Generalitat i oci nocturn amplien la negociació per a estudiar la reobertura amb condicions d’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana i el sector de l’oci nocturn han acordat reunir-se esta setmana en una tercera ronda negociadora per a buscar un «encaix» normatiu que permeta la reobertura dels locals però amb les mateixes condicions que l’hostaleria.

 

D’eixa manera ho han indicat aquest dimecres a Europa Press fonts de l’administració i de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn, després de la segona reunió del procés negociador entre empresaris, la Secretaria Autonòmica de Turisme i la Secretaria autonòmica de Seguretat i Emergències per a buscar solucions a la problemàtica del sector davant de les restriccions sanitàries que impedixen l’activitat de l’oci nocturn.

 

Es dedicarà temps per a estudiar la situació del sector

Des de la Generalitat han indicat que es donarà més temps a la negociació per a estudiar la possibilitat d’«encaixar» la normativa valenciana de manera que el sector de l’oci nocturn puga fer activitats d’hostaleria en horari diürn, amb l’objectiu d’«esmorteir els perjuís que estan patint» els empresaris.

 

Per part seua, el portaveu de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn CV, Vicente Pizcueta, ha explicat a Europa Press que el «problema» per als empresaris és que la proposta que ha formulat la Generalitat suposa una «burocràcia inconcebible que el sector no pot assumir» i ha reclamat que s’«automatitze el procediment amb una simple instrucció, ordre o decret».

 

«Altres autonomies han automatitzat el procediment. Estem arribant els últims a la reobertura i hem d’aprendre dels que ho fan bé», ha assenyalat el portaveu, abans de recalcar que el que està sobre la taula està «salvar a les pimes i a empreses prestant servicis d’hostaleria».

Últimes notícies

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.