26.3 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

La presidenta del Col·legi de Metges de València advoca pel «confinament total» de la població

 

La presidenta de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, Mercedes Hurtado, ha afirmat este dimecres que «sanitàriament hauria d’haver un confinament total» en el territori valencià perquè, al seu juí, la situació de la pandèmia del coronavirus «clama al cel i hi haurà una autèntica costa de gener» després de les festes i reunions familiars. «Anem una altra volta embolicats en un tsunami», ha agregat.

 

Mercedes Hurtado s’ha pronunciat en eixos termes en una entrevista en la Cadena Ser, recollida per Europa Press, un dia després. La presidenta del Col·legi de Metges ha advertit que els professionals sanitaris estan «preocupats i saturats» perquè els hospitals i les UCI «tornen a estar plens i no té pinta de parar sinó d’anar en ‘crescendo’» després de les festes nadalenques i la Nit de cap d’any. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement el Nadal com unes altres qualsevol, això passarà factura en la costa de gener», ha alertat.

 

Hurtado ha assenyalat que tant l’òrgan col·legial com les institucions «no han parat d’apel·lar a la responsabilitat» però «hi ha un comunicat de la població que l’està desbaratant tot». En este context, ha afirmat: «Si apel·lant a la responsabilitat no fan cas, ens haurà de quedar un confinament de tots per culpa d’eixos grups de població que no estan complint».

 

S’ha mostrat «d’acord» amb el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, en què «sanitàriament hauria d’haver un confinament total». «Després està la part econòmica, però és que ací hi ha vides en joc», ha assenyalat Hurtado, qui ha evitat «ficar-se en el tema econòmic» per a advertir: «Des del punt de vista sanitari, això clama al cel».

Últimes notícies

Sis mesos de presó per intentar besar a una menor a la seua casa de Benidorm

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un home per intentar besar a una menor de 15 anys a Benidorm. La sentència inclou allunyament, prohibició de comunicació, llibertat vigilada i indemnització.

Sanitat posarà en marxa un Centre de Referència en Trauma Complex a Picanya

Sanitat activarà en l'Alqueria de Moret (Picanya) un centre de referència per a trauma complex amb 1,2 milions, dirigit a afectats per riuades i altres col·lectius vulnerables. L'anunci arriba al costat del balanç després de la dana, amb reforç de personal, més consultes i descens d'urgències per autolesions.

PowerCo ha anunciat el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria amb UPV i UV

PowerCo ha anunciat el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria al costat d'UPV i UV per a captar talent especialitzat. La companyia ha detallat avanços de la gigafactoria de Sagunt i el calendari de la cel·la unificada, que apunta a iniciar producció a la fi de l'estiu de 2026

PowerCo llança el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria amb UPV i UV

PowerCo ha anunciat al costat de la UPV i la UV el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria, alineat amb la gigafactoria de Sagunt i la cel·la unificada.

Mazón assegura que s’han activat més de 4.000 vivendes protegides del Pla Viu

Més de 4.000 de les 10.000 vivendes del Pla Viu ja estan en licitació, adjudicació o construcció, amb 317 municipis adherits i 206 solars en desenrotllament. El sector demana un pacte d'estat i la Generalitat anuncia un nou decret de gestió per a 2026.

Mazón assegura que ja s’han activat més de 4.000 vivendes protegides del Pla Viu

Mazón ha informat que més de 4.000 de les 10.000 vivendes del Pla Viu estan ja en licitació, adjudicació o construcció, amb 317 municipis adherits. El Consell prepara un nou decret de gestió per a 2026 i activa ajudes i rebaixes fiscals per a ampliar l'accés.

Catalá demana al Govern declarar el VDS Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic

L'alcaldessa ha reclamat a l'Executiu el reconeixement AEIP per al VDS i ha renovat l'acord amb Startup València fins a 2027, en plena edició de 2025.

Catalá reclama al Govern que el VDS siga Esdeveniment d’Excepcional Interés Públic

Catalá ha reclamat al Govern que el VDS siga Esdeveniment d'Excepcional Interés Públic i ha renovat el suport de l'Ajuntament per a 2026 i 2027. La trobada reunix 12.000 participants i aborda set eixos sobre innovació i tecnologia.