7.3 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Sanitat obri un procediment per a jubilats interessats en ajudar amb faenes de lluita contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat en marxa un procediment d’inscripció per a personal del Sistema Nacional de Salut jubilat interessat a col·laborar en faenes de suport o en la campanya de vacunació contra el Covid19. Es tracta d’una mesura que s’adopta perquè el control de l’evolució de la pandèmia per part dels sistemes de salut pot exigir un reforç de les plantilles de professionals.

 

Hui en dia, el Sistema Valencià de Salut té capacitat per a administrar de manera àgil les vacunes que el territori valencià rep, però si les farmacèutiques pogueren aportar una quantitat important de dosis en un temps relativament curt, la campanya de vacunació es podria reforçar amb este personal voluntari.

 

Les vacunes són una ferramenta segura i eficaç per a controlar l’evolució de la pandèmia i preservar la salut de la ciutadania i la Conselleria ha resolt obrir un procediment per a incorporar a la campanya, en cas de ser necessari, de manera voluntària, a personal jubilat del Sistema Nacional de Salut menor de 70 anys.

 

 

Els professionals han de ser menors de 70 anys

El procediment està obert a professionals de Medicina, Infermeria, Odontologia, Veterinària i Podologia del Sistema Nacional de Salut menors de 70 anys; i la inscripció es fa telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Les persones interessades han d’emplenar i registrar la sol·licitud en línia, a on han d’indicar el col·lectiu al que pertanyen i el departament de salut amb el que voldrien col·laborar, igual que les seues dades personals i mitjans de localització. La documentació acreditativa dels requisits es presentarà quan l’Administració ho requerisca i la inscripció continuarà oberta fins a un altre avís. En cas de dubte, es pot trucar al telèfon 012.

 

L’obertura d’este procediment de personal jubilat voluntari és una mesura prevista en el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19; i ja es contemplava també en la primera declaració d’estat d’alarma pel Covid-19 en el mes de març de 2020.

Últimes notícies

Ha mort un treballador de 52 anys després d’una caiguda en una empresa d’Albal

Un treballador de 52 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una empresa d'Albal. El SAMU no va aconseguir reanimar-lo i la Guàrdia Civil investiga les causes.

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.