Pedro Sánchez fa una nova proposta respecte a les vacunes contra el coronavirus

 

El Govern d’Espanya ha assenyalat este dijous que la suspensió temporal de les patents de les vacunes desenvolupades contra el coronavirus plantejada per l’administració Biden «marca el camí» encara que ha avisat que «l’exempció sola no és suficient per a garantir l’accés als països en desenvolupament».

Es tracta d’un plantejament que fa temps que defensa el mateix president del Govern, Pedro Sánchez. Segons ha informat Moncloa, la suspensió temporal «pot portar algun temps aprovar-la i, mentrestant, es requereix que les farmacèutiques siguen flexibles accelerant la concessió de llicències voluntàries».

El Govern ha apuntat també que es necessita «reforçar la transferència de coneixement i tecnologia, augmentar la producció global de vacunes i accelerar la seua distribució per tot el planeta».

 

Pedro Sánchez presentarà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto (Portugal)

La proposta del president del govern espanyol perquè les farmacèutiques atorguen llicències voluntàries per produir vaccins contra la Covid-19 és una de les pedres angulars de la iniciativa que l’executiu ha difós ja entre els socis de la Unió Europea en forma de ‘non-paper’.

Oficialment, Pedro Sánchez durà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto, a Portugal. El cap de l’executiu espanyol viatjarà este mateix divendres cap a la ciutat portuguesa per assistir en esta trobada amb els diferents caps d’estat de la Unió Europea.

Últimes notícies

Arresten a Alacant un fugitit buscat per Algèria per blanqueig de capitals

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 46 anys reclamat per Algèria per blanqueig de capitals, relacionat amb una xarxa de contraban i exportació il·legal de petroli.

Alliberen 9 persones trans víctimes d’una xarxa de prostitució a València

La Policia Nacional ha desarticulat a València una organització que explotava sexualment persones trans sud-americanes, amb 5 detinguts i 9 víctimes alliberades.

Dubljevic penja les botes i el València Basket retira el dorsal 14 per sempre

Bojan Dubljevic ha anunciat la seua retirada com a jugador professional i el València Basket ha decidit retirar el dorsal 14 de la primera plantilla masculina i dedicar-li una pista a L'Alqueria del Basket.

Mor un motorista de 28 anys en eixir de la carretera a Montroi

Un jove motorista de 28 anys ha mort este dissabte en eixir de la via a la CV-435, a l’altura de Montroi, malgrat els intents de reanimació dels sanitaris.

Noves ajudes perquè els ajuntaments impulsen trinquets i pistes de pilota valenciana

La Generalitat ha anunciat un pla d’ajudes perquè els ajuntaments que projectin trinquets o altres instal·lacions de pilota valenciana puguen accedir a subvencions. L’anunci ha arribat en la final del Trofeu President de la Generalitat 2026, disputada al Trinquet de Pelayo.

Les famílies de Gandia reben els primers quatre restos identificats de víctimes del franquisme

L'Ajuntament de Gandia ha entregat a les famílies els restos de quatre víctimes del franquisme exhumades de les fosses comunes del cementeri municipal, després de quasi 87 anys d'espera.

Bernabé promet recuperar els projectes per a La Roqueta que reclama el veïnat

Pilar Bernabé es compromet amb el veïnat de La Roqueta a reprendre els projectes de superilla, espai per a vianants i zones verdes que, segons ella, el govern de María José Catalá ha descartat i ha mantingut paralitzats.

Cinc joves detinguts en una baralla multitudinària a València amb un ferit per arma blanca

La Policia Nacional ha detingut cinc joves d’entre 19 i 26 anys per una baralla multitudinària a la zona de Veles e Vents, a la Marina de València, amb dos ferits, un d’ells per arma blanca al coll.