13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Elx alerta que la pressió hospitalària és «insuportable» i demana reduir el contacte social

 

L’alcalde d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), Carlos González, ha manifestat este dilluns la seua preocupació davant de l’increment «substancial i alarmant» de contagis en la localitat per Covid-19. D’eixa manera, ha alertat que a hores d’ara la pressió hospitalària és «insuportable», pel que ha fet una crida al fet que reduir «al màxim» el contacte social.

 

«Estem vivint una situació extremadament complicada. Ens trobem prop del col·lapse», ha assenyalat González en un comunicat municipal. A demés, el primer edil ha exposat que en els últims set dies el número d’ingressats en UCI «ha crescut un 52%, mentres que en planta han augmentat un 93%».

 

Per això, el primer edil ha advertit que amb este ritme de creixement «en molt pocs dies podríem estar en una situació en la que el nostre sistema sanitari no podria suportar la demanda assistencial derivada de la pandèmia». D’altra banda, ha reconegut la «gran faena» de l’exèrcit de Terra amb la seua unitat NBQ a la ciutat il·licitana després de la intervenció que ha dut a terme en l’Asil de San José, a on un total de 20 militars han acudit a desinfectar el centre.

 

Acord amb les residències del municipi

En la mateixa línia, l’Ajuntament ha comunicat que s’ha conseguit un acord amb les cinc residències d’ancians d’Elx per a fer trobades de coordinació periòdiques, amb la intenció de «millorar la gestió de les seues necessitats» en l’actual context de pandèmia.

 

L’augment dels contagis ha motivat al consistori a oferir a les residències una coordinació única per a «millorar l’eficàcia de resultats». D’esta manera, s’organitzaran en l’edifici municipal reunions conjuntes de coordinació amb representants de les cinc residències d’ancians que hi ha a Elx: Sènior, Domusvi l’Aljub, Domusvi Carrús, Residència de la 3a Edat d’Altabix i l’Asil de San José.

Últimes notícies

Etta es presenta al Bernabéu amb el mercat en ebullició i sense marcar des d’octubre

Etta Eyong arriba al Bernabéu amb el Llevant en plena ratxa sense gols des del 26 d'octubre i amb el seu futur agitat pel mercat. Després de la Copa Àfrica, podria tornar a l'onze.

Bussejadors de l’Armada neutralitzen un obús de la Guerra Civil en una platja de Dénia

Un equip especialitzat de l'Armada ha neutralitzat un obús de la Guerra Civil a la platja de Les Albaranas, a Dénia, mitjançant una detonació controlada. L'operació es va coordinar amb forces de seguretat i servicis d'emergència.

El president d’Aena titlla de ‘penós’ el model de l’aeroport de Castelló

El president d'Aena ha qualificat 'penós' el model de Castelló per la seua inversió a fons perdut i el gasto anual de 20 milions. Ha defés una pujada moderada de taxes per a finançar una inversió regulada 4,5 vegades major i ha advertit contra transferències autonòmiques i rebaixes arbitràries.

Sanitat indemnitza amb 155.762 euros la mort d’un pacient pel retard en el seu diagnòstic

Sanitat ha estimat parcialment una reclamació i ha pagat 155.762 euros a la família d'un pacient mort després de demorar-se el seu diagnòstic i tractament. La resolució reconeix retards injustificats i pèrdua d'oportunitat diagnòstica, que fixa en un 34%.

Renovació de 17 milions al campus de la Universitat d’Alacant abans del 50 aniversari

La Universitat d'Alacant destinarà 17 milions enguany a modernitzar el campus de Sant Vicent del Raspeig i preparar la commemoració de 2029. El pla inclou obres en facultats, estabilitat del professorat associat i nous servicis com la Casa dels Estudiants.

La Fiscalia demana al Suprem mantindre a la presó a Ábalos per risc de fugida

Anticorrupció ha sol·licitat al Suprem que Ábalos continue a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí del cas Koldo. La decisió es coneixerà la setmana vinent.

La Comunitat Valenciana necessita 26.929 places residencials per a majors i és de les quals menys cobertura pública té

La Comunitat Valenciana concentra juntament amb Andalusia el major dèficit de places per a majors: 26.929 i 36.327, respectivament. El desajustament creix per l'estirada demogràfica i la lenta creació de recursos.

Investiguen la mort d’un xiquet de 9 anys després de caure des d’un sèptim pis a Sagunt

La Policia Nacional investiga la mort d'un xiquet de 9 anys precipitat des d'un sèptim pis a Sagunt en la matinada entre Nit de Nadal i Nadal. La UFAM analitza el context i no s'aprecien indicis d'assetjament escolar.