Pedro Sánchez fa una nova proposta respecte a les vacunes contra el coronavirus

 

El Govern d’Espanya ha assenyalat este dijous que la suspensió temporal de les patents de les vacunes desenvolupades contra el coronavirus plantejada per l’administració Biden “marca el camí” encara que ha avisat que “l’exempció sola no és suficient per a garantir l’accés als països en desenvolupament”.

Es tracta d’un plantejament que fa temps que defensa el mateix president del Govern, Pedro Sánchez. Segons ha informat Moncloa, la suspensió temporal “pot portar algun temps aprovar-la i, mentrestant, es requereix que les farmacèutiques siguen flexibles accelerant la concessió de llicències voluntàries”.

El Govern ha apuntat també que es necessita “reforçar la transferència de coneixement i tecnologia, augmentar la producció global de vacunes i accelerar la seua distribució per tot el planeta”.

 

Pedro Sánchez presentarà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto (Portugal)

La proposta del president del govern espanyol perquè les farmacèutiques atorguen llicències voluntàries per produir vaccins contra la Covid-19 és una de les pedres angulars de la iniciativa que l’executiu ha difós ja entre els socis de la Unió Europea en forma de ‘non-paper’.

Oficialment, Pedro Sánchez durà la proposta a la Cimera Social Europea que comença este divendres a Porto, a Portugal. El cap de l’executiu espanyol viatjarà este mateix divendres cap a la ciutat portuguesa per assistir en esta trobada amb els diferents caps d’estat de la Unió Europea.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.