Els escolars valencians de 16, 17 i 18 anys començaran a vacunar-se a la fi de la setmana pròxima

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, s’han reunit aquest matí per a abordar el procés de vacunació de l’alumnat valencià.

 

Després de la trobada, la consellera de Sanitat ha assenyalat que la campanya de vacunació entrarà en la recta final la setmana que ve amb l’acceleració i l’avançament dels terminis de la immunització escolar, de manera que abans de l’inici de curs tot l’alumnat major de 12 anys (inclosos) començarà les classes amb, almenys, una dosi administrada. 

 

La setmana vinent començarà a vacunar-se a la població de 18, 17 i 16 anys, que correspon als cursos de Batxillerat, Formació Professional i 4t de l’ESO. Aquest nou termini suposa un avançament de més de dues setmanes respecte al calendari inicialment previst.

 

Següent torn de vacunació: grup d’edat de 12 1 15 anys

Les dues setmanes següents serà el torn del grup d’edat de 12 a 15 anys (la resta de cursos de l’ESO), que ja hauran rebut la seua primera dosi abans del 8 de setembre, data prevista per a l’inici de les classes.

 

Ana Barceló ha recordat que existeix la possibilitat de comunicar a la Conselleria de Sanitat les dates en les quals les persones susceptibles de ser citades estaran de vacances i no podran per això acudir a vacunar-se. 

 

Per això, la consellera de Sanitat ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania perquè es trasllade aquesta informació a la Conselleria a través de l’SMS que s’enviarà a totes aquestes persones o de la web gva.sant, de manera que es puga assegurar al màxim l’assistència a les cites per a vacunar-se i agilitar així el procés. 

 

Ana Barceló també ha recordat que la immunització d’aquests grups d’edat tindrà lloc en els punts de vacunació desplegats en tot el territori, i que, d’acord amb la normativa legal vigent, els menors de 16 anys hauran d’acudir o acompanyats o amb una autorització dels seus pares o tutors. 

 

Per part seua, el conseller d’Educació ha mostrat la seua satisfacció per començar les classes amb la població escolar vacunada i ha destacat que aquest inici de curs serà encara més segur que l’anterior en començar amb tot el professorat vacunat així com amb, almenys, la primera dosi en l’alumnat de Formació Professional, Batxillerat i educació secundària.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.