El 92% de pacients ingressats en UCI per coronavirus no té la vacunació completa

 

Nou de cada deu pacients ingressats per coronavirus en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de la Comunitat Valenciana durant la setmana del 19 al 25 de juliol no tenia la pauta de vacunació completa contra la infecció. La resta de pacients en UCI (5 persones en números absoluts) sí que estava plenament vacunat. Aquestes dades s’alineen amb els estudis científics sobre efectivitat vacunal publicats fins hui.

 

D’aquesta manera, del total de pacients en UCI el motiu d’ingrés de la qual durant aqueixa setmana va ser la malaltia per coronavirus, el 92,1% (58 persones) no tenia la vacunació completa i únicament el 7,9% sí havia rebut la vacunació completa.

 

“Les xifres són eloqüents i demostren una vegada més que la vacunació és el principal actiu que tenim contra la infecció per coronavirus”, insisteix la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. 

 

“El virus continua entre nosaltres i cal continuar respectant les indicacions per a mantindre’l a ratlla. Queden persones pendents de rebre la seua primera o la seua segona dosi, i si les vacunades prescindeixen de la màscara, no guarden la distància de seguretat o relaxen la higiene de mans o la ventilació pot incrementar-se la transmissió i els quadres greus de covid 19 entre els convivents, companys, amics i contactes pròxims d’els/les vacunats/as amb la pauta completa”, adverteix la titular de Sanitat. 

 

En planta

Quant als pacients ingressats en planta a causa de la malaltia per coronavirus, el percentatge de persones que no han rebut la vacunació completa és també molt superior a la de vacunats amb la pauta òptima i evidència l’efectivitat de la protecció que confereix la vacuna. Així, huit de cada deu, el 81,4% de les persones hospitalitzades en planta per covid 19, no tenia completa la vacunació contra la infecció. 

 

En aquests casos cal tindre en compte que l’ingrés hospitalari en planta no sempre obeeix a la gravetat de la infecció respiratòria, hi ha ocasions en què té un caire preventiu subjecte a criteri mèdic, per a evitar possibles complicacions. 

 

“Les vacunes -ha afegit Barceló- funcionen i redueixen clarament el risc d’hospitalització greu i mort per covid”. La consellera de Sanitat ha apel·lat a continuar acudint als punts de vacunació “per a continuar alçant una barrera col·lectiva que dificulte la transmissió del virus i protegisca el conjunt de la societat, que és la nostra màxima. Cada dia que mantenim i incrementem la vacunació, la barrera es fa més alta”, ha conclòs la titular de Sanitat.

Últimes notícies

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.