Els escolars valencians de 16, 17 i 18 anys començaran a vacunar-se a la fi de la setmana pròxima

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, s’han reunit aquest matí per a abordar el procés de vacunació de l’alumnat valencià.

 

Després de la trobada, la consellera de Sanitat ha assenyalat que la campanya de vacunació entrarà en la recta final la setmana que ve amb l’acceleració i l’avançament dels terminis de la immunització escolar, de manera que abans de l’inici de curs tot l’alumnat major de 12 anys (inclosos) començarà les classes amb, almenys, una dosi administrada. 

 

La setmana vinent començarà a vacunar-se a la població de 18, 17 i 16 anys, que correspon als cursos de Batxillerat, Formació Professional i 4t de l’ESO. Aquest nou termini suposa un avançament de més de dues setmanes respecte al calendari inicialment previst.

 

Següent torn de vacunació: grup d’edat de 12 1 15 anys

Les dues setmanes següents serà el torn del grup d’edat de 12 a 15 anys (la resta de cursos de l’ESO), que ja hauran rebut la seua primera dosi abans del 8 de setembre, data prevista per a l’inici de les classes.

 

Ana Barceló ha recordat que existeix la possibilitat de comunicar a la Conselleria de Sanitat les dates en les quals les persones susceptibles de ser citades estaran de vacances i no podran per això acudir a vacunar-se. 

 

Per això, la consellera de Sanitat ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania perquè es trasllade aquesta informació a la Conselleria a través de l’SMS que s’enviarà a totes aquestes persones o de la web gva.sant, de manera que es puga assegurar al màxim l’assistència a les cites per a vacunar-se i agilitar així el procés. 

 

Ana Barceló també ha recordat que la immunització d’aquests grups d’edat tindrà lloc en els punts de vacunació desplegats en tot el territori, i que, d’acord amb la normativa legal vigent, els menors de 16 anys hauran d’acudir o acompanyats o amb una autorització dels seus pares o tutors. 

 

Per part seua, el conseller d’Educació ha mostrat la seua satisfacció per començar les classes amb la població escolar vacunada i ha destacat que aquest inici de curs serà encara més segur que l’anterior en començar amb tot el professorat vacunat així com amb, almenys, la primera dosi en l’alumnat de Formació Professional, Batxillerat i educació secundària.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.