12.3 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Pedro Sánchez fa una nova proposta respecte a les vacunes contra el coronavirus

 

El Govern d’Espanya ha assenyalat este dijous que la suspensió temporal de les patents de les vacunes desenvolupades contra el coronavirus plantejada per l’administració Biden “marca el camí” encara que ha avisat que “l’exempció sola no és suficient per a garantir l’accés als països en desenvolupament”.

Es tracta d’un plantejament que fa temps que defensa el mateix president del Govern, Pedro Sánchez. Segons ha informat Moncloa, la suspensió temporal “pot portar algun temps aprovar-la i, mentrestant, es requereix que les farmacèutiques siguen flexibles accelerant la concessió de llicències voluntàries”.

El Govern ha apuntat també que es necessita “reforçar la transferència de coneixement i tecnologia, augmentar la producció global de vacunes i accelerar la seua distribució per tot el planeta”.

 

Pedro Sánchez presentarà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto (Portugal)

La proposta del president del govern espanyol perquè les farmacèutiques atorguen llicències voluntàries per produir vaccins contra la Covid-19 és una de les pedres angulars de la iniciativa que l’executiu ha difós ja entre els socis de la Unió Europea en forma de ‘non-paper’.

Oficialment, Pedro Sánchez durà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto, a Portugal. El cap de l’executiu espanyol viatjarà este mateix divendres cap a la ciutat portuguesa per assistir en esta trobada amb els diferents caps d’estat de la Unió Europea.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.