Pedro Sánchez fa una nova proposta respecte a les vacunes contra el coronavirus

 

El Govern d’Espanya ha assenyalat este dijous que la suspensió temporal de les patents de les vacunes desenvolupades contra el coronavirus plantejada per l’administració Biden “marca el camí” encara que ha avisat que “l’exempció sola no és suficient per a garantir l’accés als països en desenvolupament”.

Es tracta d’un plantejament que fa temps que defensa el mateix president del Govern, Pedro Sánchez. Segons ha informat Moncloa, la suspensió temporal “pot portar algun temps aprovar-la i, mentrestant, es requereix que les farmacèutiques siguen flexibles accelerant la concessió de llicències voluntàries”.

El Govern ha apuntat també que es necessita “reforçar la transferència de coneixement i tecnologia, augmentar la producció global de vacunes i accelerar la seua distribució per tot el planeta”.

 

Pedro Sánchez presentarà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto (Portugal)

La proposta del president del govern espanyol perquè les farmacèutiques atorguen llicències voluntàries per produir vaccins contra la Covid-19 és una de les pedres angulars de la iniciativa que l’executiu ha difós ja entre els socis de la Unió Europea en forma de ‘non-paper’.

Oficialment, Pedro Sánchez durà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto, a Portugal. El cap de l’executiu espanyol viatjarà este mateix divendres cap a la ciutat portuguesa per assistir en esta trobada amb els diferents caps d’estat de la Unió Europea.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.