Una empresa valenciana crea el primer test PCR de saliva que es fa des de casa

 

L’empresa biotecnològica valenciana Igenomix ha posat en el mercat el primer test PCR de saliva per a la detecció del Covid-19 que es fa des de casa, amb la finalitat de previndre riscos associats als desplaçaments. El test, que està destinat a la detecció qualitativa de l’àcid nucleic del SARS-CoV-2 en mostres del tracte respiratori superior, és una prova PCR que pot ser recollida fàcilment pel pacient, depositant un poc de saliva en un recipient, segons ha explicat el director de Màrqueting de la signatura, Gonzalo Echavarría.

 

El nou test d’Igenomix se sol·licita per internet i es rep en molt poques hores en casa. La caixa conté les instruccions de recollida i un xicotet recipient a on el pacient pot dipositar la saliva, després d’haver guardat «un micro dejuni» de 30 minuts. Segellat el recipient a on s’ha posat la saliva i introduït de nou en la caixa, la prova és recollida per un missatger d’Igenomix, que s’encarrega de portar-la al laboratori central per al seu processament.

 

Els resultats estan disponibles en 24 hores a partir de la recepció de la mostra en els laboratoris, i el pacient rep un correu electrònic amb el resultat de la prova. L’empresa assenyala que la PCR és la tècnica reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut com Gold Standard (test de referència) i, per tant, la més segura per a determinar un positiu o negatiu en l’individu.

 

La companyia valenciana es dedica a la salut i a la genètica reproductiva, i des de l’inici de la pandèmia, els seus laboratoris van ampliar els seus servicis per a testar per PCR i Anticossos als ciutadans de la majoria dels països en els que es troba present. Ha posat en marxa diferents iniciatives com la del test sense baixar del cotxe en alguns aparcaments de grans ciutats del món.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oviedo s’imposa 1-0 a un València sense mordent

L'Oviedo, malgrat la seua condició de cuera, va firmar la seua quarta victòria de lliga en superar 1-0 al València en el Carlos Tartiere. David Costas va decidir i el VAR va anul·lar el 2-0 en el 77.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze del Reial Madrid davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en la medul·lar per a rebre a l'Elx. L'equip ajusta peces amb deu baixes.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vent del nord amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló. L'episodi s'estén per trams i afecta també a València i Alacant.

Carvajal, Fran García i Camavinga, novetats en l’onze de Arbeloa davant l’Elx

Arbeloa introduïx a Carvajal i Fran García en els laterals i a Camavinga en el centre. Amb deu baixes, reserva a Alexander-Arnold i a Arda Güler i manté a Thiago Pitarch.

David Costas avança a l’Oviedo davant el València amb un gol en la primera part (1-0)

David Costas va marcar a la mitja hora i va posar per davant a l'Oviedo davant el València en el Carlos Tartiere. El 1-0 va reflectir la superioritat local en la primera part.

Gayà aconseguix els 400 partits amb el València i és ja el sèptim amb més trobades

El capità del València va aconseguir els 400 partits oficials en ser titular davant l'Oviedo i va empatar amb Enrique Saura com sèptim de la història del club.

Metrovalencia oferirà servicis mínims del 80% del 15 al 19 de març durant els aturs

FGV aplicarà una cobertura del 80% en Metrovalencia i del 75% en el TRAM d'Alacant entre el 15 i el 19 de març. Hi haurà franges d'aturs el diumenge i el dilluns.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

La comissió Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de les Falles 2026 amb una escena de taller firmada per Zvonimir Ostoic (Zeta). L'elecció, amb 9.190 dels 53.661 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá infantil.