13.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Elx alerta que la pressió hospitalària és «insuportable» i demana reduir el contacte social

 

L’alcalde d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), Carlos González, ha manifestat este dilluns la seua preocupació davant de l’increment «substancial i alarmant» de contagis en la localitat per Covid-19. D’eixa manera, ha alertat que a hores d’ara la pressió hospitalària és «insuportable», pel que ha fet una crida al fet que reduir «al màxim» el contacte social.

 

«Estem vivint una situació extremadament complicada. Ens trobem prop del col·lapse», ha assenyalat González en un comunicat municipal. A demés, el primer edil ha exposat que en els últims set dies el número d’ingressats en UCI «ha crescut un 52%, mentres que en planta han augmentat un 93%».

 

Per això, el primer edil ha advertit que amb este ritme de creixement «en molt pocs dies podríem estar en una situació en la que el nostre sistema sanitari no podria suportar la demanda assistencial derivada de la pandèmia». D’altra banda, ha reconegut la «gran faena» de l’exèrcit de Terra amb la seua unitat NBQ a la ciutat il·licitana després de la intervenció que ha dut a terme en l’Asil de San José, a on un total de 20 militars han acudit a desinfectar el centre.

 

Acord amb les residències del municipi

En la mateixa línia, l’Ajuntament ha comunicat que s’ha conseguit un acord amb les cinc residències d’ancians d’Elx per a fer trobades de coordinació periòdiques, amb la intenció de «millorar la gestió de les seues necessitats» en l’actual context de pandèmia.

 

L’augment dels contagis ha motivat al consistori a oferir a les residències una coordinació única per a «millorar l’eficàcia de resultats». D’esta manera, s’organitzaran en l’edifici municipal reunions conjuntes de coordinació amb representants de les cinc residències d’ancians que hi ha a Elx: Sènior, Domusvi l’Aljub, Domusvi Carrús, Residència de la 3a Edat d’Altabix i l’Asil de San José.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.