La Generalitat investiga la celebració d’una festa en el port d’Alacant sense mesures de seguretat

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha ordenat este diumenge a la Unitat Adscrita de la Policia Nacional al territori valencià l’obertura d’una investigació per la presumpta celebració en el port d’Alacant d’una festa en la que no es respectaven les mesures de seguretat sanitàries.

 

Bravo ha traslladat la petició de manera formal a la comissària de la Policia de la Generalitat, Marisol Conde, després de tindre coneixement d’un vídeo en el que s’observa a desenes de persones sense mascaretes i com les taules del local no respecten la distància que marca l’autoritat sanitària. Segons explica la Generalitat en un comunicat, la titular d’Interior ha assenyalat la «rapidesa» amb la que han actuat res més tindre coneixement dels fets investigats.

 

Bravo ha explicat que la Policia investigarà «la veracitat del vídeo» i, una volta s’haja determinat que és real i actual, «es faran les investigacions necessàries per a identificar als organitzadors i participants en la festa i determinar les possibles sancions a les que s’enfronten per l’incompliment de les mesures sanitàries adoptades per a previndre el contagi del Covid-19».

 

«L’Administració ha de ser contundent contra aquells que se salten les mesures»

D’esta forma, ha recordat que «les persones organitzadores de la festa i les persones participants no sols podrien haver infringit l’obligació de portar mascareta o no guardar la distància de seguretat, sinó que també es podrien enfrontar a sancions per no respectar el toc de queda si es demostrara que les imàtgens són posteriors a les 00.00 hores». La consellera ha afegit, a demés, que cal recordar que l’oci nocturn té prohibit obrir des d’el mes d’agost passat.

 

En este sentit, Bravo ha afirmat que és necessari investigar els fets per a poder «actuar contra aquells que posen en perill la salut de tots». «El reglament sancionador de la Generalitat preveu precisament que l’Administració siga contundent contra aquells que se salten les mesures imposades per l’autoritat sanitària», ha advertit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.