10 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Una empresa valenciana crea el primer test PCR de saliva que es fa des de casa

 

L’empresa biotecnològica valenciana Igenomix ha posat en el mercat el primer test PCR de saliva per a la detecció del Covid-19 que es fa des de casa, amb la finalitat de previndre riscos associats als desplaçaments. El test, que està destinat a la detecció qualitativa de l’àcid nucleic del SARS-CoV-2 en mostres del tracte respiratori superior, és una prova PCR que pot ser recollida fàcilment pel pacient, depositant un poc de saliva en un recipient, segons ha explicat el director de Màrqueting de la signatura, Gonzalo Echavarría.

 

El nou test d’Igenomix se sol·licita per internet i es rep en molt poques hores en casa. La caixa conté les instruccions de recollida i un xicotet recipient a on el pacient pot dipositar la saliva, després d’haver guardat «un micro dejuni» de 30 minuts. Segellat el recipient a on s’ha posat la saliva i introduït de nou en la caixa, la prova és recollida per un missatger d’Igenomix, que s’encarrega de portar-la al laboratori central per al seu processament.

 

Els resultats estan disponibles en 24 hores a partir de la recepció de la mostra en els laboratoris, i el pacient rep un correu electrònic amb el resultat de la prova. L’empresa assenyala que la PCR és la tècnica reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut com Gold Standard (test de referència) i, per tant, la més segura per a determinar un positiu o negatiu en l’individu.

 

La companyia valenciana es dedica a la salut i a la genètica reproductiva, i des de l’inici de la pandèmia, els seus laboratoris van ampliar els seus servicis per a testar per PCR i Anticossos als ciutadans de la majoria dels països en els que es troba present. Ha posat en marxa diferents iniciatives com la del test sense baixar del cotxe en alguns aparcaments de grans ciutats del món.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.