15.1 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Puig demana prudència i evitar viatges en Nadal per a frenar el Covid-19

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dijous que, «si tot va bé», la vacunació del Covid-19 començarà en gener, i ha demanat «màxima prudència» i que s’eviten els desplaçaments i es complisquen les mesures durant este Nadal perquè «els pròxims mesos són decisius per a la superació de la pandèmia».

 

D’esta manera ho ha manifestat Puig en la Universitat Jaume I de Castelló ,a on ha assistit a la inauguració del Centre d’Investigació en Robòtica i Tecnologies Subaquàtiques de la Universitat Jaume I. Allí ha sigut preguntat sobre la reunió del Consell Interterritorial i les mesures adoptades i ha assegurat que es va adoptar un acord general en relació al «tancament perimetral» i a alleujaments conjunturals en moments determinats per a facilitar la reconnexió familiar.

 

En qualsevol cas, ha agregat, «a part de que prendrem les decisions en els pròxims dies quan es reunisca la comissió interdepartamental, cosa que sí que és clar és que l’horitzó és que estem inserits en la pandèmia i, per tant, les mesures fonamentals i el marc d’actuació no canviarà».

 

Per a «guanyar definitivament a la pandèmia», ha dit Puig, «necessitem continuar amb mesures restrictives que tenen un itinerari clar: insistir en l’ús de la mascareta, la distància física, la ventilació i la neteja higiènica de mans». Esta és, ha indicat, «una manera d’actuar permanent i a pesar que en alguns moments puga haver-hi excepcionalment reunions més enllà de 6 persones, fins a 10 persones en els dies de Nadal, la norma general continua vigent i cal limitar al màxim els desplaçaments en este moment».

Últimes notícies

Detingut un home de 65 anys pel tiroteig mortal de Xirivella del 4 de setembre

La Policia Nacional ha detingut a Xirivella a un home de 65 anys com a presumpte autor del tiroteig del 4 de setembre, en el qual va morir un home de 35. Els investigadors creuen que va actuar al costat del seu fill, arrestat al novembre, i este dijous ha sigut posat a disposició judicial.

Planes tatxa d’irreal la proposta de la CE per a la pesca al Mediterrani: 9,7 dies a l’any

El ministre Luis Planas va criticar que la Comissió Europea plantege només 9,7 dies de faena a l'any per vaixell en 2026 i va defendre que Espanya aconseguirà més jornades. Va reclamar que es reconega l'esforç de selectivitat del sector i que no es reinicie el comptador cada any.

Desarticulada a Gandia una xarxa que empadronava irregularment a estrangers: cinc detinguts

La Policia Nacional ha detingut a cinc persones i ha desarticulat una organització que falsificava documents per a empadronar massivament a estrangers a Gandia. S'han detectat 127 altes irregulars i almenys 15 propietaris afectats.

Nuvolositat i pluges probables des del divendres en la Comunitat Valenciana

Aemet preveu un gir a llevant i gregal que augmentarà la nuvolositat i deixarà precipitacions el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb descens tèrmic diürn.

El Suprem envia a juí a Ábalos i a Koldo García i manté la presó preventiva

El Suprem ha obert juí oral contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama per presumptes comissions en contractes de màscares. Manté la presó preventiva per als dos primers i imposa una fiança de 60.000 euros.

La IA generativa pot ampliar la bretxa laboral sense polítiques públiques fermes

Un estudi de la UPV i UTAMED alerta que la IA generativa pot intensificar la vulnerabilitat de jóvens i majors i demana formació, transparència i accés equitatiu.

Detinguts dos menors per robar 250 euros i un patinet amb violència a Oliva (València)

Dos menors de 15 anys han sigut detinguts a Oliva per colpejar a un home i robar-li 250 euros i un patinet elèctric. El cas està ja en seu judicial.

Tres detinguts després de desmantellar una plantació amb 881 plantes de marihuana a Dénia

Tres hòmens de 20, 40 i 43 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un cultiu 'indoor' amb 881 plantes. Se'ls atribuïxen tràfic de drogues i frau elèctric.