15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Pedro Sánchez fa una nova proposta respecte a les vacunes contra el coronavirus

 

El Govern d’Espanya ha assenyalat este dijous que la suspensió temporal de les patents de les vacunes desenvolupades contra el coronavirus plantejada per l’administració Biden “marca el camí” encara que ha avisat que “l’exempció sola no és suficient per a garantir l’accés als països en desenvolupament”.

Es tracta d’un plantejament que fa temps que defensa el mateix president del Govern, Pedro Sánchez. Segons ha informat Moncloa, la suspensió temporal “pot portar algun temps aprovar-la i, mentrestant, es requereix que les farmacèutiques siguen flexibles accelerant la concessió de llicències voluntàries”.

El Govern ha apuntat també que es necessita “reforçar la transferència de coneixement i tecnologia, augmentar la producció global de vacunes i accelerar la seua distribució per tot el planeta”.

 

Pedro Sánchez presentarà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto (Portugal)

La proposta del president del govern espanyol perquè les farmacèutiques atorguen llicències voluntàries per produir vaccins contra la Covid-19 és una de les pedres angulars de la iniciativa que l’executiu ha difós ja entre els socis de la Unió Europea en forma de ‘non-paper’.

Oficialment, Pedro Sánchez durà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto, a Portugal. El cap de l’executiu espanyol viatjarà este mateix divendres cap a la ciutat portuguesa per assistir en esta trobada amb els diferents caps d’estat de la Unió Europea.

Últimes notícies

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.