Anuncios

El govern espanyol retira el toc de queda obligatori i el deixa en mans de les comunitats autònomes

 

El Consell de Ministres ha aprovat este dimarts el decret de pròrroga de l’estat d’alarma per un període de sis mesos que sotmetrà a criteri del Congrés dels Diputats este dijous. El decret modifica els articles 9 i 10 del document original de diumenge passat i suprimix la vigència actual per a tot el país de la restricció de mobilitat entre les 23.00 hores i les 06.00 hores.

 

D’esta manera, a partir de l’entrada en vigor de la pròrroga el 9 de novembre, els governs autonòmics tindran la potestat de decidir quines limitacions de mobilitat establixen segons els indicadors. Segons la portaveu del govern espanyol, María Jesús Montero, es tracta de donar empara legal als territoris per actuar.

 

L’executiu de Pedro Sánchez disposa per ara de 48 hores més per acabar de negociar el suport parlamentari a la mesura, que ara per ara només disposa del ‘sí’ garantit del PNB, Nueva Canarias i els quatre diputats del PDeCat. El PP ja ha advertit que només donarà suport a una pròrroga màxima de huit setmanes, mentres que els socis parlamentaris de l’executiu, com ERC, veuen bé la mesura però reclamen una fórmula perquè el Congrés puga votar-la mentres estiga en vigor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.