La Generalitat investiga la celebració d’una festa en el port d’Alacant sense mesures de seguretat

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha ordenat este diumenge a la Unitat Adscrita de la Policia Nacional al territori valencià l’obertura d’una investigació per la presumpta celebració en el port d’Alacant d’una festa en la que no es respectaven les mesures de seguretat sanitàries.

 

Bravo ha traslladat la petició de manera formal a la comissària de la Policia de la Generalitat, Marisol Conde, després de tindre coneixement d’un vídeo en el que s’observa a desenes de persones sense mascaretes i com les taules del local no respecten la distància que marca l’autoritat sanitària. Segons explica la Generalitat en un comunicat, la titular d’Interior ha assenyalat la «rapidesa» amb la que han actuat res més tindre coneixement dels fets investigats.

 

Bravo ha explicat que la Policia investigarà «la veracitat del vídeo» i, una volta s’haja determinat que és real i actual, «es faran les investigacions necessàries per a identificar als organitzadors i participants en la festa i determinar les possibles sancions a les que s’enfronten per l’incompliment de les mesures sanitàries adoptades per a previndre el contagi del Covid-19».

 

«L’Administració ha de ser contundent contra aquells que se salten les mesures»

D’esta forma, ha recordat que «les persones organitzadores de la festa i les persones participants no sols podrien haver infringit l’obligació de portar mascareta o no guardar la distància de seguretat, sinó que també es podrien enfrontar a sancions per no respectar el toc de queda si es demostrara que les imàtgens són posteriors a les 00.00 hores». La consellera ha afegit, a demés, que cal recordar que l’oci nocturn té prohibit obrir des d’el mes d’agost passat.

 

En este sentit, Bravo ha afirmat que és necessari investigar els fets per a poder «actuar contra aquells que posen en perill la salut de tots». «El reglament sancionador de la Generalitat preveu precisament que l’Administració siga contundent contra aquells que se salten les mesures imposades per l’autoritat sanitària», ha advertit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.