La presó de Picassent tanca en tindre 133 casos de Covid-19 entre els residents

 

El número de presos amb test positiu per Covid-19 en la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta (València), ha augmentat fins a 133, és a dir, 90 casos més des de l’última actualització fa un poc més d’una setmana.

 

Segons ha informat IIPP, la immensa majoria dels positius són asimptomàtics entre una població que se situa en 1.910 interns. Alguns casos presenten simptomatologia lleu i no hi ha cap ingressat en l’hospital. El número d’interns confinats en cel·la, com a marca el protocol sanitari, és de 473.

 

Quant al número de treballadors, 16 funcionaris es troben amb una PCR positiva i estan en aïllament. Caldria sumar altres sis pertanyents al Centre d’Inserció Social i el número d’empleats en quarantena ascendix a 27. Davant d’esta situació, el centre, en coordinació amb la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, ha disposat noves mesures contra el Covid-19 que entren hui en vigor i tindran una vigència inicial de dos setmanes.

 

Suspensió de totes les activitats de la presó

Entre elles, se suspenen totes les comunicacions, ordinàries i especials; totes les eixides de permís, programades i qualsevol altra eixida, excepte per causes de força major, situació de necessitat, per raons judicials o sanitàries imprescindibles. A demés, se suspenen els tallers productius; i només es permetrà l’accés al personal funcionari i laboral, i al personal extrapenitenciari la faena del que siga indispensable.

 

Per a pal·liar esta restricció de les comunicacions i permisos de les persones que es troben a la presó, s’ampliarà el número de trucades telefòniques que tenen autoritzades els interns, especialment amb els seus advocats, i es potenciarà l’ús de les telefonades per vídeo.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.