21.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

La Policia de la Generalitat tanca 3 locals i sanciona a 11 per incomplir normatives sanitàries

 

La Policia de la Generalitat Valenciana ha tancat i desallotjat tres locals d’oci nocturn i ha sancionat a 11 per incomplir les normatives sanitàries per la pandèmia o la Llei d’Espectacles.

 

Este és el balanç de les actuacions dels grups d’Establiments i d’Espectacles de la Unitat de la Policia Nacional Adscrita en el territori valencià, que han fet este cap de setmana 78 inspeccions tant en bars, restaurants com a comerços valencians. En este sentit, tres locals s’han desallotjat i tancat: dos bars en Alacant i un altre local d’oci en la ciutat de València amb 80 persones.

 

Dels 78 locals inspeccionats, la Unitat Adscrita ha elevat 11 propostes de sanció a locals a on s’infringia la normativa Covid i la de la Llei d’Espectacles. A demés, s’ha controlat l’aforament dels centres comercials de les tres províncies.

 

Durant el cap de setmana, la Policia de la Generalitat ha identificat a 659 persones i 269 vehicles i ha fet 141 advertiments per l’ús inadequat de la mascareta o no complir les distàncies de seguretat, a demés de 14 actes per incompliment de l’ús de la mascareta, saltar-se el toc de queda o per tinença de drogues. Els agents han col·laborat també amb altres forces de seguretat i policies locals en el control d’aforament de comerços i locals en les poblacions confinades.

Últimes notícies

Zones inundables: el risc silenciós que sorprén milers de llars

Les inundacions són el segon fenomen natural més mortal a Espanya i fins a 2,7 milions de persones viuen en àrees amb perill de anegación. El Govern endurix permisos i reclama més prevenció.

València protegirà els rètols històrics de comerços i publicitat com a béns de rellevància local

L'Ajuntament modificarà el Catàleg i les normes urbanístiques per a catalogar els rètols històrics com BRL i frenar la seua desaparició amb un règim de protecció específic.

El PSPV obri un canal de denúncies pels retards en el cribratge de càncer de mama

El PSPV habilita un formulari i un correu per a arreplegar casos de dones afectades per retards en el cribratge de càncer de mama. La formació denuncia 90.000 dones fora del sistema i 12.000 mamografies menys en un any.

Juí a un professor de surf per la presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe

La fiscalia demana una multa i una orde d'allunyament de dos anys i mig per a un instructor acusat d'una presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe en la mar. El juí se celebra en l'Audiència Provincial d'Alacant.

La UPV participa en un projecte europeu per a la detecció precoç del càncer de mama amb IA

La UPV se suma a BreastSCan, una iniciativa europea que aplicarà intel·ligència artificial a la imatge mèdica per a avançar el diagnòstic del càncer de mama. El projecte, amb més de 3,5 milions d'euros i 20 socis de nou països, unificarà criteris i crearà un gran repositori d'imatges.

Núvols i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana per a tancar la setmana

Jornada amb núvols a primeres hores que s'obriran al migdia i tornaran al final del dia, amb vent fluix i temperatures estables. Demà dilluns augmentaran els núvols, pujaran les temperatures i hi ha probabilitat de pluges febles a l'interior nord de Castelló.

València se situa entre les províncies amb més dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social

Espanya supera les 1.333.000 dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social, un 78% més que fa una dècada. València concentra 76.731, després de Madrid i Barcelona.

Tres detinguts a Benidorm per sostraure 50.000 euros en material d’una empresa de recanvis

La Policia Nacional arresta a un empleat i a dos clients pel desviament de peces valorades en 50.000 euros d'una firma de recanvis a Benidorm. El material es treia per la porta posterior i s'ocultava en un contenidor per a la seua recollida.