8.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

La presidenta del Col·legi de Metges de València advoca pel «confinament total» de la població

 

La presidenta de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, Mercedes Hurtado, ha afirmat este dimecres que «sanitàriament hauria d’haver un confinament total» en el territori valencià perquè, al seu juí, la situació de la pandèmia del coronavirus «clama al cel i hi haurà una autèntica costa de gener» després de les festes i reunions familiars. «Anem una altra volta embolicats en un tsunami», ha agregat.

 

Mercedes Hurtado s’ha pronunciat en eixos termes en una entrevista en la Cadena Ser, recollida per Europa Press, un dia després. La presidenta del Col·legi de Metges ha advertit que els professionals sanitaris estan «preocupats i saturats» perquè els hospitals i les UCI «tornen a estar plens i no té pinta de parar sinó d’anar en ‘crescendo’» després de les festes nadalenques i la Nit de cap d’any. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement el Nadal com unes altres qualsevol, això passarà factura en la costa de gener», ha alertat.

 

Hurtado ha assenyalat que tant l’òrgan col·legial com les institucions «no han parat d’apel·lar a la responsabilitat» però «hi ha un comunicat de la població que l’està desbaratant tot». En este context, ha afirmat: «Si apel·lant a la responsabilitat no fan cas, ens haurà de quedar un confinament de tots per culpa d’eixos grups de població que no estan complint».

 

S’ha mostrat «d’acord» amb el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, en què «sanitàriament hauria d’haver un confinament total». «Després està la part econòmica, però és que ací hi ha vides en joc», ha assenyalat Hurtado, qui ha evitat «ficar-se en el tema econòmic» per a advertir: «Des del punt de vista sanitari, això clama al cel».

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.