23 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

La presó de Picassent tanca en tindre 133 casos de Covid-19 entre els residents

 

El número de presos amb test positiu per Covid-19 en la presó de Picassent, en la comarca de l’Horta (València), ha augmentat fins a 133, és a dir, 90 casos més des de l’última actualització fa un poc més d’una setmana.

 

Segons ha informat IIPP, la immensa majoria dels positius són asimptomàtics entre una població que se situa en 1.910 interns. Alguns casos presenten simptomatologia lleu i no hi ha cap ingressat en l’hospital. El número d’interns confinats en cel·la, com a marca el protocol sanitari, és de 473.

 

Quant al número de treballadors, 16 funcionaris es troben amb una PCR positiva i estan en aïllament. Caldria sumar altres sis pertanyents al Centre d’Inserció Social i el número d’empleats en quarantena ascendix a 27. Davant d’esta situació, el centre, en coordinació amb la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, ha disposat noves mesures contra el Covid-19 que entren hui en vigor i tindran una vigència inicial de dos setmanes.

 

Suspensió de totes les activitats de la presó

Entre elles, se suspenen totes les comunicacions, ordinàries i especials; totes les eixides de permís, programades i qualsevol altra eixida, excepte per causes de força major, situació de necessitat, per raons judicials o sanitàries imprescindibles. A demés, se suspenen els tallers productius; i només es permetrà l’accés al personal funcionari i laboral, i al personal extrapenitenciari la faena del que siga indispensable.

 

Per a pal·liar esta restricció de les comunicacions i permisos de les persones que es troben a la presó, s’ampliarà el número de trucades telefòniques que tenen autoritzades els interns, especialment amb els seus advocats, i es potenciarà l’ús de les telefonades per vídeo.

Últimes notícies

Folgat marca el ritme en Moto2 i Moreira es queda fora de la segona classificació a Cheste

Daniel Holgado va ser el més ràpid en la pràctica oficial de Moto2 a Cheste i va batre dos vegades el rècord de la categoria. El líder Diogo Moreira va acabar 19é i haurà de passar per la primera classificació.

Els bombers de València es van reforçar com si tota la província estiguera en roig per la DANA

El Consorci Provincial de Bombers de València va blindar el seu operatiu durant la DANA amb un reforç equivalent al nivell roig en tota la província. La decisió es va sustentar en una cadena d'avisos i va quedar documentada en un informe remés al jutjat que investiga la gestió de l'episodi.

Armengol advoca per eleccions anticipades en la Comunitat Valenciana davant una situació ‘dramàtica’

Francina Armengol ha defés un avançament electoral en la Comunitat Valenciana en qualificar de 'dramàtica' la situació política i social. Ha lligat la seua postura a la dimissió de Carlos Mazón i a la necessitat que Diana Morant romanga a València.

David Almansa va manar a Cheste i set espanyols van entrar directes a la Q2 de Moto3

David Almansa (Honda) es va imposar en la pràctica oficial de Moto3 a Cheste amb 1.37.333 i va assegurar la passada directa a la Q2. Set espanyols es van situar entre els catorze més ràpids, amb Ángel Piqueras i Adrián Cruces també classificats.

MT i el Circuit Ricardo Tormo llancen un casc solidari d’edició limitada per a donar suport a la mobilitat després de la DANA

MT i el Circuit Ricardo Tormo han presentat el MT Braker SV Circuit València, un casc solidari limitat a 500 unitats el benefici de les quals es destina a Solidaritat Sobre Rodes. La iniciativa acompanya el retorn del Gran Premi de la Comunitat Valenciana després de la cancel·lació de 2024 per la DANA.

Detinguts dos hòmens per abandonar a un menor a la porta de la Comissaria de Gandia

La Policia Nacional ha detingut a Gandia a un oncle i un cosí per deixar a un xic de 15 anys davant la comissaria per a buscar la seua tutela i residència. El menor va ser ingressat en un centre i el cas ha passat al jutge mentres es busca als seus pares.

Detinguts dos membres de ‘Indar Gorri’ per agredir a tres aficionats del València

La Policia Nacional ha detingut a dos membres de 'Indar Gorri' per l'agressió a tres seguidors del València després del partit en El Sadar del 24 d'agost. Hi ha altres quatre identificats i s'investiguen delictes de robatori amb violència, lesions i odi.

Múrcia i València estudien accions legals per irregularitats en la gestió del Tajo

Múrcia i la Comunitat Valenciana, al costat del Scrats, preparen una resposta jurídica per suposades irregularitats en la gestió del Tajo. Reclamen documentació i cautelars.