27.5 C
València
Dissabte, 12 juliol, 2025

El 92% de pacients ingressats en UCI per coronavirus no té la vacunació completa

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Nou de cada deu pacients ingressats per coronavirus en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de la Comunitat Valenciana durant la setmana del 19 al 25 de juliol no tenia la pauta de vacunació completa contra la infecció. La resta de pacients en UCI (5 persones en números absoluts) sí que estava plenament vacunat. Aquestes dades s’alineen amb els estudis científics sobre efectivitat vacunal publicats fins hui.

 

D’aquesta manera, del total de pacients en UCI el motiu d’ingrés de la qual durant aqueixa setmana va ser la malaltia per coronavirus, el 92,1% (58 persones) no tenia la vacunació completa i únicament el 7,9% sí havia rebut la vacunació completa.

 

“Les xifres són eloqüents i demostren una vegada més que la vacunació és el principal actiu que tenim contra la infecció per coronavirus”, insisteix la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. 

 

“El virus continua entre nosaltres i cal continuar respectant les indicacions per a mantindre’l a ratlla. Queden persones pendents de rebre la seua primera o la seua segona dosi, i si les vacunades prescindeixen de la màscara, no guarden la distància de seguretat o relaxen la higiene de mans o la ventilació pot incrementar-se la transmissió i els quadres greus de covid 19 entre els convivents, companys, amics i contactes pròxims d’els/les vacunats/as amb la pauta completa”, adverteix la titular de Sanitat. 

 

En planta

Quant als pacients ingressats en planta a causa de la malaltia per coronavirus, el percentatge de persones que no han rebut la vacunació completa és també molt superior a la de vacunats amb la pauta òptima i evidència l’efectivitat de la protecció que confereix la vacuna. Així, huit de cada deu, el 81,4% de les persones hospitalitzades en planta per covid 19, no tenia completa la vacunació contra la infecció. 

 

En aquests casos cal tindre en compte que l’ingrés hospitalari en planta no sempre obeeix a la gravetat de la infecció respiratòria, hi ha ocasions en què té un caire preventiu subjecte a criteri mèdic, per a evitar possibles complicacions. 

 

“Les vacunes -ha afegit Barceló- funcionen i redueixen clarament el risc d’hospitalització greu i mort per covid”. La consellera de Sanitat ha apel·lat a continuar acudint als punts de vacunació “per a continuar alçant una barrera col·lectiva que dificulte la transmissió del virus i protegisca el conjunt de la societat, que és la nostra màxima. Cada dia que mantenim i incrementem la vacunació, la barrera es fa més alta”, ha conclòs la titular de Sanitat.

Últimes notícies

Kiat Lim i la cúpula del València FC visiten la ciutat esportiva de Paterna per a saludar a la plantilla

El president Kiat Lim al costat de directius del València FC visiten la ciutat esportiva de Paterna per a saludar a l'equip dirigit per Carlos Corberán en pretemporada.

Llancen campanya global per a alertar sobre riscos en salut per pseudoteràpies en xarxes socials

Experts alerten sobre el creixement perillós de consells mèdics sense control en xarxes socials i ús inadequat d'intel·ligència artificial per a consultes sanitàries, exigint una campanya global de conscienciació.

Carlos Mazón complix dos anys com a president de la Generalitat Valenciana i podria unir-se al Consell Jurídic Consultiu

Carlos Mazón celebra dos anys al capdavant de la Generalitat Valenciana, un període marcat per reptes polítics i la catàstrofe de la dana que va transformar la política regional.

Rototom Sunsplash celebra 30 anys de música i compromís social amb focus a Gaza, la dana i el planeta

El festival Rototom Sunsplash celebra tres dècades combinant reggae amb activisme social, impulsant accions solidàries amb Palestina i abordant temes com la dana, medi ambient i interculturalitat.

Govern valencià advertix que reformes judicials podrien impedir la instrucció de causes actuals

La consellera de Justícia valenciana critica les reformes legals que traslladen funcions de jutges a fiscals i canvien l'accés a la carrera judicial, advertint que podrien impedir investigar causes actuals contra l'Executiu.

Desmantellen punt de cultiu i distribució de marihuana que proveïa Elda i Petrer a Alacant

La Policia Nacional desactiva una plantació de marihuana a Monforte del Cid, Alacant, detenint a quatre persones per tràfic de drogues i altres delictes.

Tempestes intenses i breus a Castelló i nord de València deixen fins a 37,4 litres per metre quadrat

Tempestes intenses però de curta duració afecten el litoral i prelitoral de Castelló i Camp de Morvedre a València, acumulant fins a 37,4 litres per metre quadrat a Cabanes.

San Fulgencio convocarà ple extraordinari el 25 de juliol per a debatre moció de censura del PSPV contra el PP

L'Ajuntament de San Fulgencio reunirà un ple el 25 de juliol per a tractar la moció de censura presentada pel PSPV-PSOE contra el PP, després de suspensió al juny.