’organitzaran en l’edifici municipal reunions conjuntes de coordinació amb representants de les cinc residències d’ancians que hi ha a Elx: Sènior, Domusvi l’Aljub, Domusvi Carrús, Residència de la 3a Edat d’Altabix i l’Asil de San José.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.