12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Sanitat obri un procediment per a jubilats interessats en ajudar amb faenes de lluita contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat en marxa un procediment d’inscripció per a personal del Sistema Nacional de Salut jubilat interessat a col·laborar en faenes de suport o en la campanya de vacunació contra el Covid19. Es tracta d’una mesura que s’adopta perquè el control de l’evolució de la pandèmia per part dels sistemes de salut pot exigir un reforç de les plantilles de professionals.

 

Hui en dia, el Sistema Valencià de Salut té capacitat per a administrar de manera àgil les vacunes que el territori valencià rep, però si les farmacèutiques pogueren aportar una quantitat important de dosis en un temps relativament curt, la campanya de vacunació es podria reforçar amb este personal voluntari.

 

Les vacunes són una ferramenta segura i eficaç per a controlar l’evolució de la pandèmia i preservar la salut de la ciutadania i la Conselleria ha resolt obrir un procediment per a incorporar a la campanya, en cas de ser necessari, de manera voluntària, a personal jubilat del Sistema Nacional de Salut menor de 70 anys.

 

 

Els professionals han de ser menors de 70 anys

El procediment està obert a professionals de Medicina, Infermeria, Odontologia, Veterinària i Podologia del Sistema Nacional de Salut menors de 70 anys; i la inscripció es fa telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Les persones interessades han d’emplenar i registrar la sol·licitud en línia, a on han d’indicar el col·lectiu al que pertanyen i el departament de salut amb el que voldrien col·laborar, igual que les seues dades personals i mitjans de localització. La documentació acreditativa dels requisits es presentarà quan l’Administració ho requerisca i la inscripció continuarà oberta fins a un altre avís. En cas de dubte, es pot trucar al telèfon 012.

 

L’obertura d’este procediment de personal jubilat voluntari és una mesura prevista en el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19; i ja es contemplava també en la primera declaració d’estat d’alarma pel Covid-19 en el mes de març de 2020.

Últimes notícies

Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit avís groc per a este dijous per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló, València i Alacant, i per onatge en la costa.

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.