Els escolars valencians de 16, 17 i 18 anys començaran a vacunar-se a la fi de la setmana pròxima

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, s’han reunit aquest matí per a abordar el procés de vacunació de l’alumnat valencià.

 

Després de la trobada, la consellera de Sanitat ha assenyalat que la campanya de vacunació entrarà en la recta final la setmana que ve amb l’acceleració i l’avançament dels terminis de la immunització escolar, de manera que abans de l’inici de curs tot l’alumnat major de 12 anys (inclosos) començarà les classes amb, almenys, una dosi administrada. 

 

La setmana vinent començarà a vacunar-se a la població de 18, 17 i 16 anys, que correspon als cursos de Batxillerat, Formació Professional i 4t de l’ESO. Aquest nou termini suposa un avançament de més de dues setmanes respecte al calendari inicialment previst.

 

Següent torn de vacunació: grup d’edat de 12 1 15 anys

Les dues setmanes següents serà el torn del grup d’edat de 12 a 15 anys (la resta de cursos de l’ESO), que ja hauran rebut la seua primera dosi abans del 8 de setembre, data prevista per a l’inici de les classes.

 

Ana Barceló ha recordat que existeix la possibilitat de comunicar a la Conselleria de Sanitat les dates en les quals les persones susceptibles de ser citades estaran de vacances i no podran per això acudir a vacunar-se. 

 

Per això, la consellera de Sanitat ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania perquè es trasllade aquesta informació a la Conselleria a través de l’SMS que s’enviarà a totes aquestes persones o de la web gva.sant, de manera que es puga assegurar al màxim l’assistència a les cites per a vacunar-se i agilitar així el procés. 

 

Ana Barceló també ha recordat que la immunització d’aquests grups d’edat tindrà lloc en els punts de vacunació desplegats en tot el territori, i que, d’acord amb la normativa legal vigent, els menors de 16 anys hauran d’acudir o acompanyats o amb una autorització dels seus pares o tutors. 

 

Per part seua, el conseller d’Educació ha mostrat la seua satisfacció per començar les classes amb la població escolar vacunada i ha destacat que aquest inici de curs serà encara més segur que l’anterior en començar amb tot el professorat vacunat així com amb, almenys, la primera dosi en l’alumnat de Formació Professional, Batxillerat i educació secundària.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.