15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El 92% de pacients ingressats en UCI per coronavirus no té la vacunació completa

 

Nou de cada deu pacients ingressats per coronavirus en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de la Comunitat Valenciana durant la setmana del 19 al 25 de juliol no tenia la pauta de vacunació completa contra la infecció. La resta de pacients en UCI (5 persones en números absoluts) sí que estava plenament vacunat. Aquestes dades s’alineen amb els estudis científics sobre efectivitat vacunal publicats fins hui.

 

D’aquesta manera, del total de pacients en UCI el motiu d’ingrés de la qual durant aqueixa setmana va ser la malaltia per coronavirus, el 92,1% (58 persones) no tenia la vacunació completa i únicament el 7,9% sí havia rebut la vacunació completa.

 

“Les xifres són eloqüents i demostren una vegada més que la vacunació és el principal actiu que tenim contra la infecció per coronavirus”, insisteix la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. 

 

“El virus continua entre nosaltres i cal continuar respectant les indicacions per a mantindre’l a ratlla. Queden persones pendents de rebre la seua primera o la seua segona dosi, i si les vacunades prescindeixen de la màscara, no guarden la distància de seguretat o relaxen la higiene de mans o la ventilació pot incrementar-se la transmissió i els quadres greus de covid 19 entre els convivents, companys, amics i contactes pròxims d’els/les vacunats/as amb la pauta completa”, adverteix la titular de Sanitat. 

 

En planta

Quant als pacients ingressats en planta a causa de la malaltia per coronavirus, el percentatge de persones que no han rebut la vacunació completa és també molt superior a la de vacunats amb la pauta òptima i evidència l’efectivitat de la protecció que confereix la vacuna. Així, huit de cada deu, el 81,4% de les persones hospitalitzades en planta per covid 19, no tenia completa la vacunació contra la infecció. 

 

En aquests casos cal tindre en compte que l’ingrés hospitalari en planta no sempre obeeix a la gravetat de la infecció respiratòria, hi ha ocasions en què té un caire preventiu subjecte a criteri mèdic, per a evitar possibles complicacions. 

 

“Les vacunes -ha afegit Barceló- funcionen i redueixen clarament el risc d’hospitalització greu i mort per covid”. La consellera de Sanitat ha apel·lat a continuar acudint als punts de vacunació “per a continuar alçant una barrera col·lectiva que dificulte la transmissió del virus i protegisca el conjunt de la societat, que és la nostra màxima. Cada dia que mantenim i incrementem la vacunació, la barrera es fa més alta”, ha conclòs la titular de Sanitat.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.