La Generalitat investiga la celebració d’una festa en el port d’Alacant sense mesures de seguretat

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha ordenat este diumenge a la Unitat Adscrita de la Policia Nacional al territori valencià l’obertura d’una investigació per la presumpta celebració en el port d’Alacant d’una festa en la que no es respectaven les mesures de seguretat sanitàries.

 

Bravo ha traslladat la petició de manera formal a la comissària de la Policia de la Generalitat, Marisol Conde, després de tindre coneixement d’un vídeo en el que s’observa a desenes de persones sense mascaretes i com les taules del local no respecten la distància que marca l’autoritat sanitària. Segons explica la Generalitat en un comunicat, la titular d’Interior ha assenyalat la «rapidesa» amb la que han actuat res més tindre coneixement dels fets investigats.

 

Bravo ha explicat que la Policia investigarà «la veracitat del vídeo» i, una volta s’haja determinat que és real i actual, «es faran les investigacions necessàries per a identificar als organitzadors i participants en la festa i determinar les possibles sancions a les que s’enfronten per l’incompliment de les mesures sanitàries adoptades per a previndre el contagi del Covid-19».

 

«L’Administració ha de ser contundent contra aquells que se salten les mesures»

D’esta forma, ha recordat que «les persones organitzadores de la festa i les persones participants no sols podrien haver infringit l’obligació de portar mascareta o no guardar la distància de seguretat, sinó que també es podrien enfrontar a sancions per no respectar el toc de queda si es demostrara que les imàtgens són posteriors a les 00.00 hores». La consellera ha afegit, a demés, que cal recordar que l’oci nocturn té prohibit obrir des d’el mes d’agost passat.

 

En este sentit, Bravo ha afirmat que és necessari investigar els fets per a poder «actuar contra aquells que posen en perill la salut de tots». «El reglament sancionador de la Generalitat preveu precisament que l’Administració siga contundent contra aquells que se salten les mesures imposades per l’autoritat sanitària», ha advertit.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.