Els escolars valencians de 16, 17 i 18 anys començaran a vacunar-se a la fi de la setmana pròxima

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, s’han reunit aquest matí per a abordar el procés de vacunació de l’alumnat valencià.

 

Després de la trobada, la consellera de Sanitat ha assenyalat que la campanya de vacunació entrarà en la recta final la setmana que ve amb l’acceleració i l’avançament dels terminis de la immunització escolar, de manera que abans de l’inici de curs tot l’alumnat major de 12 anys (inclosos) començarà les classes amb, almenys, una dosi administrada. 

 

La setmana vinent començarà a vacunar-se a la població de 18, 17 i 16 anys, que correspon als cursos de Batxillerat, Formació Professional i 4t de l’ESO. Aquest nou termini suposa un avançament de més de dues setmanes respecte al calendari inicialment previst.

 

Següent torn de vacunació: grup d’edat de 12 1 15 anys

Les dues setmanes següents serà el torn del grup d’edat de 12 a 15 anys (la resta de cursos de l’ESO), que ja hauran rebut la seua primera dosi abans del 8 de setembre, data prevista per a l’inici de les classes.

 

Ana Barceló ha recordat que existeix la possibilitat de comunicar a la Conselleria de Sanitat les dates en les quals les persones susceptibles de ser citades estaran de vacances i no podran per això acudir a vacunar-se. 

 

Per això, la consellera de Sanitat ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania perquè es trasllade aquesta informació a la Conselleria a través de l’SMS que s’enviarà a totes aquestes persones o de la web gva.sant, de manera que es puga assegurar al màxim l’assistència a les cites per a vacunar-se i agilitar així el procés. 

 

Ana Barceló també ha recordat que la immunització d’aquests grups d’edat tindrà lloc en els punts de vacunació desplegats en tot el territori, i que, d’acord amb la normativa legal vigent, els menors de 16 anys hauran d’acudir o acompanyats o amb una autorització dels seus pares o tutors. 

 

Per part seua, el conseller d’Educació ha mostrat la seua satisfacció per començar les classes amb la població escolar vacunada i ha destacat que aquest inici de curs serà encara més segur que l’anterior en començar amb tot el professorat vacunat així com amb, almenys, la primera dosi en l’alumnat de Formació Professional, Batxillerat i educació secundària.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.