La presó de Picassent tanca en tindre 133 casos de Covid-19 entre els residents

 

El número de presos amb test positiu per Covid-19 en la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta (València), ha augmentat fins a 133, és a dir, 90 casos més des de l’última actualització fa un poc més d’una setmana.

 

Segons ha informat IIPP, la immensa majoria dels positius són asimptomàtics entre una població que se situa en 1.910 interns. Alguns casos presenten simptomatologia lleu i no hi ha cap ingressat en l’hospital. El número d’interns confinats en cel·la, com a marca el protocol sanitari, és de 473.

 

Quant al número de treballadors, 16 funcionaris es troben amb una PCR positiva i estan en aïllament. Caldria sumar altres sis pertanyents al Centre d’Inserció Social i el número d’empleats en quarantena ascendix a 27. Davant d’esta situació, el centre, en coordinació amb la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, ha disposat noves mesures contra el Covid-19 que entren hui en vigor i tindran una vigència inicial de dos setmanes.

 

Suspensió de totes les activitats de la presó

Entre elles, se suspenen totes les comunicacions, ordinàries i especials; totes les eixides de permís, programades i qualsevol altra eixida, excepte per causes de força major, situació de necessitat, per raons judicials o sanitàries imprescindibles. A demés, se suspenen els tallers productius; i només es permetrà l’accés al personal funcionari i laboral, i al personal extrapenitenciari la faena del que siga indispensable.

 

Per a pal·liar esta restricció de les comunicacions i permisos de les persones que es troben a la presó, s’ampliarà el número de trucades telefòniques que tenen autoritzades els interns, especialment amb els seus advocats, i es potenciarà l’ús de les telefonades per vídeo.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.