El 92% de pacients ingressats en UCI per coronavirus no té la vacunació completa

 

Nou de cada deu pacients ingressats per coronavirus en les Unitats de Vigilància intensiva (UCI) de la Comunitat Valenciana durant la setmana del 19 al 25 de juliol no tenia la pauta de vacunació completa contra la infecció. La resta de pacients en UCI (5 persones en números absoluts) sí que estava plenament vacunat. Aquestes dades s’alineen amb els estudis científics sobre efectivitat vacunal publicats fins hui.

 

D’aquesta manera, del total de pacients en UCI el motiu d’ingrés de la qual durant aqueixa setmana va ser la malaltia per coronavirus, el 92,1% (58 persones) no tenia la vacunació completa i únicament el 7,9% sí havia rebut la vacunació completa.

 

“Les xifres són eloqüents i demostren una vegada més que la vacunació és el principal actiu que tenim contra la infecció per coronavirus”, insisteix la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló. 

 

“El virus continua entre nosaltres i cal continuar respectant les indicacions per a mantindre’l a ratlla. Queden persones pendents de rebre la seua primera o la seua segona dosi, i si les vacunades prescindeixen de la màscara, no guarden la distància de seguretat o relaxen la higiene de mans o la ventilació pot incrementar-se la transmissió i els quadres greus de covid 19 entre els convivents, companys, amics i contactes pròxims d’els/les vacunats/as amb la pauta completa”, adverteix la titular de Sanitat. 

 

En planta

Quant als pacients ingressats en planta a causa de la malaltia per coronavirus, el percentatge de persones que no han rebut la vacunació completa és també molt superior a la de vacunats amb la pauta òptima i evidència l’efectivitat de la protecció que confereix la vacuna. Així, huit de cada deu, el 81,4% de les persones hospitalitzades en planta per covid 19, no tenia completa la vacunació contra la infecció. 

 

En aquests casos cal tindre en compte que l’ingrés hospitalari en planta no sempre obeeix a la gravetat de la infecció respiratòria, hi ha ocasions en què té un caire preventiu subjecte a criteri mèdic, per a evitar possibles complicacions. 

 

“Les vacunes -ha afegit Barceló- funcionen i redueixen clarament el risc d’hospitalització greu i mort per covid”. La consellera de Sanitat ha apel·lat a continuar acudint als punts de vacunació “per a continuar alçant una barrera col·lectiva que dificulte la transmissió del virus i protegisca el conjunt de la societat, que és la nostra màxima. Cada dia que mantenim i incrementem la vacunació, la barrera es fa més alta”, ha conclòs la titular de Sanitat.

Últimes notícies

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.