15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Sanitat obri un procediment per a jubilats interessats en ajudar amb faenes de lluita contra el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha posat en marxa un procediment d’inscripció per a personal del Sistema Nacional de Salut jubilat interessat a col·laborar en faenes de suport o en la campanya de vacunació contra el Covid19. Es tracta d’una mesura que s’adopta perquè el control de l’evolució de la pandèmia per part dels sistemes de salut pot exigir un reforç de les plantilles de professionals.

 

Hui en dia, el Sistema Valencià de Salut té capacitat per a administrar de manera àgil les vacunes que el territori valencià rep, però si les farmacèutiques pogueren aportar una quantitat important de dosis en un temps relativament curt, la campanya de vacunació es podria reforçar amb este personal voluntari.

 

Les vacunes són una ferramenta segura i eficaç per a controlar l’evolució de la pandèmia i preservar la salut de la ciutadania i la Conselleria ha resolt obrir un procediment per a incorporar a la campanya, en cas de ser necessari, de manera voluntària, a personal jubilat del Sistema Nacional de Salut menor de 70 anys.

 

 

Els professionals han de ser menors de 70 anys

El procediment està obert a professionals de Medicina, Infermeria, Odontologia, Veterinària i Podologia del Sistema Nacional de Salut menors de 70 anys; i la inscripció es fa telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Les persones interessades han d’emplenar i registrar la sol·licitud en línia, a on han d’indicar el col·lectiu al que pertanyen i el departament de salut amb el que voldrien col·laborar, igual que les seues dades personals i mitjans de localització. La documentació acreditativa dels requisits es presentarà quan l’Administració ho requerisca i la inscripció continuarà oberta fins a un altre avís. En cas de dubte, es pot trucar al telèfon 012.

 

L’obertura d’este procediment de personal jubilat voluntari és una mesura prevista en el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada pel Covid-19; i ja es contemplava també en la primera declaració d’estat d’alarma pel Covid-19 en el mes de març de 2020.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.