Els escolars valencians de 16, 17 i 18 anys començaran a vacunar-se a la fi de la setmana pròxima

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, i el conseller d’Educació, Vicent Marzà, s’han reunit aquest matí per a abordar el procés de vacunació de l’alumnat valencià.

 

Després de la trobada, la consellera de Sanitat ha assenyalat que la campanya de vacunació entrarà en la recta final la setmana que ve amb l’acceleració i l’avançament dels terminis de la immunització escolar, de manera que abans de l’inici de curs tot l’alumnat major de 12 anys (inclosos) començarà les classes amb, almenys, una dosi administrada. 

 

La setmana vinent començarà a vacunar-se a la població de 18, 17 i 16 anys, que correspon als cursos de Batxillerat, Formació Professional i 4t de l’ESO. Aquest nou termini suposa un avançament de més de dues setmanes respecte al calendari inicialment previst.

 

Següent torn de vacunació: grup d’edat de 12 1 15 anys

Les dues setmanes següents serà el torn del grup d’edat de 12 a 15 anys (la resta de cursos de l’ESO), que ja hauran rebut la seua primera dosi abans del 8 de setembre, data prevista per a l’inici de les classes.

 

Ana Barceló ha recordat que existeix la possibilitat de comunicar a la Conselleria de Sanitat les dates en les quals les persones susceptibles de ser citades estaran de vacances i no podran per això acudir a vacunar-se. 

 

Per això, la consellera de Sanitat ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania perquè es trasllade aquesta informació a la Conselleria a través de l’SMS que s’enviarà a totes aquestes persones o de la web gva.sant, de manera que es puga assegurar al màxim l’assistència a les cites per a vacunar-se i agilitar així el procés. 

 

Ana Barceló també ha recordat que la immunització d’aquests grups d’edat tindrà lloc en els punts de vacunació desplegats en tot el territori, i que, d’acord amb la normativa legal vigent, els menors de 16 anys hauran d’acudir o acompanyats o amb una autorització dels seus pares o tutors. 

 

Per part seua, el conseller d’Educació ha mostrat la seua satisfacció per començar les classes amb la població escolar vacunada i ha destacat que aquest inici de curs serà encara més segur que l’anterior en començar amb tot el professorat vacunat així com amb, almenys, la primera dosi en l’alumnat de Formació Professional, Batxillerat i educació secundària.

Últimes notícies

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.